conflict palastina - israel

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Een goed streven van je om te willen spreken over het Israelisch/palestijns conflict. Haalt wat van de spanning waeg idd.

Ik wilde eventjes reageren omdat Ioannis een ban heeft gekregen dus van hem krijg je een reactie.

Ik ben namelijk van mening dat het niet zo heel erg veel uitmaakt hoe een situatie onstaan is of waarom je doet wat je doet.
Wat wel uitmaakt is wat er nu gebeurd en wat je doet.

Als je uit zelfverdediging burgers doodmaakt is dat namelijk niet goed te praten. Dit geld overigens voor beide partijen.

[/arjen]
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Da's wel waar; Je kunt een probleem niet uitsluitend oplossen door het eens te zijn over de oorzaak van het probleem .

Kijk; het vermoorden van burgers is nooit goed, het vermoorden van onschuldigen is nooit goed en zelfs het vermoorden van schuldigen is naar mijn mening niet goed.

Toch heb ik wel sympathie gehad voor de wijze waarop Israël (in de situatie dat er steeds anonieme aanslagen op onschuldige burgers werden gepleegd) preventief jacht maakte op (potentiele) zelfmoordterroristen.

Het lijkt erop dat dit niet langer nodig zal zijn, gezien de resultaten van de besprekingen tussen de Palestijnse autoriteit en de Israëlische regering.

Laten we er maar het beste van hopen !
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Dat geloof ik niet wat je nu zegt; daar is immers al jaaaaaaaaren geleden sprake van geweest en ook toen was er geen einde aan de ellende.
"Hamas' positie betreffende de rust blijft ongewijzigd en Israël draagt verantwoordelijkheid voor elke nieuwe schending of agressie", zei Ismail Haniyah, een hooggeplaatste leider van Hamas. "Hamas zal alles wat we hebben gehoord van Abu Mazen (Abbas) grondig bestuderen en pas dan nemen we een definitief besluit."
Waar hebben we dat eerder gehoord? Oh ja! Ook in Israel en trouwens ook van de Hamas...vlak voordat er WEER nieuwe aanslag kwamen.

bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=481736&c=23

Ik weet dat ik wat cynisch ben maar ik heb er een hard hoofd in.
Er is daar zoveel pijn en ellende geweest dat voordat dit ophoud iedereen elkaar en zichzelf moet vergeven. Ik zie in mijn eigen leven dat er mensen bestaan die het al moeilijk vinden om iemand te vergeven omdat ie iemand de waarheid vertelt....

Ik geef het weinig kans van slagen...en daarmee de mensheid eigenlijk...

Maar goed..neemt niet weg dat ik HOOP op een goeie afloop.

p.s. Je hebt gelijk...ook het doden van schuldige mensen is verkeerd, maar soms kun je niet anders denk ik...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Arjen; Ook ik ben natuurlijk niet zeker dat dit allemaal gaat werken. Het is in ieder geval wel een goed teken dat de gekozen vertegenwoordiger van de Palestijnse Authoriteit en de gekozen vertegenwoordiger van de Israëlische regering elkaar treffen en afspraken maken waar - tot op heden - iedereen zich nog aan houdt.

Natuurlijk zijn nog niet alle hobbels genomen. Je noemt al een Hamas (zo zijn er nog meer ..) maar ik zou zeker ook de fanatieke religieuze Israëli's en de kolonisten niet willen uitvlakken.

Misschien zijn de TOCH op de goede weg.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Je hebt gelijk..look on the bright side...

We zijn vast op de goede weg...

het gevaar met deze gedachte is alleen dat als we toch op de foute weg zitten we dit pas heel erg laat door zullen hebben...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie