Ik ben dus groot fan van Band of Brothers (te zien aan mijn naam

) en wist ook al dat het toch niet helemaal weergegeven zou worden zoals het in het echt gebeurt is... simpelweg omdat dit (zoals het ook al voor Ambrose) onmogelijk is om een 101% goede oorlogsboek/film te maken en zeker zo veel jaar na dato. Maar toch heeft dit ook een groot gedeelte te maken met je eigen instelling, als je bij elke film gaat kijken wat écht gebeurt is of wat niet kan in een film kan je bijna geen enkele film kijken. Maar toch geeft BoB een goed beeld van hoe het geweest kan zijn (in grote lijnen weliswaar) als er een film over Duitse Fallschirmjagers gemaakt zou worden zou ik die net zo bekijken als BoB, om het historische zo goed mogelijk naar voren te laten komen. En zeg nou eerlijk; zou een film nog leuk zijn om te bekijken als het allemaal lettertje voor lettertje zou worden verfilmt zoals het ook echt is gebeurt ik denk dan dat je je 75% van de tijd weg zit te dummelen van verveeldheid en wat door de aanpassingen in 'het echte' verhaal voorkomen word.
Dit is zeker om geld mee te verdienen... want geef nou toe, je zou toch niet je geld in een film steken die niemand wil zien omdat hij 'saai' is? Het publiek komt voor spectaculaire films en ze worden niet gemaakt omdat 'een handje vol' wo2 geïnteresseerden een zo goed mogelijk nagemaakte vorm van een Compagnie Paratroopers uit de tweede wereldoorlog willen zien (of misschien sommigen toch niet) dan zou je daar bij Discovery om moeten vragen om een docu over Airbornes.
P.S: en over de 'té Amerikaanse' vorm waarin BoB gemaakt is moet ik toch sommige dingen zeggen...
- De Fransen die Duitsers neerschoten (epi 9) Ik geloof zeker wel dat dit gebeurt is, aangezien de Fransen al sinds wo1 een (om het netjes uit te drukken

) een hekel hebben aan Duitsers en hélemaal nadat de Duitsers in 1940 Frankrijk hadden ingenomen. Wat waren de motieven van deze soldaten? Wat hadden de Duitsers misschien met hun familie's en/ of vrienden in Frankrijk gedaan, misschien zagen deze soldaten het als een represaille (wat ik niet goed praat!!!) voor wat er in de oorlog in hun land is gebeurt.
- Dat de Britten te veel door het slijk worden gehaald, daar moet ik gelijk in geven, dit viel mij ook op... vooral hun 'striktheid' in epi 4 toen E506+Britse Tankeenheden Nuenen innamen.
Maar waar ik mij wel aan ergerde; Part 11... Actors Bootcamp; gvd wat een overdreven gedoe tijdens de laatste dag van de 'training' dat overdreven geschreeuw en gedoe viel mij wel op én tegen, maarja dit heeft dan weer niets met de serie op zich te maken.
Kortom: Band of Brothers is een topserie en over de foutieve gebeurtenissen moet men maar eens heen kunnen kijken door naar het grote geheel te kijken anders zou helemaal niemand het meer kijken.
Sorry voor de lap tekst