Derde Wereldoorlog is nu!

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door max »

Een wereldoorlog is een oorlog waar diverse landen bij betrokken zijn
zie de eerst en de tweede wat momenteel aan de hand is zijn conflicten en zelfs geen oorlog
een oorlog tegen de islam ??? zeker niet een oorlog om financieele belangen wel ja
en een paar idioten die het westen willen bestrijden om hub geloof te vestigen

Wat we nu meemaken kan de aanloop zijn naar de derde wereldoorlog als we Nostradamus mogen geloven

google maar eens op nostradamus
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
Nota
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:24
Locatie: Sneek

Bericht door Nota »

Nee, want er nu aan de hand is, is onderdrukking...
een oorlog, worden ook veel burgers aan beide kanten gedood.
Maar dat gebeurt niet op wereld niveau, alleen op "kleine schaal",
oorlogen tussen 2 landen.
Ook wat er nu gebeurt is oorlog tegen terorisme, niet tussen irak en vs.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Volgens mij als er echt zoiets als een 3e wereld oorlog aan de gang was da zou je het weten en het jezelf niet afvragen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Deze oorlogen hebben minder met elkaar te maken, ze zijn wel allemaal tegen zogenaamde "terroristen" maar dat is ook de enige vergelijking
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

Er is geen derde wereldoorlog.

De grootste bedreiging op dit moment is niet de islam, maar Amerika en China.

Zo simpel ligt het.

Amerika is een militaire supermacht, die economisch op instorten staat.
China wordt een economische supermacht, die militair steeds meer invloed zal gaan krijgen.

Wat iemand anders hier ook al aangehaald heeft herhaal ik hier nog maar even.

China is vast van plan om Taiwan en Oost Siberië in te lijven.
Waarom Oost Siberië?

Havens in een steeds meer ijsvrij gebied.
(Opwarming van de aarde)
Vrije vaart tussen Rusland, Alaska (VS) en Canada.
Op den duur is het gemakkelijk om Canada te infiltreren.
Ik heb het nu over een periode van minstens 20 jaar vanaf nu.

De kwestie Taiwan staat in China hoog op de agenda.
Dat gaat er daar om spannen, binnen nu en 2 jaar.
Bush zit met zijn kloten vastgebonden in Irak.
Het heeft me hogelijk verbaasd, dat China niet al meteen ingegrepen heeft in Taiwan.
Het enige Amerikaanse vliegdekschip in de buurt toen was de Kitty Hawk.

Blijkbaar waren de Chinezen verrast door de doldrieste stompzinnigheid van de Amerikanen onder Bush.
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ik denk niet dat de internationale gemeenschap (lees: VS) bereidt is mensenlevens op te offeren voor Taiwan. Wat maakt het de westerse economiën nou uit als op een product "Made in Taiwan" of "Made in China" staat?

Een invasie van Oost-Siberië zie ik nog helemaal niet gebeuren, niet nu, niet over 20 jaar - nog niet over 50 jaar.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ioannis schreef:Blijkbaar waren de Chinezen verrast door de doldrieste stompzinnigheid van de Amerikanen onder Bush.
ROTFL
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Vergeet ook niet dat Amerika enkele honderden miljarden dollars heeft geleend van China.

Daarbij hebben ze in Taiwan recent een regering die meer pro-China is dan de vorige.

Weinig reden voor escalaties lijkt me.
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Ioannis schreef:Er is geen derde wereldoorlog.

De grootste bedreiging op dit moment is niet de islam, maar Amerika en China.

Zo simpel ligt het.

Amerika is een militaire supermacht, die economisch op instorten staat.
China wordt een economische supermacht, die militair steeds meer invloed zal gaan krijgen.

Wat iemand anders hier ook al aangehaald heeft herhaal ik hier nog maar even.

China is vast van plan om Taiwan en Oost Siberië in te lijven.
Waarom Oost Siberië?

Havens in een steeds meer ijsvrij gebied.
(Opwarming van de aarde)
Vrije vaart tussen Rusland, Alaska (VS) en Canada.
Op den duur is het gemakkelijk om Canada te infiltreren.
Ik heb het nu over een periode van minstens 20 jaar vanaf nu.

De kwestie Taiwan staat in China hoog op de agenda.
Dat gaat er daar om spannen, binnen nu en 2 jaar.
Bush zit met zijn kloten vastgebonden in Irak.
Het heeft me hogelijk verbaasd, dat China niet al meteen ingegrepen heeft in Taiwan.
Het enige Amerikaanse vliegdekschip in de buurt toen was de Kitty Hawk.

Blijkbaar waren de Chinezen verrast door de doldrieste stompzinnigheid van de Amerikanen onder Bush.
Je weet dat ik een hoop respect heb voor jou (of ieder anders) mening maar volgens mij zie je het nu wel erg sombertjes in. Ik geef toe dat Europa zijn grootste rol wel heeft gespeeld en weinig troeven meer heeft. Dat die "doltrieste" Amerikanen niet in staat zijn iets tegen China in te brengen. Noem me naief maar ik zie het niet gebeuren dat China oost-siberie gaat inlijven. Zoals je weet is Rusland geplaatst op een enorme oliebubbel en in oost-siberie is dan ook een hoop van die zwarte drek te vinden dus het lijkt me sterk dat Rusland en de internationale gemeenschap het toelaat dat er zoiets gebeurt laat staan dat het met geweld gebeurd. Ik denk (ook?) dat rusland uit elkaar zal vallen maar ze laten zich niet inlijven lijkt me zo
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
billy-kid
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2005, 20:31

Bericht door billy-kid »

paulstolk schreef:Probleem 1: Een heleboel van de conflicten die je noemt staan los van elkaar. Bijvoorbeeld israel en palestina kan je volgens mij scharen onder een burgeroorlog.

Probleem 2: Sinds de Tweede Wereldoorlog zijn er overal ter wereld al conflicten geweest. Afrika, Zuid-Amerika, Azie. Dus kan je hier geen label "WO3" op plakken. Eerder "WO26" of iets dergelijks.
ik ben het hier niet mee eens.
het Palestina conflict dateert al uit 1948 (als dat niet al veel eerder is geweest natuurlijk) ik zie het Palestina conflict als de balkan van de tweede oorlog.
veel moslims grijpen dit conflict aan om de heilige oorlog te (kunnen) voeren. en bush en sharon grijpen dit aan om macht te verwerven in de regio.

mensen die ontkennen dat er een derde orlog aan de gang is zijn naar mijn idee erg blind, maar vermoed dat ze nog wel wakker geschud zullen worden. wat is er aan de hand?

veel mensen zeggen over de 2-de oorlog "ich habt nicht gewust"
of ook een bekende: "dit nooit weer"
ik ben van mening dat we nu in dit stadium verkeren maar dan voor de 3-de oorlog.
Er is weliswaar een aanval geweest op 11 september, maar de originele verhalen hierover zijn zeer discutabel. Deze aanval was de aanzet om de patriot act in werking te stellen.
Het “groot westerse rijk” begint dit lugubere voorbeeld te volgen, waaronder Nederland, en binnenkort kun je zonder protest opgepakt worden. Dit gebeurd al in irak waar de Amerikaantjes het voor het zeggen hebben en natuurlijk kan het grote voorbeeld “quantanamo bay” niet ontbreken..
Vervolgens begint men met het verbieden van hoofddoeken op scholen, in restaurants en het sluiten van moskeeën worden als “grote oplossingen” in diverse regeringen geöppert.
Persoonlijke sympathieën dienen bij sollicitatie gesprekken aan de oppervlakte te komen en op het moment is de heer Donner bezig met een wet om de vrijheid van spreken in te perken d.m.v. het goedpraten van terreur daden te verbieden. (moet de regering mij echt vertellen wat ik een terreur daad vind en wat niet?)

Men begint de massa te hypnotiseren met angst aan te wakkeren voor moslims (en terroristen). De oorlog in Afghanistan leek erg gerechtvaardigd voor de gehypnotiseerde maar het uiteindelijke doel is tot op heden nog niet verwezenlijkt en lijkt behoorlijk weg gezakt in de prioriteiten van de neoconservatieven in het pentagon.
De oorlog in Irak bleek niet meer dan een bluf-pokerspel om de olie en speelde zo “al-qaida” in de kaart zonder dat de massa het in de gaten leek te hebben. (verdeel en heers tactiek?)
Het volgende doelwit lijkt iran te wezen, de volgende troef in de olie oorlog? Pijpleidingen vanaf irak lijjken zo aardig een weg te kunnen vinden naar het westen om de laatste druppels olie toe te eigenen. “barbarossa-2” is in de maak volgens insiders.

Door de olie kan het kapitalisme wortel blijven schieten en zal de armoede beter tegen te gaan zijn waardoor de mensen even blind zijn dan wanneer ze honger hebben en hun redder dáár is.
Men heeft veel geleerd van hitler en weet zijn fouten prachtig om te zetten in een strategisch “goed” plan. De media die de hielenlikker is van de regeringen, zijn een prachtig hanteerbaar instrument geworden waar hitler nog jaloers op kan zijn.
Ooit mein kampf gelezen? Zoek het hoofdstuk eens op over propaganda zou ik zeggen, zou bush het ook gelezen hebben?
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ok...

Ik besef dat wat je zegt over hoe de dingen werken wel degelijk hanteerbare instrumenten zijn.
En ik besef dat er ook mensen zijn die die instrumenten hanteren.
Alleen je post heeft wel een hoog conspiracy theory gehalte.

Ik wil eventjes aanduiden dat het ook anders in elkaar kan zitten:

Wanneer er dingen gebeuren die onschuldige burgers bedreigen dan worden die onschuldige burgers bang.
Wanneer groepen mensen bang worden is er een groot risico dat die groep zichzelf gerechtvaardigd voelt om vreselijke dingen te doen.
Een paar voorbeelden:
-Kruisiging van Jezus.
-Willekeurig welke pogrom
-Korea en Viëtnam
-Heksen jachten (ook commisten jachten etc.)

Op dit moment is het zo dat "men" bang is voor extreme elementen in de islam. Dit heeft als gevolg dat we "voorzichtig" omgaan met islamieten.
Dat heeft als gevolg dat precies die islamieten denken: hee what gives
En die mensen gaan natuurlijk moeilijk doen en daarom ook weer voorzichtiger met blanken om. Dit heeft weer als gevolg dat moslims in het verdom hoekje koemn, want je spreekt er nooit eens eentje die hier normaal over kan doen enzo...en dan is er opeens 1 moslim die vind dat wij maar eens normaal moeten doen en die slaat een blanke met zijn vooroordelen zo op zijn neus.
Dan zijn er plots 3 blanken die 3 moslims op hun neus slaan omdat die moslims niet normaal kunnen doen en dan plots worden er kerken verbrand.
En dan worden moskeeen verboden en dan opeens is er een leger op kruistocht enz. enz.

De regering bestaat ook maar uit mensen.
Ook die mensen zijn bang.
En wanneer je handelt uit angst kan het alleen maar erger worden.

Maar dit is mijn mening...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Arjen schreef:
Op dit moment is het zo dat "men" bang is voor extreme elementen in de islam.
extreme elementen in de islam?!?! daar kan ik me niks bij voorstellen.. misschien bedoel je extreme stromingen ofzo?..
Dan nog het probleem wat is extreem?

Ik denk dat het moslim extremisme zo "goed" wortelt in Nederland omdat de Nederlandse moslims zich niet thuis kunnen voelen in Nederland, ze worden gediscrimineerd (positief en negatief). Voor de gemmiddelde Nederlander zijn islamieten buitenlanders, een soort vreemdelingen haat dus eigenlijk. Een ander probleem is dat Nederlanders vinden dat ze ozo tolerant zijn terwijl dat eigenlijk nog best wel tegenvalt. De politiek pakt het totaal verkeerd aan en grijpt het moslim extremisme aan om "punten te scoren" (denk aan Wilders). Alle aandacht wordt er op gevestigd en iedereen roept dat het "grote" probleem opgelost moet worden en dat er harde maatregelen moeten komen. Dat is waar maar het probleem is de vrijheid van meningsuiting, zij mogen ook zeggen wat ze willen... Ik vindt dat het hele gebeuren totaal opgeblazen en uitvergroot wordt en dat we niet zoveel aandacht moeten schenken aan het terrorisme. Want dat willen ze juist! Ze willen de westerse democratie en cultuur ombrengen, en door maatregelen die tegen de pijlers van onze cultuur en democratie, de grondwet, indruisen te treffen. Dan speel je ze naar de hand.
Arjen schreef: Dan zijn er plots 3 blanken die 3 moslims op hun neus slaan omdat die moslims niet normaal kunnen doen en dan plots worden er kerken verbrand.
En dan worden moskeeen verboden en dan opeens is er een leger op kruistocht enz. enz.
plots :P flats boem knal
gelukkig kan het nooit zo snel gebeuren maar inderdaad het gaat over de overreactie.. dat is precies wat ik bedoel...
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ik ben nu een boek aan het lezen dat getiteld is "De Derde Wereldoorlog: de geschiedenis van de toekomst", geschreven door Generaal b.d. Sir John Hackett. Het boek is gepubliceerd in 1978 en het blijkt dat dhr. Hackett een goed beeld van de toekomst had. In het kort:

- Het is 1985
- Tito is dood en Slovenië glijdt naar het westen, terwijl Servië meer Warshaupact-georiënteerd raakt.
- In Iran is de sjah nog steeds aan de macht en pro-westerser dan ooit.
- Egypte, Saudi-Arabië en Irak vormen samen de VAR (Verenigde Arabische Republiek), dat ondersteund wordt door de Sovjets
- De noordelijke buren van Zuid-Afrika bereiden een aanval op dat land voor vanuit Namibië en Mozambique, gesteund door de Sovjets, Nigerianen en Cubanen.
- De eerste gevechten vinden op de Balkan plaats, wanneer Sovjettroepen het land binnenvallen om het bij het Warshaupact in te lijven. Echter, Amerikaanse troepen interveniëren.
- En op 4 augustus 1985 vallen Sovjettroepen West-Europa binnen.

Verder ben ik nog niet gekomen :)
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
180cc
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 okt 2004, 16:11
Locatie: Denhaag

Bericht door 180cc »

Meer please zitadelle,is juist net interessant aan het worden :)
-Hi im high-
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Zitadelle schreef:Ik ben nu een boek aan het lezen dat getiteld is "De Derde Wereldoorlog: de geschiedenis van de toekomst", geschreven door Generaal b.d. Sir John Hackett. Het boek is gepubliceerd in 1978 en het blijkt dat dhr. Hackett een goed beeld van de toekomst had. In het kort:

- Het is 1985
- Tito is dood en Slovenië glijdt naar het westen, terwijl Servië meer Warshaupact-georiënteerd raakt.
- In Iran is de sjah nog steeds aan de macht en pro-westerser dan ooit.
- Egypte, Saudi-Arabië en Irak vormen samen de VAR (Verenigde Arabische Republiek), dat ondersteund wordt door de Sovjets
- De noordelijke buren van Zuid-Afrika bereiden een aanval op dat land voor vanuit Namibië en Mozambique, gesteund door de Sovjets, Nigerianen en Cubanen.
- De eerste gevechten vinden op de Balkan plaats, wanneer Sovjettroepen het land binnenvallen om het bij het Warshaupact in te lijven. Echter, Amerikaanse troepen interveniëren.
- En op 4 augustus 1985 vallen Sovjettroepen West-Europa binnen.

Verder ben ik nog niet gekomen :)
Hij heeft ook nog een vervolg geschreven, zal de titel wel even opzoeken. Heb 'm op zolder staan.

Even inhakend op deze discussie. Ik heb vorige week 'The day after' op DVD gekocht en weer eens gekeken. Voor de jongeren onder ons; Film uit begin '80er jaren over dé derde wereldoorlog, die tussen de Sovjet-Unie en de VS, uitgevochten met nucleaire wapens. Haakte destijds goed in op de toen gevoerde strijd tegen de plaatsing van kruisraketten en Pershing 2 raketten op Europees grondgebied. Dat was naar de mening van heel velen een voorbode van de WO3.

De conflicten die er na die tijd geweest zijn zijn slechts dat 'conflicten'.
Plaats reactie