Wat kost een complete SS koppelriem?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Wat kost een complete SS koppelriem?

Bericht door Peter »

De titel zegt het al, just out of curiousity... :)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

In een mooie staat volgens mij toch al snel 200-350...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

volgens mij ligt dat een beetje aan de soort ss riem en aan de kwaliteit. varieert volgens mij wel van 500 tot 2000 euro.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Je bedoelt toch gewoon de normale versie? Met het koppelslot? Maar de goedkoopste zijn 200-350 ja..
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

stalen versie van koppelslot ORGINEEL mag je denk ik rekenen op een hoog bedrag! vele hoger dan wat relichunter44 aangeeft.

Alu. weet ik zo niet. maar zal je ook heel wat honderden euro's voor neer moeten leggen
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik heb geen idee welke verschillen je hebt in koppelsloten, maar ik heb er één van de SS met riem waarbij op het slot verfresten zitten. Het slot zelf is van nikkel of zo. Ik sta wel een beetje te kijken :shock: :shock: van de bedragen. Verkopen doe ik het niet, maar ik was nieuwsgierig naar wat zo'n ding kost omdat ik zelden complete SS koppels tegenkom. Ik elk geval bedankt voor de info!!!! Overigens is de riem van het maatje atleet, ik krijg het niet om mijn welvaartsbuikje heen! :)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

je gaat me nu niet zeggen dat je deze ook in Overloon/Vortum heb gevonden/gekregen? :D
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Guido schreef:je gaat me nu niet zeggen dat je deze ook in Overloon/Vortum heb gevonden/gekregen? :D
Nee, die komt uit Boxmeer. Die heb ik ooit gekregen voor m,n verjaardag. Het verhaal achter de riem is mij onbekend, ik weet alleen dat het in wo2 in Boxmeer terecht was gekomen maar hoe en wanneer? Geen idee.... :?
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Overigens: foto's volgen nog...
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Peter, dan de drager waarschijnlijk wat american asses heeft gekickt in Vortum in sept '44. Deze stond onder het bevel van Erich Walther. flink gevochten in de bossen van stevensbeek! verhalen van SS in Overloon en Vortum zijn je verder denk ik bekend?
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Guido schreef:Peter, dan de drager waarschijnlijk wat american asses heeft gekickt in Vortum in sept '44. Deze stond onder het bevel van Erich Walther. flink gevochten in de bossen van stevensbeek! verhalen van SS in Overloon en Vortum zijn je verder denk ik bekend?
Dat de SS in Overloon en in Vortum hadden gezeten dat weet ik, maar ik denk ( weet ik eigenlijk wel zeker) dat jij er meer van weet dan ik! :wink:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

zal niet heel veel meer zijn.. enkel dat de amerikanen [7th arm. div.] hard de pan in zijn gehakt door deze SS'ers. Maar je slot is dan waarschijnlijk van SS-Sturmgeschutz abt. 10 Roestel of de SS-pansergrenadierbataljon Segler. Deze 2 waren onderverdeeld bij de Kampfgruppe Walther.

Toch lijkt me leuk om een keer bij je langs te komen om je collectie te bekijken! vooral de spullen rond Boxmeer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Bij deze de foto's


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Het blijft een mooi dingetje.... @ Guido: 'tuurlijk kun je langskomen maar eerst moet ik mijn zolder in orde maken! Alles zit nog steeds in dozen... :)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

heb alle tijd v/d wereld! maar lijkt me leuk! zo te zien in goede staat!!
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

lijkt mij een leuke riem, maar kan je mischien wat grotere foto's posten? Is hij gestempelt? Het probleem bij jouw riem vind ik dat de koppel zelf bijna mint is en de riem goed gebruikt, kan je soms nog groene verf aantreffen op de achterkant? ik denk dat deze (indien echt) een goede opmaak beurt gehad heeft :)
Plaats reactie