Paus vergelijkt abortus met holocaust

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Roel R. schreef:Even voor alle duidelijkheid, Abortus is geen moord. Je mag in Nederland abortus laten plegen tot in de 24ste week van de zwangerschap. Na die tijd gaat het bewustzijn zich ontwikkelen. En dan is er pas sprake van een kind.

Voor die tijd is er geen bewustzijn, dus geen menselijk leven en ook geen moord.
Van bij de conceptie is het begin van een nieuw leven, dat het kind dan nog geen bewustzijn heeft, dat maakt mij niks uit, van kinderen blijf je af.
Uiteraard zijn er uitzonderingen zoals ik vermelde in mijn vorige post.
Abortus is tegen de wetten van de natuur en van God, daarom keur ik het af. Men heeft niet het recht over andermans leven te beslissen in dergelijk geval.
De voorstanders: beseffen jullie dat jullie hier misschien niet zouden geweest zijn als jullie ouders hadden beslist van abortus te plegen?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Veteraan schreef:Abortus is tegen de wetten van de natuur en van God, daarom keur ik het af. Men heeft niet het recht over andermans leven te beslissen in dergelijk geval.
Gelukkig hebben wij het privilege in een land te wonen waar men zelf een grondwet heeft samengesteld, zonder zich strikt aan godsdienstelijke dogma's te houden. Wij mogen intussen onze eigen normen en waarden hebben en hoeven niet voor alles meer naar gelijk welk oerconservatieve geestelijke lopen.

Waar in de natuur komt het trouwens voor dat levende organismes kunstmatig medicijnen maken om ervoor te zorgen dat zijzelf en anderen langer zouden kunnen leven? Ook hier worden de 'wetten van de natuur' doorbroken. Als iemand geen dingen wilt doen die niet natuurlijk zijn is dat zijn zaak, maar die persoon moet anderen wél toelaten te leven en te sterven volgens de wetten van zijn land.
De voorstanders: beseffen jullie dat jullie hier misschien niet zouden geweest zijn als jullie ouders hadden beslist van abortus te plegen?
Jazeker. En dan? Dan had ik niet bestaan. Dan had ik ook niet geweten wat 'bestaan' was, laat staan iets anders geweten.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het is trouwens opmerkelijk hoe vroom de pausen zijn geworden. Eeuwen lang hadden ze vrouwen, kinderen en vaak pedofiele of incestueze betrekkingen. Pleegde ze moorden en kochten ze adel en kardinalen om om de Stoel van Sint-Pieter te kunnen beklimmen.

Een goed voorbeeld hiervan is de Spanjaard kardinaal Rodrigo Borgia de Valence, later bekend als Paus Alexander VI. Hij had een relatie met zijn dochter Lucrezia en dwong haar om sex te hebben met haar broer Cesar. Dit om de familieband te versterken voor het uithuwelijken.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Ja de kerk is niet meer van deze tijd zoals weer duidelijk blijkt, en idd Roel hoe vroom......... Vinden ze het gek dat steeds minder mensen naar de kerk gaan.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Ik ben zelf atheïst, wat betekent dat ik met een zekere objectiviteit naar dit onderwerp kan kijken. Ik ben zelf blij dat er een mogelijkheid van abortus is, en ik vind dat het een strikt persoonlijke zaak is waar verder helemaal niemand iets mee te maken heeft. Verreweg de meeste mensen zien het als een serieuze ingreep en gelukkig niet als een simpel anti-conceptie middel. Er zijn gelukkig maar bar weinig mensen die overgaan tot een abortus terwijl de vrucht zelf gezond is en er eigenlijk verder geen bezwaren in de omgeving van de ouders zijn om het kind geboren te laten worden. We mogen blij zijn dat dit recht wettelijk erkend is, en dat mensen dus de vrije keuze hebben. Zoals al eerder werd aangehaald moeten degenen die kiezen voor abortus de rest van hun leven deze keuze met zich meedragen; het is daarom ook geen licht besluit.

Hetzelfde verhaal gaat ook op voor euthanasie en het homo huwelijk. Beide vind ik belangrijke persoonlijke rechten, waar verder niemand iets mee te maken heeft.

Over deze gevoelige onderwerpen kun je natuurlijk een uitstekende doch zeer lange discussie voeren, maar voor mij en een heleboel anderen zijn argumenten uitsluitend gebaseerd op religieuze gevoelens zonder enige waarde. Ik heb als niet-gelovige tenslotte niets te maken met de "wetten van God". Ik heb wel respect voor degenen die zich daar wel aan gebonden achten. Ook dit is een persoonlijke keuze. Uiteraard is de grens tussen religieuze- en ethische argumenten soms nauwelijks te bepalen. Alleen al om die reden is het waarschijnlijk een discussie zonder einde, en zullen er maar bar weinig mensen door van mening veranderen. Alleen al daarom ben ik blij dat het tenminste mogelijk is. :wink:

Grtn

David
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

En als gelovige die zich wel bezig houdt met de "wetten van God" vind ik dit heel wijze woorden van earlymb.

Men staat nog wel eens erg makkelijk klaar met allerlei oordelen terwijl men alleen de verstandelijke kant benaderd maar geen weet heeft/kan hebben van de emotionele kant.
Plaats reactie