Duits? tentzeil? wo2?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Duits? tentzeil? wo2?

Bericht door Nico Roelofs »

Op zolder vond ik nog een vermoedelijke Duitse tentzeil. Ik heb geen idee of deze uit wo2 is. Ook geen flauw idee waar deze precies voor gebruikt is.

Dus als iemand mij meer kan vertellen over die apparte stukje stof dan hoor ik dat graag!

Dingen die ik graag zou willen weten hiervan zijn:
Is het wo2?
Is het Duits?
Waar werd het voor gebruikt?

Wat me wel opviel er zitten 2 gaten in die in een zeltbahn ook zitten. Zoals ook te zien is op de 2de foto. En op de 3de foto is een kwart cirkel te zien en daar loopt een touw doorheen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

NVA (DDR) flecktarn (benaming kan ook anders zijn), werd vooral in de jaren '60 gedragen als ik mij niet vergis. Waarschijnlijk een tentzeil, in ieder geval niet WOII.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

antwerpx schreef:NVA (DDR) flecktarn (benaming kan ook anders zijn), werd vooral in de jaren '60 gedragen als ik mij niet vergis. Waarschijnlijk een tentzeil, in ieder geval niet WOII.
Bedankt voor de info! Je zegt gedragen. Is het dan zo dat deze ook op een bepaalde manier gedragen kunnen worden net als de Zeltbahn?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Nico Roelofs schreef:
antwerpx schreef:NVA (DDR) flecktarn (benaming kan ook anders zijn), werd vooral in de jaren '60 gedragen als ik mij niet vergis. Waarschijnlijk een tentzeil, in ieder geval niet WOII.
Bedankt voor de info! Je zegt gedragen. Is het dan zo dat deze ook op een bepaalde manier gedragen kunnen worden net als de Zeltbahn?
Ik bedoelde eigelijk 'dat patroon is op uitrusting/uniformen gedragen'. Maar als ik een beetje beter kijk lijkt het of er ook gaten inzitten om je hoofd door te steken (zoals bij de Duitse Zeltbahnen) en gezien het maar een tenthelft is zullen er niet teveel mogelijkheden bestaan. Best eens aandoen en dan al de knopencombinaties proberen :)

Edit: misschien zijn het eerder gaten voor je armen die ik zie.
Laatst gewijzigd door Peter M op 04 mar 2005, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Oke bedankt voor de informatie! Aangezien dit geen wo2 item is zal ik deze gaan verkopen. Kan je misschien zeggen of iemand anders wat deze waard is?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Oke bedankt! Dan weet ik voldoende. Mocht er iemand interesse in hebben kan hij of zij mij een pb sturen. :P
Plaats reactie