Extreme humor van Vlaams Belang

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
smaug
Lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:43
Locatie: Tilburg

Bericht door smaug »

in Wemmel roepen groepjes Franstalige jongeren 'Nique les Flamands' (Neuk de Vlamingen)...
Ik zou zeggen, zolang ze het alleen roepen vind ik het niet erg, zodra ze daad bij woord gaan voegen,......dan moet je oppassen.;)

maar ok, toch maar wat vragen....

Zijn alle Belgen zo verdeeld in twee kampen of zijn er ook mensen die zeggen, prima toch zo. of speelt dit zich alleen af in de taal-grens.

Ben je dus Vlaming of Waal of toch Belg.

Naar mijn idee ( als buitenstaander) komt dit nooit meer goed, of toch?
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Ach Smaug. Het is een beetje zoals in Nederland, daar heb je toch ook de Friesen en de Limburgers en de Brabanders?
Hier bij ons in België heb je dat ook maar tussen Vlamingen en Walen is het net iets grimmiger. Hoewel ik persoonlijk niks tegen die mensen hebben en niet bepaald voorstander ben voor een 'onafhankelijk' Vlaanderen, da's net iets te gek voor woorden. België is België en daar mee uit
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

En mocht het helemaal niet lukken met die Walen, dan mogen jullie altijd nog bij ons komen. Mits jullie Antwerpen meenemen. :)
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Ja, zonder Antwerpen ga ik nergens heen hé. En Brugge? En Mechelen? En GEEL ?
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

En mag Gert Verheyen dan voor het Nederlands Elftal uitkomen?? :P
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Kom hem maar kidnappen, de Belgische ploeg is zowieso niets waard
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

offtopic = gert verheyen is de grootste boer die er rond loopt :lol: hou hem maar

ontopic = wij nederlanders snappen toch niks van belgen, laat staan belgische politiek
Gebruikersavatar
Lexy
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 dec 2004, 13:12
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door Lexy »

Ik denk dat Gert ook liever in Brugge zou blijven...
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Als ik Gert was en ik had de kans om met superieure voetballers te kunnen voetballen zou ik het wel weten... :P
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Commotie over affiche Vlaams-Belangjongeren

Brussel- De Vlaams-Belangjongeren (VBJ) hebben een persiflage gemaakt op de affiche van de film Der untergang over de kaatste dagen van nazi-dictator Adolf Hitler. Met die affiche voorspellen ze de ondergang van Guy Verhofstadt door de kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde.

Enkele interessante stukken uit het artikel:
"De BJ-affiche is gedrukt op 2000 exemplaren bestemd om op te hangen bij meetings en in partijlokalen", zegt VBJ-voorzitter Hans Verreyt
"Als het maar tegen ons is, is alles toegelaten", reageert Filip Dewinter, fractieleider in het Vlaams Parlement. "Als ik zie hoe ik bijna wekelijks wordt afgebeeld in cartoons of welke karikaturen sommigen van de partij maken in eindejaarsconferences....Verhofstadt en De Gucht mogen mij een fascist noemen. Dat gaat dan niet over cartoons maar over een ostentatieve belediging. Het omgekeerde mag niet. Als het over Verhofstadt gaat, is het kot te klein. Je moet die affiche relativeren. Die heeft niks te maken met de banalisering van de Tweede Wereldoorlog"
Gazet van Antwerpen, 16 februari 2005
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Met alle respect - Ieder vergelijk van de actuele (en minder actuele) situatie tussen Vlamingen en Walen met WO2 gaat natuurlijk mank.

Ik vind het smakeloos, maar ja - Zowel extreem rechts als extreem links kun je niet op verfijnde humor betrappen.

Dit neemt niet weg dat de Vlaams/Waalse (of Waals/Vlaamse) problematiek niet zeer complex en onlogisch is en best ingrijpend voor de direct betrokkenen, lijkt me.

Prachtig land, dat België !
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Tussen Vlamingen en Walen komt het nooit meer goed.
-Een voorbeeld is de aanhoudende geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië. En dan Verhofstadt maar klagen dat er geen geld overblijft voor welzijnszorg.
-de Belgische economie is voor 65% afhankelijk van Vlaanderen
-de Waalse werkloosheid is veel groter dan in Vlaanderen
-Walen staken en staken maar

Natuurlijk scheer ik hier niet alle Walen over dezelfde kam, maar het moet maar eens gaan ophouden met dat gevoetlik van Verhofstadt aan het adres van Di Rupo...

BTW : Diezelfde jongeren die 'Nique les Flamandsi' roepen, scheuren ook rond met scooters, zodat ze fietsers kunnen omverrijden...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
smaug
Lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:43
Locatie: Tilburg

Bericht door smaug »

BTW : Diezelfde jongeren die 'Nique les Flamandsi' roepen, scheuren ook rond met scooters, zodat ze fietsers kunnen omverrijden...
Oplossing: snel rijbewijs halen, Humvee kopen, en........;)

Ik persoonlijk heb grofweg een hekel aan de Walen, voelen zich nog Franser dan de Fransen, verdomme het om je maar te begrijpen, ook al probeer je het in je beste Frans, kortweg, ik heb altijd problemen als ik
in Franstalig Belgie kom.
En volgens mij hebben ze ook een klere-hekel aan Nederlanders..
Trouwens ik heb nog een zwager die heet Frans, man wat een eikel ;)
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

We hebben thuis een landrover, dus dat is geen probleem. Na de sluiting van de mijnen zijn vele Walen hun job verloren, en zijn nu stempelaars bij het OCMW! West-Vlaanderen berustte op de vlasindustrie. Toen deze industrie oploste, zijn dezen toch niet bij de pakken blijven zitten?!
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

... Toch wel bijzonder dat een, best serieus onderwerp als de affiches van het Vlaams belang, zo snel ontsporen in ... Tsja, wat eigenlijk ??
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie