plaats hier je foto's die uit signaal komen

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Die dode kerel in BoB was toch Fallschirmjäger??
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

antwerpx schreef:Het Légion Wallonie is volgens mij nooit officiëel een Gebirgsjäger eenheid geweest, het heeft wel een tijd gediend onder de 97e Jäger Division. Toen zij in de Kaukasus begonen te vechten is die divisie echter de Edelweiss beginnen dragen, en het Légion is dat eind '42 beginnen overnemen.


Dat lijkt er al meer op. Op 05.05.1942 werd Wallonisches Infanterie-Batallion 373 toegevoegd (als divisionele reserve) aan de bekende 97. Jäger-Div., een Beierse eenheid. Als dusdanigheid maakte die Edelweiß gewoon deel uit van hun uniform. Ik moest toch lachen toen iemand zei dat hem kwam vanwege "het bergachtige landschap van waar de vrijwilligers kwamen". Welk "bergachtig landschap"? De leeuw van Waterloo?
Vermoedelijk mochten ze in hun Waffen-SS periode de Edelweiss voortdragen. Als Degrelle iets vriendelijk vroeg....
Nee dat was gewoon voortzetting van de militaire traditie. Vergelijk het met de Braunschweiger-Tradition met de Totenkopf.

Denk trouwens niet dat Degrelle de Duitsers in zijn zak stak. Eerder omgekeerd. Berger noemde hem een "Charlantan" en in 1945 werd meteen duidelijk dat zijn aanhang piepklein was. Door zich even Duits als Duitsers te gaan voordoen heeft hij een enorme kloof geslagen met de Waalse bevolking. Als er één ding is wat Walen niet willen is het wel zich als Duitser moeten gedragen.
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Thomas schreef:Ik moest toch lachen toen iemand zei dat hem kwam vanwege "het bergachtige landschap van waar de vrijwilligers kwamen". Welk "bergachtig landschap"? De leeuw van Waterloo?
:oops: Sorry
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

Zitadelle schreef:Die dode kerel in BoB was toch Fallschirmjäger??
inderdaad ja :)
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door max »

antwerpx schreef:Dat is een beer, Ik geloof dat het iets te maken heeft met het stadslogo van Berlijn.
Klopt ik heb alle signaals hier liggen, dit zeg ik enkel om jullie waterachtig te maken :P

Misschien dat ik de dubbels wel verkoop
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
Plaats reactie