Sinterklaas vieren

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten

Vier je dit jaar sinterklaas?

Ja; traditiegetrouw elk jaar met de hele familie.
7
70%
Ja; maar het is geen gewoonte.
1
10%
Nee; maar normaal wel elk jaar.
0
Geen stemmen
Nee; ik vier zelden of nooit sinterklaas.
2
20%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Sinterklaas vieren

Bericht door okke »

Ik vier dit jaar voor het eerst sinds jaren weer een keer sinterklaas. Ik ben meegelokt door mijn vriendin om met haar famlie sinterklaas te vieren.

Ik heb er zelf niet zo'n behoefte aan, maar laat het me allemaal welgevallen.

Misschien dat het te maken heeft met mijn nuchtere protestantse achtergrond en haar uitbundigere katholieke achtergrond.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Vanavond weer gezellig pakjes openen.

Liever Sinterklaas dan de kerstman. De kerstman is trouwens een afleiding van onze Sinterklaas.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Maar hoe zit dat eigelijk met jullie Sinterklaas? Hoe 'vieren' jullie dat? Bij ons is het gewoon Sinterklaas (*kuch*) die de dagen voor 6 december wat supermarkten aandoet en dan in de ochtend van de 6de vinden de kindjes dan wat cadeautjes voor de schoorsteenmantel. Feest van Sinterklaas gedaan.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik ga vanavond met mijn vriendin naar mijn schoonzus, waar de hele familie samenkomt (7 personen). Iedereen heeft voor elke persoon een kadootje van + €5,- gekocht. Eventueel met gedichtje erbij of in een surprise verpakt.
Vanavond gaan we om beurten die kadootjes uitpakken.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Sinterklaas dropt in Nederland op 5 december kado's door de schoorsteen.

Er word dan voor kinderen allemaal kado's gekocht door de papa's en de mama's die ze verstoppen in huis of ergens buiten. Meestal word er aan de buren gevraagt ff op de ramen te bonken en/of een papiertje door de brievenbus te gooien met daar op de opdracht zoek in elke hoek.

Als ze wat groot zijn worden er lootjes getrokken wie voor wie wat kopen gaat. Daar kan dan een gedicht en/of surprise bij gemaakt worden. Je kunt ook zeggen iedereen koopt voor ieder een kleinigheid.

De Sint word ook op de basisscholen verwelkomt samen met zijn pieten.

En drie weken voor 5 december word hij groots binnen gehaald met de stoomboot genaamt Pakjesboot 12. Met muziek en zo.

Heb de intocht in België gezien. Vond het wel wat droevig op zich.

Bij ons op tv worden hele verhalen verzonnen. Een piet die verdwaalt is of het grote boek van Sint is weg.

De mensen die dit jaar aan Sint doen is gelukkig meer dan vorig jaar. 60% van de bevolking doet er aan.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

gezellig met de familie wat cadeautjes uitpakken en een beetje dichten
:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

heerlijk afgelopen woensdag bij me oma thuis vaanvond bij me schoonouders en zondag thuis.

lekker suprise en gedichten (alhoewel die gedichten afgeschaft mogen worden :P :lol: :wink: ) maken en kijken wat voor leuek dingen je weer krijgt.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Vandaag op school Sinterklaas gevierd, is altijd heel leuk!

Verder doen we er thuis niets meer aan nu alle kindjes thuis wat ouder zijn. De reden is eigenlijk dat we geen cadeau's nodig hebben. Ik kan maar weinig dingen verzinnen die ik nog zou willen hebben van anderen. Ik weet namelijk alleen maar dure dingen :wink: O-) :+
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

ja bij me opa en oma wel gezzelig nu
Starting up again
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Martijn schreef:Vandaag op school Sinterklaas gevierd, is altijd heel leuk!

Verder doen we er thuis niets meer aan nu alle kindjes thuis wat ouder zijn. De reden is eigenlijk dat we geen cadeau's nodig hebben. Ik kan maar weinig dingen verzinnen die ik nog zou willen hebben van anderen. Ik weet namelijk alleen maar dure dingen :wink: O-) :+
Wat een herkenbare post :) Wij doen dus wel met de hele (stief)familie aan Sinterklaas, en ik zat dus met het probleem dat ik echt niks wist te vragen. :? Wat een luxe-probleem he? :D
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ja precies een luxe probleem inderdaad. En daarom doe ik dan liever iets gezelligs met familie of kenissen op die dag dan cadeau's uitpakken die je eigenlijk niet nodig hebt. Vandaag dus lekker gourmetten met mijn schoonfamilie. Buikje rond nu 8) :P
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Het heerlijk avondje is voorbij.
Zowel voor jou als voor mij.

Het was gezellig, het was leuk.
De ene kreeg snoep, de ander een stapel meuk.

Volgend jaar is ie vast weer terug en neemt ie z'n Pieten mee.
Vooralsnog terug naar Spanje, met de stoomboot op volle zee.

Maar niet getreurd er valt deze maand nog wat te vieren.
Hoor ik daar een arreslee, voorgetrokken door rendieren ?

We gaan met de Kerstman aan de gang heel vlot,
Dus dit topic gaat tot volgend jaar op slot !

:)

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gesloten