junior Re-enactment groep voor de jongere mensen

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Jim
Lid
Ontvangen: 28 keer

Bericht door Jim »

1 foto heb er al meer gezien hoor maar als je alles via de wet gaat doen he dan ben je een zeikerd zeker he
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Marc 82 Recon schreef:maar als je alles via de wet gaat doen he dan ben je een zeikerd zeker he
Ja.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

dan denk ik dat je binnen die hobby niet een lang leven beschoren zult hebben als je door roekeloos gedrag meer dan de helft van de re-enactment wereld op je dak haalt aangezien dat een gevaar is voor de hobby
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

Big brother is watching you!!

Always remember that....
Especially when you're handling a weapon.

Voor de rest:
I'm out... heb er geen zin meer in.

En ik kan alleen dit nog zeggen:

Afbeelding

:wink:
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Marc 82 Recon schreef:dan denk ik dat je binnen die hobby niet een lang leven beschoren zult hebben als je door roekeloos gedrag meer dan de helft van de re-enactment wereld op je dak haalt aangezien dat een gevaar is voor de hobby
Als iemand een houten (was toch wel vrij duidelijk te zien) tommy vasthoud voor de foto...
Dan staat de hobby inderdaad in direct gevaar.

En naast dat, alsof jij nooit door rood heen gereden bent met je fietsje.
Laatst gewijzigd door Dodo op 15 nov 2005, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
Marc 82 Recon
Lid

Dodo is alleen maar verzamelaar waarschijnlijk en geen die hard re-enactor bij een erkende vereniging
Private Burges, Marc J
19900519
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Marc 82 Recon schreef:Dodo is alleen maar verzamelaar waarschijnlijk en geen die hard re-enactor bij een erkende vereniging
Dat klopt als een bus mijn vriend. :)
Marc 82 Recon
Lid

Dodo kijk is goed de wapenwetgeving na
zelfs houten nagemaakte dingen die op een wapen lijken vanop een afstand maakt niet uit welke kleur zijn strafbaar
Private Burges, Marc J
19900519
Captain da Costa
Lid

Bericht door Captain da Costa »

Marc 82 Recon schreef:dat is geen mierenneuken dat is de letter van de wet een keertje herhalen
Ben jij nou ook al zo'n "volgens het boekje" man? :roll:
Captain da Costa
Lid

Dus als de wet anders was zouden jullie er niet over zeuren? Ik durf te wedden dat jullie dan wel iets anders vinden om over te zeuren. Alsof DAT jullie hobby is. :roll:
Captain da Costa
Lid

En trouwens, we kunnen ons toch ook inzetten voor het versoepelen van die wetten? Laten we daar is over zeuren bij die hoge heren in Den Haag. Kunnen jullie daar jullie zeurverslaving op afreageren. :P
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Marc 82 Recon schreef:Dodo kijk is goed de wapenwetgeving na
zelfs houten nagemaakte dingen die op een wapen lijken vanop een afstand maakt niet uit welke kleur zijn strafbaar
Oh mijn god, dat weet ik ook wel! Ik verzamel t oude materiaal he!
Maar dat sommigen zo moeilijk kunnen doen over zo'n foto!

Tja alles moet inderdaad volgens het boekje. Als je iets voor de gein wilt doen staat er meteen een grote rode stempel "Strafbaar" op. Ófwel "strafbaar" volgens de Nederlanse maatschappij en zijn collectie mierenneukers, ófwel strafbaar volgens de wet.
Captain da Costa
Lid

Helemaal met je eens dodo. Ik kan niet begrijpen dat die mensen zo houterig zijn en niet eens een beetje flexibel kunnen zijn. In plaats "dat joch staat er leuk op", moeten ze weer kritiek uitten. Wat dat betreft zijn Nederlanders in het algemeen een zeikvolkje. Als dat zo doorgaat ga ik maar terug naar de US, daar doen ze tenminste niet zo moeilijk.
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Ik heb hier ook gemengde gevoelens over.
Langs de ene kant vind ik dat je re-enactment "zuiver" moet doen.
Beeldt je een airborne trooper uit,dan moet het ook geloofwaardig overkomen (juiste leeftijd,gestalte,materiaal etc).

Langs de andere kant heb ik zoiets van.... ach,laat die jongens hun amuseren,ze zijn tenminste van't straat en houden zich bezig met geschiedenis.....dus wat is daar mis mee.

Wel vind ik dan weer dat jij (capt Da Costa) rare dingen beweert.
Je graaft een putje en ineens meen je te weten hoe het is om soldaat in 1940/45 te zijn.
Je grootspraak over je kennis van tactiek,gekoppeld aan het "opleiden" en dergelijke siert je niet.
Het komt over alsof je reeds een volleerde trooper bent die weet wat het is om te werken in zulke omstandugheden.
En dan meen je het niet zo nauw te moeten nemen met de wet (wapens)?
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

Captain da Costa schreef:Als dat zo doorgaat ga ik maar terug naar de US, daar doen ze tenminste niet zo moeilijk.
Doei...

Enneh, ik stel voor, heren moderators, dat er maar een slotje op dit topic moet komen, voordat het helemaal uit de hand loopt.

Over de wet kan ik zeggen:
Dura lex, sed lex...