Waffen-SS uniform op Marktplaats

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Als ik eerlijk mag zijn zie ik de moderators die thread graag verwijderen, dat kan mij misschien overhalen om de 1ste optie te kiezen in de Mod-poll... Ik vind het gewoonweg niet kunnen voor een forum voor en door verzamelaars om een namaak objet als origineel te verkopen en let wel dat dit gaat om het object met de hoogste vraagprijs die marktplaats.wo2 ooit gekend heeft, ik vind dat we hier paal bij perk moeten stellen en die advertentie gewoon moeten verwijderen, dit kan gebeuren in 1ste insantie op aanvraag van de moderators naar de verkoper om het bericht aan te passen of in 2de instantie de moderators verwijderen dit gewoonweg...

Klant is koning (niet toch?),
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

junior schreef:Als ik eerlijk mag zijn zie ik de moderators die thread graag verwijderen, dat kan mij misschien overhalen om de 1ste optie te kiezen in de Mod-poll... Ik vind het gewoonweg niet kunnen voor een forum voor en door verzamelaars om een namaak objet als origineel te verkopen en let wel dat dit gaat om het object met de hoogste vraagprijs die marktplaats.wo2 ooit gekend heeft, ik vind dat we hier paal bij perk moeten stellen en die advertentie gewoon moeten verwijderen, dit kan gebeuren in 1ste insantie op aanvraag van de moderators naar de verkoper om het bericht aan te passen of in 2de instantie de moderators verwijderen dit gewoonweg...

Klant is koning (niet toch?),
Junior
Allemaal goed en wel...in dit geval zijn de meningen nogal éénduidig. Stel je de situatie voor dat er een object aangeboden wordt waarvan 20 verzamelaars overtuigd zijn van originaliteit in 20 anderen van het tegengestelde. En dan begint het geleuter: 'jamaar, bij die 20 zitten grotere experts dan bij de andere 20' enzoverder enzovoorts. En als we dan een advertentie verwijderen en jij behoort bijvoorbeeld toevallig tot die groep die overtuigd is van echtheid, welke optie ga je dan aanduiden in de poll?
Ik vind het gewoonweg niet kunnen voor een forum voor en door verzamelaars om een namaak objet als origineel te verkopen
Let wel: de verantwoordelijkheid voor het aanbieden van het object ligt bij de eigelijke verkoper...zie het als een zoekertjespagina in de krant.
Het is hier inderdaad door en voor verzamelaars, dus wij bieden de ruimte ook om vragen te stellen over de originaliteit van de hier aangeboden objecten om te beschermen tegen miskopen...
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Het aanhalen van de poll was ironisch bedoeld, dus daar moet je niet verder op ingaan.

dus wij bieden de ruimte ook om vragen te stellen over de originaliteit van de hier aangeboden objecten om te beschermen tegen miskopen...
Dat kan toch alleen mar op een goede manier om enkel originele items of items vermeld i.d.n. als repro? Of niet? Wat is dan de essentie van de mogelijkheid te bieden om het vragen te stellen i.v.m. de echtheid van een stuk AANGEBODEN OP DIT FORUM. Het beste is toch om gewoon de namaken te "ausradieren"? Marktplaats gewoonweg te zuiveren en enkel origineel materiaal over te houden?

Groeten,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

junior schreef:Dat kan toch alleen mar op een goede manier om enkel originele items of items vermeld i.d.n. als repro? Of niet? Wat is dan de essentie van de mogelijkheid te bieden om het vragen te stellen i.v.m. de echtheid van een stuk AANGEBODEN OP DIT FORUM. Het beste is toch om gewoon de namaken te "ausradieren"? Marktplaats gewoonweg te zuiveren en enkel origineel materiaal over te houden?
Nogmaals: wat dan te doen met een stuk waarvan men het niet unaniem eens is?
Allemaal goed en wel...in dit geval zijn de meningen nogal éénduidig. Stel je de situatie voor dat er een object aangeboden wordt waarvan 20 verzamelaars overtuigd zijn van originaliteit in 20 anderen van het tegengestelde. En dan begint het geleuter: 'jamaar, bij die 20 zitten grotere experts dan bij de andere 20' enzoverder enzovoorts.

Gezien je daarnet al 'Klant is koning' aanhaalde: Wat te doen met mensen die niet betrouwen op de gegeven meningen en uitsluitend hun eigen ervaring/kennis doen meetellen? Zo zijn er héél wat, geloof mij vrij. Mogen we hen de kans niet geven om hier iets te kopen waarmee zij zélf gelukkig zijn?
RHJ
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mei 2004, 11:22
Locatie: Brabant

Latvian Tunic

Bericht door RHJ »

:(

Dit zogenaamde "orginele" uniform, is ook naar mijn mening helemaal fake, op de mouwadelaar en het schildje na.

Mvg
Ronald
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Antwerpx,

Unaniem zijn we wel, behalve de verkoper....... Dus 100 pocent haal je nooit, zolang de oplichter blijft zeggen dat het echt is.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Heeft de verkoper eigelijk nog iets laten weten nadat zijn thread compleet werd afgebroken?
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Discussieren, en ik denk dat het hier wel zéér duidelijk is over wat het gaat....
antwerpx schreef:
junior schreef:Dat kan toch alleen mar op een goede manier om enkel originele items of items vermeld i.d.n. als repro? Of niet? Wat is dan de essentie van de mogelijkheid te bieden om het vragen te stellen i.v.m. de echtheid van een stuk AANGEBODEN OP DIT FORUM. Het beste is toch om gewoon de namaken te "ausradieren"? Marktplaats gewoonweg te zuiveren en enkel origineel materiaal over te houden?
Nogmaals: wat dan te doen met een stuk waarvan men het niet unaniem eens is?
Allemaal goed en wel...in dit geval zijn de meningen nogal éénduidig. Stel je de situatie voor dat er een object aangeboden wordt waarvan 20 verzamelaars overtuigd zijn van originaliteit in 20 anderen van het tegengestelde. En dan begint het geleuter: 'jamaar, bij die 20 zitten grotere experts dan bij de andere 20' enzoverder enzovoorts.

Gezien je daarnet al 'Klant is koning' aanhaalde: Wat te doen met mensen die niet betrouwen op de gegeven meningen en uitsluitend hun eigen ervaring/kennis doen meetellen? Zo zijn er héél wat, geloof mij vrij. Mogen we hen de kans niet geven om hier iets te kopen waarmee zij zélf gelukkig zijn?
Als er zo'n mensen zijn die in dit stuk interesse hebben en zichzelf willen laten geloven dat het origineel is mag je vriendelijk een PB sturen of een e-mail waarin je zegt dat het stuk fake is bevonden door nogal vrij veel verzamelaars en verwijs ze dan maar door naar een boek van Mike Beaver, dan wordt alles wel duidelijk; of je kan de Marktplaats.wo2 regels aanpassen OF je kan bij de thread vermelden dat dit stuk niet 100% kosjer is bevonden...

MvG,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Nee, enkel in threads die niets met het uniform te maken hebben.
Junior
Giel schreef:Heeft de verkoper eigelijk nog iets laten weten nadat zijn thread compleet werd afgebroken?
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

junior schreef:of je kan de Marktplaats.wo2 regels aanpassen OF je kan bij de thread vermelden dat dit stuk niet 100% kosjer is bevonden...
Een link naar het topic van beoordeling van echtheid staat er al een tijdje hoor... :roll:

En over dat aanpassen: ik heb nog steeds geen oplossing van jouw kant gehoord mbt de problemen die ik aanhaalde.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik blijf ondanks alle reacties vermoeden dat Harley Bucha dit jasje heeft aangeboden als orgineel omdat hij zelf ook niet wist dat het fake was. Maargoed dit weet ik natuurlijk ook niet zeker.
Overigens heb ik vaker op forums, aangeboden producten en/of nieuwe aankopen helemaal afgekraakt zien worden, en dat de eigenaar van het product helemaal zwartgemaakt werd, terwijl die persoon gewoon dacht dat het voorwerp orgineel was. Dit gebeurd overal, ook op dit forum.
Er zijn al mensen van dit forum afgegooid omdat ze ten onrechte van bedrog beschuldigd werden(en erger) door iemand die simpelweg meer invloed had op het forum. Ik zal hierbij verder geen namen noemen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

SiNiStEr schreef:Ik blijf ondanks alle reacties vermoeden dat Harley Bucha dit jasje heeft aangeboden als orgineel omdat hij zelf ook niet wist dat het fake was. Maargoed dit weet ik natuurlijk ook niet zeker.
Overigens heb ik vaker op forums, aangeboden producten en/of nieuwe aankopen helemaal afgekraakt zien worden, en dat de eigenaar van het product helemaal zwartgemaakt werd, terwijl die persoon gewoon dacht dat het voorwerp orgineel was. Dit gebeurd overal, ook op dit forum.
Er zijn al mensen van dit forum afgegooid omdat ze ten onrechte van bedrog beschuldigd werden(en erger) door iemand die simpelweg meer invloed had op het forum. Ik zal hierbij verder geen namen noemen.
Ik moet het helaas eens zijn met sinister............ Zijn inderdaad mensen die het ALTIJD beter weten, dit begint me ook aardig te irriteren.....
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik blijf het argument, maar ik wil de namakers niet helpen een zeer zwakke smoes vinden.

Op die manier kan iedereen roepen dat iets vals is, zonder zich daarna te verantwoorden.

Door het niet onderbouwen van zijn beschuldiging komt Junior op me over als een schreeuwlelijk. Het daarbij altijd verwijzen naar het WH forum is een irritante gewoonte. Dat is namelijk een forum waarbij 10 mensen mee praten met de mening van 1 persoon....

Kortom, onderbouw je beschuldiging, of ga ergens anders de reputatie van mensen kapot maken!
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Roel R. schreef: Dat is namelijk een forum waarbij 10 mensen mee praten met de mening van 1 persoon....
NEE! Dat is een verdomd cliché dat hier altijd maar word gebruikt !!!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Roel R. schreef:Ik blijf het argument, maar ik wil de namakers niet helpen een zeer zwakke smoes vinden.

Op die manier kan iedereen roepen dat iets vals is, zonder zich daarna te verantwoorden.

Door het niet onderbouwen van zijn beschuldiging komt Junior op me over als een schreeuwlelijk. Het daarbij altijd verwijzen naar het WH forum is een irritante gewoonte. Dat is namelijk een forum waarbij 10 mensen mee praten met de mening van 1 persoon....

Kortom, onderbouw je beschuldiging, of ga ergens anders de reputatie van mensen kapot maken!
Beste vrienden.... :roll:

Is die zaak hier nu nog niet afgesloten....!!!!??? Wat wil je dan in godsnaam horen....???? :x We zullen het er zeker niet in lepelen hoor...
Lever aub wat meer inspanning om ook iets bij te leren... Het feit dat 'we' zeggen: "Het is een Janke vest..." (al of niet met echte kentekens.... volgens mij wel...) zou toch al zelfs bij een beginnende verzamelaar, die de zaak wat serieus neemt, een belletje moeten doen rinkelen....

Voor de "minder begaafden" onder ons:....
Michael Janke is een Duits ondernemer die Duitse uniformen en hoofdeksels namaakt met als doel de weekend-soldaten (lees reenactors) te plezieren... Het spijtige van reenactment is dat alle replica, eens het er wat gebruikt uitziet, het in de verzamelwereld een tweede leven begint te leiden... En dat is precies wat het geval is met dit uniform.... Enkele originele insigna's (totaalwaarde zo'n 200 euro) en het kan te koop worden aangeboden als origineel... Maar een ervaren verzamelaar die al enkele originele SS vesten heeft gezien, merkt onmiddellijk "dat het niet hetzelfde" is... Je merkt het aan ALLES: de kleur, wol, voering e.d. ....

De laatste raad die ik de hopelozen onder ons kan geven is: koop eens een boek !!! Het zal je in de toekomst veel geld kunnen besparen...

Oh... en ik vind dat men veel minder bedenkingen mag hebben bij de kwaliteit van het WH awards forum....

MvG,
Willysproject
Plaats reactie