Luftwaffe naspelen

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.

Openbaar uitbeelden van Luftwaffe, mag dat volgens U?

Ja
72
69%
Ja, onder een bepaalde voorwaarden....
25
24%
Nee
6
6%
Weet ik niet
1
1%

Totaal aantal stemmen: 104

mark bogers
Lid

Re: Luftwaffe naspelen

Bericht door mark bogers »

Karl Fliege, Kanonier der Deutsche Luftwaffe am Einsatzhafen Woensdrecht, Flakstelle Buitendreef 3./Lei. Flak-Abt. 668

Zoekt U informatie over de Slag om Woensdrecht of over Einsatzhafen Woensdrecht '40/'45? Dan bent u bij mij aan het juiste adres!
mark bogers
Lid

Voor airborne moet je geloof ik 18 zijn, klopt dat?

Voor Duits kan je al beginnen op je 17, of je moet HJ doen dan kan het al vanaf je 13, maar dat is niet verstandig hier in Nederland :P

Groeten
Karl Fliege, Kanonier der Deutsche Luftwaffe am Einsatzhafen Woensdrecht, Flakstelle Buitendreef 3./Lei. Flak-Abt. 668

Zoekt U informatie over de Slag om Woensdrecht of over Einsatzhafen Woensdrecht '40/'45? Dan bent u bij mij aan het juiste adres!
US army
Lid

Bericht door US army »

mark bogers schreef:Voor airborne moet je geloof ik 18 zijn, klopt dat?

Voor Duits kan je al beginnen op je 17, of je moet HJ doen dan kan het al vanaf je 13, maar dat is niet verstandig hier in Nederland :P

Groeten
Oke, ik weet dat niet van die jaartallen.

Bedankt! en leuke sites!
"Nuts!" - General MacAuliffe
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten

Opzoek naar BOB patched items
Sander89
Lid

Bericht door Sander89 »

mark bogers schreef:Voor airborne moet je geloof ik 18 zijn, klopt dat?

Groeten
Dat hangt met name sterk af van de groep zelf. Wij hanteren een minimum leeftijd van 16, maar veel andere groepen hebben die grens bv op 18 of zelfs 20 gezet.
mark bogers
Lid

Hej Sander,

Oke, dat wist ik niet. Ik persoonlijk vind het normaal dat je normaal pas op 17 a 18 jaar kan re-enacten.

20 is wel wat overdreven :P Maar als hun dat als grens zien respecteer ik dat.

Ik vind ook, als je wilt re-enacten, dat je toch wel wat weet over de tweede-wereldoorlog, het is geen soldaatje spelen en moffen neerknallen
zoals dat wel eens gezegd wordt. We zullen echter zelf nooit weten hoe het was, maar oud oude verhalen kun je leren ;)

Met vriendelijke groet,

Mark Bogers

US army
Lid

Bericht door US army »

Wel, dat is waar, zonder enig idee over hoe het toen was, kan je dat echt niet.
"Nuts!" - General MacAuliffe
'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten

Opzoek naar BOB patched items
johan willaert
Lid
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 5 keer

Bericht door johan willaert »

In België hoef je helemaal geen lid van een 'groep' te zijn om te kunnen/mogen re-enacten en is er bijgevolg evenmin een leeftijdsgrens...

Alhoewel ik moet toegeven dat ik wou dat die er soms wel was... minimum EN maximum....
29th Let's Go!!!!!
mark bogers
Lid

Geachte Johan,

Ik heb een Luftwaffe Flak uniform gekocht om het te dragen bij de bunker die wij, ''De Woensdrechtse Bunkergravers'' hebben uitgegraven.
Dit is op eigen initiatief, we zijn geen officiele groep. Dus re-enacten zonder lid te zijn van een groep kan in Nederland ook.
Ik wil ook geen lid zijn van een bestaande groep, ik hou van vrijheid en doe dit op eigen gelegenheid. Samenwerken is echter geen probleem met een re-enactment groep, dat lijkt me zeer leuk samen evenementen te organiseren of een fotoshoot met ''Der Windhund'' :evil:

Met vriendelijke groet,

Mark Bogers

Sander89
Lid

Bericht door Sander89 »

mark bogers schreef:Dit is op eigen initiatief, we zijn geen officiele groep. Dus re-enacten zonder lid te zijn van een groep kan in Nederland ook.
Het is ook een mogelijkheid in Nederland, echter zijn de kansen om op evenementen te komen wat kleiner (LPLG lidmaatschap is gelijk een soort keurmerk), en kan je niet gebruik maken van de mogelijkheden om een blankvurend wapen aan te schaffen.
mark bogers
Lid

Geachte Sander,

Dat zal best kloppen ja ;) Dat is ook verstandig,

Maar het soort re-enacten wat we bij de bunker gaan doen is anders. Het is geen veldslag navoeren.
We doen het alleen om het totale plaatje zo authentiek mogelijk te maken.

We gaan ons richten op het informatie geven aan bezoekers, daarbij hebben we geen wapens nodig, zelfs een helm
is niet noozakelijk (wat we wel aanschaffen) want als er bezoekers zijn zet je netjes je schuitje op.

Met vriendelijke groet,

Mark Bogers

Stefan
Lid

Bericht door Stefan »

mark bogers schreef:Geachte Sander,

Dat zal best kloppen ja ;) Dat is ook verstandig,

Maar het soort re-enacten wat we bij de bunker gaan doen is anders. Het is geen veldslag navoeren.
We doen het alleen om het totale plaatje zo authentiek mogelijk te maken.

We gaan ons richten op het informatie geven aan bezoekers, daarbij hebben we geen wapens nodig, zelfs een helm
is niet noozakelijk (wat we wel aanschaffen) want als er bezoekers zijn zet je netjes je schuitje op.

Met vriendelijke groet,

Mark Bogers
Naar mijn mening hoort bij een totaal plaatje ook een wapen. ;-)
mark bogers
Lid

Geachte Stefan,

Ja, ik wil wel een wapen, maar dan een Flak 20mm, voor op de bunker :P

johan willaert
Lid
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 5 keer

Bericht door johan willaert »

Sander89 schreef:Het is ook een mogelijkheid in Nederland, echter zijn de kansen om op evenementen te komen wat kleiner (LPLG lidmaatschap is gelijk een soort keurmerk), en kan je niet gebruik maken van de mogelijkheden om een blankvurend wapen aan te schaffen.
Dat is voor mij onbegrijpelijk.... Een plastic speelgoedpistool is verboden, maar als je 4 keer per jaar een helm op je kop zet en soldaatje speelt, kan je een blankvuurwapen kopen.... DAT kan zelfs in België niet....
29th Let's Go!!!!!
Stefan
Lid

Bericht door Stefan »

mark bogers schreef:Geachte Stefan,

Ja, ik wil wel een wapen, maar dan een Flak 20mm, voor op de bunker :P
Hey Mark,

Ik heb jullie hyves bekeken, en ook een aantal nieuws berichten over jullie bunker.
Ten eerste, vind het echt super dat jullie hier rondleidingen / informatie over gaan geven, doormiddel van re-enactment.
Ik neem aan dat jullie de bunker van binnen dan ook aan gaan kleden.
Om dan een compleet beeld te krijgen, is het naar mijn mening dat er dan ook (onklare) wapens aanwezig moeten zijn.

Ik vroeg me eigenlijk af, doen jullie dit zelf financieren? Of krijgen jullie op een of andere manier subsidie van de gemeente?
Misschien kun je de gemeente zo gek krijgen, om er een soort van museum van te maken. Dat lijkt me echt super.

Zoals ik ook op jullie hyves pagina heb geschreven, kom ik deze bunker eens bezoek, en zou graag een rondleiding willen hebben. :P

Groetjes Stefan.
mark bogers
Lid

Geachte Stefan,

Ten eerste zeer bedankt voor je compliment ;)
Het niet gebruiken van een wapen heeft drie redenen:
* Een wapen lag meestal opgesteld in de bunker (we staan niet op een veldslag) dus draag je hem niet
* Een wapen om hebben tijdens een toer in een niet al te grootte bunker kan onhandig zijn
* Ik weet niet zeker of sommige mensen +gemeente het leuk vinden dat wij een wapen te dragen

De Bunkers hier in de gemeente worden uitgegraven, mede door ons, en opgeknapt. Hier is een subsidie voor vrijgekomen van 5 ton.
In onze bunker zal daadwerkelijk ''oorlogstuig'' komen, misschien zelfs een gevonden nederlandse helm en een Duitse MG15!

Over het opknappen van de bunker aan de binnenkant moeten we nog bespreken met de gemeente. Ik zou het persoonlijk geheel wit verven
Er komt ook licht in, dus waarschijnlijk zal een kabel gelegd worden in de bunker.

Meer kan ik nog niet vertellen, want sommige dingen zijn voor mij zelfs nog onduidelijk :P

Als de bunker klaar is verwelkom ik iedereen van deze Forum om langs te komen! :D

Met vriendelijke groet,

Mark Bogers