Artikel [Verberg je fiets maar weer]

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Artikel [Verberg je fiets maar weer]

Bericht door Brianlinden »

De Duitse pliesie mag binnenkort jacht maken op verdachten in Nederland. En "als het nodig is" mogen ze daarbij zelfs hun Mauser trekken, dan wel je bek volspuiten met traangas of pepperspray. Was Remkes bezopen ofzo toen hij het Duits/Nederlandse pliesieverdrag ondertekende? De Duitse politie mag tot 150 kilometer landinwaards op patrouille. Hallo, dat is dus heel Nederland! Nog voorbij het strand van Scheveningen de Noordzee in. Kunnen ze direct een kuil graven voor de verdachte. En dat is nog niet alles. De polizei mag zelfs alcoholcontroles uitvoeren in heel Nederland en ze mogen illegalen oppakken en op de trein zetten, iets wat je uiteraard wel aan ze kunt overlaten. Dus niet direct je opa's stenggun opgraven als je 'ausweis bitte' hoort tijdens een wandeling over de Waalsdorpervlakte. We zijn gewoon één Europa geworden, Duitsland alleen een beetje meer dan wij...
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1204712

Bron: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/00 ... l#comments
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

En dan te bedenken dat bv. hier in België een inspecteur uit Geel nog niet eens actie mag verrichten in pakweg Turnhout.
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Befehl ist befehl. Kunnen ze gelijk de fiets van m'n opa terug brengen :lol:
CAN DO
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Er staat een link bij van het reformatorisch dagblad. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit integraal is overgenomen :)
Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
YouKnow
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jan 2005, 20:12
Locatie: Baexem
Contacteer:

Bericht door YouKnow »

Hehe nee, ik denk ook van niet :)

Het is echter niet alleen maar slecht. Criminelen uit Duitsland zullen minder snel voor Nederland kiezen, aangezien ze hier wél gewoon gevolgd kunnen worden door politie. Misschien willlen ze nu eerder naar bijvoorbeeld België ;)
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

wat maakt het nou uit of iemand opgepakt wordt door iemand die duits spreekt of nederlands. het gaat erom dat diegene gepakt wordt. en als een achtervolging gestaakt moet worden bij de grens verkleint dat alleen maar de pakkans
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Wat een stemmingmakend stukje tekst. Als je het originele bericht op de site van het Reformatorisch Dagblad leest zie dat de Duitse politie niet 150 kilometer Nederland in mag om politietaken uit te voeren en controles uit te oefenen, maar binnen een grensstrook van 150 kilometer lengte wordt er samengewerkt door Nederlandse en Duitse politie om politietaken uit te voeren.
Bovendien vallen 'agenten die over de grens opereren [...] onder het gezag van de autoriteiten van het land waar ze zijn en moeten hun aanwijzingen opvolgen'.

Een typisch staaltje van anti-Duits stemmingmakerij en aanwakkering van angst dat de democratische vrijheid bedreigt wordt (door Duitse Polizei, door Moslim terrorisme, door ...).
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Check de Bron !! Geenstijl :P zegt genoeg toch
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Volgens mij gaat de schrijver van dit stukje wanneer ie op zijn foutjes gewezen wordt roepen: Ich habe es nicht gewuBt!
;)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gesloten