junior Re-enactment groep voor de jongere mensen

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Tank Destroyer schreef: Dura lex, sed lex...
Gedoogbeleid
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

Oh, dus wapens moet gedoogd worden.... Goed hoor.

Weet je wat?
Voortaan hoef je ook niet meer voor rood licht te stoppen. En mag je zomaar iemand doodslaan, wordt wel gedoogd joh...

Grondwetten kunnen we ook beter afschaffen. Vind je niet? Heb je niks aan.
Eric
Lid

Bericht door Eric »

Je zou toch niet meer reageren?
Captain da Costa
Lid

Bericht door Captain da Costa »

Glenn Janssens schreef:Ik heb hier ook gemengde gevoelens over.
Wel vind ik dan weer dat jij (capt Da Costa) rare dingen beweert.
Je graaft een putje en ineens meen je te weten hoe het is om soldaat in 1940/45 te zijn.
Dat was meer bij wijze van spreken.
Je grootspraak over je kennis van tactiek,gekoppeld aan het "opleiden" en dergelijke siert je niet.
Het komt over alsof je reeds een volleerde trooper bent die weet wat het is om te werken in zulke omstandugheden.
En dan meen je het niet zo nauw te moeten nemen met de wet (wapens)?
Ook dit is maar bij wijze van spreken, gewoon een beetje mooi gezegd of mag dat weer niet? De bedoeling was niet om arrogant te doen en te laten zien dat ik zo'n volleerde soldaat ben. Daarnaast ben ik het gewoon niet eens met hoe het met de wapenwet hier is gesteld. Dat mag van mij wat soepeler. Dat betekent niet dat ik me er niet aan houd. Dat met die BBgun was een incidentje die een paar jaar geleden gebeurde. Ik wist niet eens dat die dingen in Nederland verboden waren. Ik wist wel dat ze in de andere landen gewoon legaal waren (en gelukkig nog zijn).
Captain da Costa
Lid

Tank Destroyer schreef:Oh, dus wapens moet gedoogd worden.... Goed hoor.

Weet je wat?
Voortaan hoef je ook niet meer voor rood licht te stoppen. En mag je zomaar iemand doodslaan, wordt wel gedoogd joh...

Jij kan ook overdrijven... :roll:
Tank Destroyer
Lid

Eric schreef:Je zou toch niet meer reageren?

Ja, je hebt gelijk...

:roll:
Eric
Lid

Bericht door Eric »

Nu doe je het weer :)

Iedereen stop aub met zeuren over hun?
Captain da Costa
Lid

Ik moet er gewoon om huilen... :( Wat een negativiteit, daar staan Nederlanders inderdaad om bekend. Als er niks is om te zeiken, dan vinden ze wel wat.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Tank Destroyer schreef:Oh, dus wapens moet gedoogd worden.... Goed hoor.

Weet je wat?

Ik had niet verwacht dat je zo naïef zou zijn. Ik ging puur op je interessante latijnse tekst af:
Dura lex, sed lex

En ik neem aan dat je weet waar het gedoogbeleid bekend om staat in Nederland?

Met mijn reactie wilde ik dus laten zien dat aan sommige dingen, ook in de wet, niet te zwaar getild word. En ik vind dus dat men zich niet zo moet aanstellen als ze zo'n kind op de foto zien staan met een houten kopie van een tommygun.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
Captain da Costa
Lid

Dodo schreef: Met mijn reactie wilde ik dus laten zien dat aan sommige dingen, ook in de wet, niet te zwaar getild word. En ik vind dus dat men zich niet zo moet aanstellen als ze zo'n kind op de foto zien staan met een houten kopie van een tommygun.
Dat probeer ik em nou de hele tijd duidelijk te maken. Hij heeft blijkbaar geen begrip voor mensen. Hij mag doen wat hij goed vind, maar op anderen heeft ie altijd wel wat aan te merken. Zucht... :|
wittmann
Lid

Bericht door wittmann »

Captain da Costa schreef:Helemaal met je eens dodo. Ik kan niet begrijpen dat die mensen zo houterig zijn en niet eens een beetje flexibel kunnen zijn. In plaats "dat joch staat er leuk op", moeten ze weer kritiek uitten. Wat dat betreft zijn Nederlanders in het algemeen een zeikvolkje. Als dat zo doorgaat ga ik maar terug naar de US, daar doen ze tenminste niet zo moeilijk.
groetjes
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

In ieder geval.
Amuseer jullie met het "re-enactment" gebeuren,maar blijf een beetje met beide voetjes op de grond.
Doe wat je graag doet,maar denk niet gauw dat je weet wat het is om een echte trooper te zijn.
Dat geldt trouwens voor elke re-enacter....je mag het nog zo correct doen,vol overgave,met kennis van zaken en 200% gemotiveerd zijn.
Maar denk nu niet dat je überhaupt weet hoe het is om een echte trooper te zijn in wo2 oid.....want je komt niet eens in de buurt.
Dat moet je ten allen tijde beseffen.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Glenn Janssens schreef:In ieder geval.
Amuseer jullie met het "re-enactment" gebeuren,maar blijf een beetje met beide voetjes op de grond.
Doe wat je graag doet,maar denk niet gauw dat je weet wat het is om een echte trooper te zijn.
Dat geldt trouwens voor elke re-enacter....je mag het nog zo correct doen,vol overgave,met kennis van zaken en 200% gemotiveerd zijn.
Maar denk nu niet dat je überhaupt weet hoe het is om een echte trooper te zijn in wo2 oid.....want je komt niet eens in de buurt.
Dat moet je ten allen tijde beseffen.
Precies, jij voelt hetzelfde als dat ik voel.
Wat een harmonie.
Een positieve vibe!
De karma!?
Eric
Lid

Bericht door Eric »

wittmann schreef:
Captain da Costa schreef:Helemaal met je eens dodo. Ik kan niet begrijpen dat die mensen zo houterig zijn en niet eens een beetje flexibel kunnen zijn. In plaats "dat joch staat er leuk op", moeten ze weer kritiek uitten. Wat dat betreft zijn Nederlanders in het algemeen een zeikvolkje. Als dat zo doorgaat ga ik maar terug naar de US, daar doen ze tenminste niet zo moeilijk.
groetjes
Wittmann wat is dat voor trieste opmerking :S
Tank Destroyer
Lid

Nou, ik wens jullie allemaal heeeeeeeel erg veel plezier met jullie verdere leventjes...

Ik ga me verder niet meer bemoeien met deze 'discussie'. Have fun... al dan niet met verzamelen, danwel met re-enactment.

Gelukzalig zijn de armen van geest.

Succes en tot ziens.

Nunc est bibendum.