Neonazi's kapen herdenking (Dresden)

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
smaug
Lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:43
Locatie: Tilburg

Bericht door smaug »

wat Lidice en Oradour betreft deze feiten heb ik uit boeken over bomber command
Niet echt overtuigend, zou wat meer details willen zien,
of verwijzingen naar artikelen naar met name het vergeldings bombardement voor lidice en Oradour,

Wat betreft de context van de bomberdement was dit niet mijn persoonlijke mening maar die van Churchill en ook die van Harris
Als dit terug te vinden is in hun memoires, dan is het om de zaak een humane achtergrond tegeven,
Het is en blijft een feit dat geallieerde bombardementen op Duitse steden,
vooral bedoel waren als moraal krakers, en dus venietiging van het duitse volk.
Churchill ( soms gevaarlijk gek)en Haris waren keihard en zonder enig medeleven.
Het maakte ze geen donder uit wat er met de Duitse bevolking zou gebeuren, dus om nu te zeggen dat ze dit deden om een spaak te steken in het wiel van de Duitse reserves ( troepen )
Er waren al geen noemenswaardige reserves meer, of bedoelde ze die oude mannen vrouwen en kinderen?
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

max schreef:Beste forumvrienden,

De context van die bombardementen was in feite simpel, elke Duitser die puin moest ruimen, branden moest blussen, slachtoffers moest verzorgen e.d. kon niet aan het front op een geallieerd soldaat zitten schieten

Tevens was de aanval op duitse steden de vergelding voor de bombardementen die de duitsers uitvoerden, ook voor de vernietiging van Lidice en Oradour door de nazi troepen zijn vergeldingsbombardementen uitgevoerd

Nu moeten die neo nazi kippen niet komen lullen dat er ocharme zoveel duitskes zijn gestorven tussen 1940 en 1945, als je een oorlog begint kan je een oorlog verwachten.
Vergelding, wat een onzin! Op Dresden werden tijdens de aanval meer bommen gedropt als op GB gedurende heel WO2!
Als jij dit verantwoord vind kan ik ook andere daden verantwoorden maar ik heb geen zin om gebanned te worden...
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door max »

Beste,


Wat u onzin vind laat me koud, wat ik onzin vind zal u wel koud laten, uw naam en onderschrift zegrt me genoeg, mijn avatar zal u wel genoeg zeggen zeker

Prettig weekend
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
Plaats reactie