GedoogbeleidTank Destroyer schreef: Dura lex, sed lex...
junior Re-enactment groep voor de jongere mensen
- Dodo
- Lid
-
Tank Destroyer
- Lid
- Captain da Costa
- Lid
Dat was meer bij wijze van spreken.Glenn Janssens schreef:Ik heb hier ook gemengde gevoelens over.
Wel vind ik dan weer dat jij (capt Da Costa) rare dingen beweert.
Je graaft een putje en ineens meen je te weten hoe het is om soldaat in 1940/45 te zijn.
Ook dit is maar bij wijze van spreken, gewoon een beetje mooi gezegd of mag dat weer niet? De bedoeling was niet om arrogant te doen en te laten zien dat ik zo'n volleerde soldaat ben. Daarnaast ben ik het gewoon niet eens met hoe het met de wapenwet hier is gesteld. Dat mag van mij wat soepeler. Dat betekent niet dat ik me er niet aan houd. Dat met die BBgun was een incidentje die een paar jaar geleden gebeurde. Ik wist niet eens dat die dingen in Nederland verboden waren. Ik wist wel dat ze in de andere landen gewoon legaal waren (en gelukkig nog zijn).Je grootspraak over je kennis van tactiek,gekoppeld aan het "opleiden" en dergelijke siert je niet.
Het komt over alsof je reeds een volleerde trooper bent die weet wat het is om te werken in zulke omstandugheden.
En dan meen je het niet zo nauw te moeten nemen met de wet (wapens)?
- Captain da Costa
- Lid
Jij kan ook overdrijven...Tank Destroyer schreef:Oh, dus wapens moet gedoogd worden.... Goed hoor.
Weet je wat?
Voortaan hoef je ook niet meer voor rood licht te stoppen. En mag je zomaar iemand doodslaan, wordt wel gedoogd joh...
Grondwetten kunnen we ook beter afschaffen. Vind je niet? Heb je niks aan.
-
Tank Destroyer
- Lid
- Captain da Costa
- Lid
- Dodo
- Lid
Ik had niet verwacht dat je zo naïef zou zijn. Ik ging puur op je interessante latijnse tekst af:Tank Destroyer schreef:Oh, dus wapens moet gedoogd worden.... Goed hoor.
Weet je wat?
Voortaan hoef je ook niet meer voor rood licht te stoppen. En mag je zomaar iemand doodslaan, wordt wel gedoogd joh...
Grondwetten kunnen we ook beter afschaffen. Vind je niet? Heb je niks aan.
Dura lex, sed lex
En ik neem aan dat je weet waar het gedoogbeleid bekend om staat in Nederland?
Met mijn reactie wilde ik dus laten zien dat aan sommige dingen, ook in de wet, niet te zwaar getild word. En ik vind dus dat men zich niet zo moet aanstellen als ze zo'n kind op de foto zien staan met een houten kopie van een tommygun.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- Captain da Costa
- Lid
Dat probeer ik em nou de hele tijd duidelijk te maken. Hij heeft blijkbaar geen begrip voor mensen. Hij mag doen wat hij goed vind, maar op anderen heeft ie altijd wel wat aan te merken. Zucht...Dodo schreef: Met mijn reactie wilde ik dus laten zien dat aan sommige dingen, ook in de wet, niet te zwaar getild word. En ik vind dus dat men zich niet zo moet aanstellen als ze zo'n kind op de foto zien staan met een houten kopie van een tommygun.
- wittmann
- Lid
groetjesCaptain da Costa schreef:Helemaal met je eens dodo. Ik kan niet begrijpen dat die mensen zo houterig zijn en niet eens een beetje flexibel kunnen zijn. In plaats "dat joch staat er leuk op", moeten ze weer kritiek uitten. Wat dat betreft zijn Nederlanders in het algemeen een zeikvolkje. Als dat zo doorgaat ga ik maar terug naar de US, daar doen ze tenminste niet zo moeilijk.
-
Glenn Janssens
- Lid
In ieder geval.
Amuseer jullie met het "re-enactment" gebeuren,maar blijf een beetje met beide voetjes op de grond.
Doe wat je graag doet,maar denk niet gauw dat je weet wat het is om een echte trooper te zijn.
Dat geldt trouwens voor elke re-enacter....je mag het nog zo correct doen,vol overgave,met kennis van zaken en 200% gemotiveerd zijn.
Maar denk nu niet dat je überhaupt weet hoe het is om een echte trooper te zijn in wo2 oid.....want je komt niet eens in de buurt.
Dat moet je ten allen tijde beseffen.
Amuseer jullie met het "re-enactment" gebeuren,maar blijf een beetje met beide voetjes op de grond.
Doe wat je graag doet,maar denk niet gauw dat je weet wat het is om een echte trooper te zijn.
Dat geldt trouwens voor elke re-enacter....je mag het nog zo correct doen,vol overgave,met kennis van zaken en 200% gemotiveerd zijn.
Maar denk nu niet dat je überhaupt weet hoe het is om een echte trooper te zijn in wo2 oid.....want je komt niet eens in de buurt.
- Dodo
- Lid
Precies, jij voelt hetzelfde als dat ik voel.Glenn Janssens schreef:In ieder geval.
Wat een harmonie.
Een positieve vibe!
De karma!?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
- Eric
- Lid
Wittmann wat is dat voor trieste opmerking :Swittmann schreef:groetjesCaptain da Costa schreef:Helemaal met je eens dodo. Ik kan niet begrijpen dat die mensen zo houterig zijn en niet eens een beetje flexibel kunnen zijn. In plaats "dat joch staat er leuk op", moeten ze weer kritiek uitten. Wat dat betreft zijn Nederlanders in het algemeen een zeikvolkje. Als dat zo doorgaat ga ik maar terug naar de US, daar doen ze tenminste niet zo moeilijk.
-
Tank Destroyer
- Lid