WWW.WW-2.TK

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

WWW.WW-2.TK

Bericht door www.ww-2.tk »

Hallo allemaal,

ik ben een nieuw lid van dit forum en ik wil gelijk van de situatie gebruik maken om mn site te promoten :wink:
Dus... voor mooie 2de wereldoorlog foto's ga naar:

http://www.ww-2.tk
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Site promoten mag niet op dit forum.. :o
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

Bericht door www.ww-2.tk »

ooh dat wist ik niet, beschouw het dan niet als een promotie, maar als een interessante link. (zo beter??)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Mmm mij boeit het niet hoor, maar de moderators wel... ik denk dat het dan zo beter is ja
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ochja, je hele naam is al spam :o

Ik zie geen bronvermelding op je site. Heb je van alle foto's een originele afdruk pre 45 thuis? Anders moet je een bron vermelden...
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

lol
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

De site staat vol met plagiaat. Diverse foto's die wel Public Domain zijn, maar waar geen bron bij staat vermeld (is wel voorwaarde bij Public Domain) en veel afbeeldingen waarvan het copyright bij anderen ligt dan de eigenaar van de site.
Dit is een site waar je heel veel juridische problemen mee kan krijgen.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

Bericht door www.ww-2.tk »

Ochja, je hele naam is al spam

Ik zie geen bronvermelding op je site. Heb je van alle foto's een originele afdruk pre 45 thuis? Anders moet je een bron vermelden...
sinds wanneer kan een username spam zijn? het beestje moet toch een naam hebben...
Zoals misschien te zien is, is de site nog under construction, de bronvermelding is dus nog in aanbouw.

Over het plagiaat: veel van deze foto's (zoniet allemaal) zijn op meer dan één site te vinden. Ik weet niet precies hoe het zit met de copyright wetten, maar het lijkt me dat er dan geen copyright opzit. Anyway, mocht één van jullie vinden dat een bepaalde foto copyright protected is, laat me het dan weten zodat ik hem kan verwijderen.
Groetjes
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Je weet niet of die sites toestemming hebben gevraagd om ze te publiceren. Sommige van je fotos zijn erg bekend en ik vraag me af of je ze wel mag gebruiken.
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Ik zie zowat de hele NARA WO2 Fotocollectie langskomen, met het zelfde bijschrijft letter-voor-letter.
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

Bericht door www.ww-2.tk »

hmmm, misschien hebben jullie gelijk.
De site is niet meer toegangkelijk vanaf nu, tot ik meer info heb over het hele probleem. Bedankt voor de informatie.
groet
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Websites hebben altijd een onderdeeltje waar op staat uitgelegd wat de copyright regels zijn. Een site zoals die van de NARA en de meeste Amerikaanse overheidssites werken met Public Domain. Dat betekend dat iedereen de gegevens (teks en afbeeldingen) mogen gebruiken mits bij iedere afbeelding de bornvermelding aangegeven staat. Een zeer beperkt aantal afbeeldingen is vrij van enige auteursrechten (zoals het copyright formeel omschreven is). De meeste andere afbeeldingen op websites zijn gewoon auteursrechtelijk beschermd tot 70 jaar na dato. En mogen zonder toestemming niet worden geplaatst.
Veel websites op internet plaatsen gewoon maar foto's. Er is nog weinig mee gedaan, maar steeds vaken gaan organisaties als Interpol zich ook met dit soort zaken bezig houden en providers verwijderen websites indien er klachten komen over auteursrechten.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

altijd toestemming vragen of de foto's zelf nemen :)
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

idd, kan je best problemen mee krijgen...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
www.ww-2.tk
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2005, 13:47
Locatie: groningen

Bericht door www.ww-2.tk »

idd, ik denk dat ik iets te snel ben geweest met mn site :(
Ik had wat mooie foto's die ik graag met de 'wereld' wou delen, maarjah... haastige spoed is zelden goed, zoals het spreekwoord gaat. Zoals gezegd ga ik me eerst verdiepen in de copyright regels voordat ik de site weer online maak (kheb geen zin in vervelende juridiche dingen).
Bedankt voor de tips allemaal,
groets
Plaats reactie