Maar weer eens een kleine uniformen update. De poppen zijn weg, daar zijn nu bustes voor in de plaats gekomen. Ik heb maar een ruimte van 2 bij 2 dus dankzij de bustes kun je er weer lopen zonder je nek te breken over een kist.
Mijn snow camouflage suit. Dit werd in december 1944 aan sommige infanterie eenheden verstrekt. Dit pak is ook gedragen in mijn omgeving. Het werd over de battledress heen gedragen. Het pak is 1944 gedateerd. Over de Britse MK2 helm draagt hij een helmovertrek.
De uitrusting is wit gemaakt, het is met verf gedaan. Ik weet niet of dit in oorlog is gebeurt is. De webbingset is compleet wo2 gedateerd en alles voor 1944. Tussen z'n smallpack draagt hij een grote rugschop. Aan de koppel heeft hij nog lantaarntje hangen. Deze had een groenglas en een oranje.
Mijn Dispatch rider buste. Hij draagt een rubber proofed coat. De jas is nog erg soepel. Deze werd over de battledress gedragen, en bood genoeg bescherming om door weer en wind op de motor te rijden. Ik heb hem een volle bepakking gegeven, hij draagt speciale driverspouches aan de koppel. Helaas ontbreekt er nog een helm.
Mijn laatste buste. Hier zien we een jeepcoat. Je had 2 modellen, eentje met metalen knopen en eentje met houten. De jeepcoat was een erg zware en warme jas. Hij werd vooral gedragen door chauffeurs. De uitrusting op de buste is de standaard Britse webbingset. Als extratje heb ik hem ''triggerfinger'' handschoenen en een brentool tasje gegeven.
Mijn Brits ARP jasje. ARP stond voor Air Raid Precautions. Deze mensen moet tijdens een luchtaanval de burgers naar de schuilkelders leiden, door de straten lopen, zorgen voor de ''black out''. Black out was gewoon het verduisten van de ramen, zoals ook gebeurde in Nederland.
Mijn Brits Denim jasje. Dit was een werkjasje. s' Winters werd het vaak over de battledress gedragen. Het Denim jasje werd gemaakt van een soort spijkerstof. Je had 2 patterns. Een P37 model en een P40 model. Het P37 jasje was bruin van kleur, de P40 groen. Doorgaans werden er geen emblemen op gedragen, maar ik heb een foto gezien van een medic en deze droeg wel emblemen op zijn jasje. Dus ik heb besloten het jasje na te maken.
Een close-up van de emblemen. Een Royal Army Medical Corps schoudertitel, 53rd Welsh division divisie emblemen en Lance Corporal rangchevrons.
Binnenkort weer een uniformen-update! 
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.