Us Green Card

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

jup je bent idd gek...
oorlog is klote en geen schietkraam hoor...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mensen, het doel van dit topic was meer informatie te verkrijgen mbt de 'Green cards', niet om iemands keuze te beoordelen.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Mensen Mensen......Denken jullie dat ik nou echt naar Amerika ga voor actie !!!! Think ik zou louter willen voor een goede kans op een doorstroombaan in het het leger daar. Mocht ik worden uitgezonden worden naar iraq. Hij zij zo, maar om actie op te zoeken kan ik ook een avondje opstap gaan met een gouden ketting in de bijlmer!!!!
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Brianlinden schreef:Mensen Mensen......Denken jullie dat ik nou echt naar Amerika ga voor actie !!!! Think ik zou louter willen voor een goede kans op een doorstroombaan in het het leger daar. Mocht ik worden uitgezonden worden naar iraq. Hij zij zo, maar om actie op te zoeken kan ik ook een avondje opstap gaan met een gouden ketting in de bijlmer!!!!
Wsl is Brianlinden gewoon een ambitieus iemand die een avontuurlijke job wil combineren met het bereiken van een hoge functie en een goedlopende carrière hebben.


Ik heb ook al een paar keer aan het leger gedacht (maar dan eerder in België, AMerika is net iets te ver van mijn bed) maar ik ben een beetje laks en lui, daarbij wsl kom ik niet door de fysiche tests door
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Brianlinden schreef:Mensen Mensen......Denken jullie dat ik nou echt naar Amerika ga voor actie !!!! Think ik zou louter willen voor een goede kans op een doorstroombaan in het het leger daar. Mocht ik worden uitgezonden worden naar iraq. Hij zij zo, maar om actie op te zoeken kan ik ook een avondje opstap gaan met een gouden ketting in de bijlmer!!!!
Je zegt het zelf op pagina 1 dat je een actieman bent en dat je wat actie wil ook al breng je je leven in gevaar? nou kijk als je zo een dingen zegt vragek me af wat je daar eigenlijk gaat zoeken want met rambo's kunnen ze niets doen en nu is het van nee hoor ik wil een goede baan en een carriere wat is het nou eigenlijk wat je wil of weet je het eigenlijk niet?

zaten genoeg mensen bij mij in de opleiding die een grote mond hadden van goh jah het leger actie buitenland tot ze van hun vriendin op de kop kregen en dat ze het niet graag hadden en toen was het spelletje uit dan wouden ze naar huis en stoppen en een gewone baan zoeken bij een gewone firma waar het hun kop niet zou kosten als ze een foutje maakten

Denk er echt goed over na over wat je wil hoor want je zit er voor een paar jaar aan vast als je door de opleiding bent hoor het is neit van goh na een jaartje geen zin meer ik ben hier weg je kan weg ja maar het gaat je toch wel iets kosten
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Marc 82 Recon schreef:
Brianlinden schreef:Mensen Mensen......Denken jullie dat ik nou echt naar Amerika ga voor actie !!!! Think ik zou louter willen voor een goede kans op een doorstroombaan in het het leger daar. Mocht ik worden uitgezonden worden naar iraq. Hij zij zo, maar om actie op te zoeken kan ik ook een avondje opstap gaan met een gouden ketting in de bijlmer!!!!
Je zegt het zelf op pagina 1 dat je een actieman bent en dat je wat actie wil ook al breng je je leven in gevaar? nou kijk als je zo een dingen zegt vragek me af wat je daar eigenlijk gaat zoeken want met rambo's kunnen ze niets doen en nu is het van nee hoor ik wil een goede baan en een carriere wat is het nou eigenlijk wat je wil of weet je het eigenlijk niet?

zaten genoeg mensen bij mij in de opleiding die een grote mond hadden van goh jah het leger actie buitenland tot ze van hun vriendin op de kop kregen en dat ze het niet graag hadden en toen was het spelletje uit dan wouden ze naar huis en stoppen en een gewone baan zoeken bij een gewone firma waar het hun kop niet zou kosten als ze een foutje maakten

Denk er echt goed over na over wat je wil hoor want je zit er voor een paar jaar aan vast als je door de opleiding bent hoor het is neit van goh na een jaartje geen zin meer ik ben hier weg je kan weg ja maar het gaat je toch wel iets kosten
Ik ben geen rambo jullie maken mij opgefokt :P. ik weet dat je in amerika betaald krijgt naar je opleiding en dat schrale loontje hierzo daar draai ik me nek niet voor om. Stel je promoveerd in het Leger daar, en na de 5 jaar (wat johan zegt) geld krijgt om een studie te gaan volgen, met een baan in het leger. Ik heb altijd al het leger in gewilt niet vanwege de verhaaltjes van mijn oma over fallschirmjagers die landen in de tuin, of mijn vaders verhalen in Libanon.

Nee ik wil gewoon een uitdagende baan, ik weet niet wie het zei over de landmacht maar hij heeft gelijk doorstromen kan en ken alleen met een goede opleiding. Ik volg nu ICT op mbo niveau en ik ben er best geintreseerd in hoor. Maar of ik nou gelijk geplaatst zal worden in de Landmacht wat met ICT te maken heeft ik denk het niet. En dan niet te praten over de bugeten. Moet er gewoon van huilen ze inversteren genoeg maar uitvoeren ho maar. En trouwens ik kan genoeg mensen die eventueel met mij mee willen naar Amerika.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik begrijp Brian wel, hij is naar mijn idee niet gek! Er zijn mensen voor wie het burgerlijke bestaan als knellend wordt ervaren, de geschiedenisboeken staan er vol mee! Ikzelf heb het geregeld overdacht om beroepsmilitair te worden, helaas ging dat na m,n diensttijd niet door omdat ik erfelijke gehoorsproblemen heb. Ik had me voor dienst laten herkeuren omdat ik in eerste instantie was afgekeurd op mijn gehoor. ( Goed genoeg voor dienstplicht, niet voor beroeps.. ) Als je besluit het leger in te gaan weet je dat je uitgezonden kan worden in het kader van de VN of NATO, en dat is m.i. gewoon inherent aan 't beroep van militair. Een beroepsmilitair is geen Rambo die van oorlog houdt, daar werd je in de dienstplichttijd in Nederland op afgekeurd. ( En tegenwoordig in het beroepsleger ook, natuurlijk... )! De taken van het leger omvatten behalve de landsverdediging ook het bewaken van de vrede, en hulp aan burgers in de door oorlog geteisterde gebieden. Het leger is een goede werkgever waar je meer zekerheid hebt dan in het bedrijfsleven, je bent ( hoe gek 't ook klinkt ) ambtenaar. Ik weet weinig van hoe 't er in de US aan toegaat wat verblijfsvergunningen en emigratie betreft, maar het lijkt me wel dat je eerst de US nationaliteit moet hebben om in het US leger te dienen. Misschien zou je ook kunnen overwegen om eens op vakantie te gaan in Marseille, bij la Legion Etrangere stellen ze minder vragen! :)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

O ja, Succes!!!!! ;)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Peter schreef: Ik weet weinig van hoe 't er in de US aan toegaat wat verblijfsvergunningen en emigratie betreft, maar het lijkt me wel dat je eerst de US nationaliteit moet hebben om in het US leger te dienen.
Brian,

Thank you for your interest in the United States Army.

You must be an American citizen or lawfully admitted to the US for permanent residency. The Immigration and Naturalization Service can provide information; go to http://uscis.gov/graphics/. Army regulations prohibit us from assisting or sponsoring you in to the United States. Once you have an I-551 (green card) or a document reflecting "processing for an I-551", you can pursue enlistment.

Once again thank you for your interest and take care.

Respectfully,

Mr. Christopher Ledesma
Cyber Recruiter
United States Army Recruiting Command
http://www.goarmy.com
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

hmm civilian recruiter :p
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gesloten