Hoe gaat iedereen op pad met de detector ?

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Wilco Vermeer
Lid

Bericht door Wilco Vermeer »

Ik heb al vele dingen gevonden. Veel munitie helaas, maar ook allerlei andere zaken. Het meeste houd ik echter niet in eigen bezit, maar dat is persoonlijk keuze, ik geef het vaak aan plaatselijke historische verenigingen en kleine musea (plaatselijke), ook wel aan beginnende verzamelaars. Ik probeer de mooiste en interessantste zelf te houden.
Het gaat mij echter niet zozeer om de vondsten, maar om het bodemonderzoek zelf. Dat zegt nl heel veel van de historie van een gebied ook wat betreft Wo2.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Owja dat is zeker een goed doel. Ik zie het zoeken altijd als het redden van de spullen :P Voordat het over een paar tientallen jaren helemaal te ver heen is met bijv materialen als staal.. Bij een plaatselijk museum zal het ook erg leuk staan jah. Leuk initatief. Maar jah, wat blijft het zoeken zelf toch een leuke hobby :) en dan vind je soms ook nog eens wat leuks.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Wilco Vermeer
Lid

Bericht door Wilco Vermeer »

Tsja dat is het verschil tussenons. voor mij is zoeken en vinden maar bijzaak. Het gaat mij om het historisch onderzoek. Vandaar dat voor mij het optekenen van de gegevens belangrijker is. Een bodemvondst zonder locatiegegevens heeft voor mij dan ook veel minder waarde.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Jah, maar ik doe niet echt bodemonderzoek, maar ik schrijf wel de locatie waar ik het gevonden heb op. En ik zoek altijd op dezelfde plek, dus dat wordt wel een leuke bovo verzameling.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Philip,ABRG
Lid

Bericht door Philip,ABRG »

Ik noteer en fotografeer alle vondsten, behalve patronen, tenzij het er grote getallen zijn zoals de laatste keer 1000x 303
Ga van het weekend kijken op een lokatie in Oosterbeek, zoek vaak op verschillende lokaties
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Owja, succes iig dan! Moet lukken om wat moois te vinden lijkt me 8)
Nico Roelofs
Lid

Bericht door Nico Roelofs »

Wat is "iig"? Eerst dacht ik dat het een schrijf fout was, maar ik kom dat nu wel erg vaak tegen. Kan het maar niet thuis plaatsen.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

In Ieder Geval 8)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Jesper
Lid

Bericht door Jesper »

ik zoek zelf niet maar ben het wel van plan om te gaan doen dus ff deze vraag wat is nou een goede plek om in noord holland te gaan zoeken (mag ook zuid holland zijn) waar je grote kans heb om iets te vinden

Jesper
the_king88
Lid

Bericht door the_king88 »

ik heb me vanmorgens ook een detector gekocht :lol:
even wezen oefenen kan er nog niks mee worden :)
alleen jammer dat hier in de omgeving geen echte grote dingen gebeurd zijn. in de geschiedenis staat ook niks.
en jammer dat ik ook geen idee heb waar ik kan beginnen met speuren :(
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Let op de leestekens. Gebruik hoofdletters, punten en komma's. We zitten hier niet op MSN. :)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
n2
Lid

Bericht door n2 »

the_king88 schreef:ik heb me vanmorgens ook een detector gekocht :lol:
alleen jammer dat hier in de omgeving geen echte grote dingen gebeurd zijn. in de geschiedenis staat ook niks.
Ga eens met toestemming op een akker bij je in de buurt zoeken, vind je allicht wat :)
the_king88
Lid

Bericht door the_king88 »

n2 schreef:
the_king88 schreef:ik heb me vanmorgens ook een detector gekocht :lol:
Ga eens met toestemming op een akker bij je in de buurt zoeken, vind je allicht wat :)
ik ben gistermiddag toevallig nog op pad geweest,
met toestemming van de boer om over het akkergrond te gaan en in het stukje bos dat op zijn grond lag.
alleen een ijzerenstangentje gevonden wat prikkeldraad en 2 doppen voor op olievaten.
en wat kleine prutteltjes :(
maarja keer proberen waar wel gevochten is :lol: heb ik meer kans misschien.
kan nu tenminste wel met detector overweg :roll:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
n2
Lid

Bericht door n2 »

tja, je moet geluk hebben he:)
Ik ga het binnenkort met de diepzoeker maar eens proberen, goede verwachtingen voor die stek:)
Catweazle
Lid

Bericht door Catweazle »

Weet iemand of er in wo2 in de omgeving van Babberich is gevochten? Ik heb het mijn opa al een keer gevraagd en hij zij dat er een keer een kollone duitse voertuigen is beschoten door geallieerde vliegtuigen. Op die plek ben ik zelf al paar keer weze zoeken maar heb alleen een paar 20mm hulzen en een gesp gevonden? Ik heb het natuurlijk ook aan mijn andere op gevraagd en die zij dat er veel FLAK afweergeschut in Hutem ( dicht bij Emmerich ) heeft gestaan hij zij dat hij alleen niet meer precies wist waar in Hutem, daar heb ik dus weinig aan. Als iemand nog meer weet of er in mijn omgeving nog meer gevechten hebben plaatsgevonden waar je ook mag zoeken wil ik dat wel graag weten.
verzamelaar hulzen, kogels en magazijnen wo2