Je nieuwste aankoop - deel 7 (Militaria)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Nico Roelofs
Lid

Bericht door Nico Roelofs »

Ja dat heb ik ook van die veteraan gekregen. Alleen deze heeft hij niet zelf gedragen maar zijn broer die voor een 7 jaar terug is overleden. Ik weet verder nog niet veel informatie van die man. Maar dat ga ik hem allemaal in een brief vragen.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:Ja dat heb ik ook van die veteraan gekregen. Alleen deze heeft hij niet zelf gedragen maar zijn broer die voor een 7 jaar terug is overleden. Ik weet verder nog niet veel informatie van die man. Maar dat ga ik hem allemaal in een brief vragen.
Interessant, en was die broer bij toeval ook een Arnhem veteraan?.
Collector of uniforms of the enemy
Nico Roelofs
Lid

Ik vermoed van niet dit omdat de France and Germany Star er niet bij zit. Ik hoop dat hij me daar wel antwoord op kan geven.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:Ik vermoed van niet dit omdat de France and Germany Star er niet bij zit. Ik hoop dat hij me daar wel antwoord op kan geven.
Heb er geen verstand van Nico, maar wat hebben die France and Germany Star met de slag om Arnhem te doen?.
Nico Roelofs
Lid

Nou ik heb zelf ook geen verstand van medailles. Maar ik heb me laten vertellen dat je de France and Germany Star kreeg als je in Frankrijk en Duitsland heb gezeten. Maar ook als je in Nederland en Belgie hebt gezeten. Dus de benaming van die medaille is niet geheel juist.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:Nou ik heb zelf ook geen verstand van medailles. Maar ik heb me laten vertellen dat je de France and Germany Star kreeg als je in Frankrijk en Duitsland heb gezeten. Maar ook als je in Nederland en Belgie hebt gezeten. Dus de benaming van die medaille is niet geheel juist.
A ha, weer iets geleerd :wink: , bedankt voor deze info.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Je hebt ook de Italian star. Nico, als je daar gevochten hebt kreeg je deze medaille. Bijvoorbeeld de RCC kregen niet altijd zulke medailles, of de 21st ook niet (die hadden African star)
Nico Roelofs
Lid

Jurryt als je kijkt naar de medaille set van mij dan zie je de Italy star en de Africa Star ook zitten. :P
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

dan heeft hij daar ook gevochten, ik zeg niet alleen de 21st ;) onderandere de 21st
Nico Roelofs
Lid

Ik ga het allemaal vragen aan hem bij welke eenheid hij heeft gezeten en waar hij gevochten heeft en dan komen we hier maar een keer op terug. :)
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Hij zat bij de 21st:P hij heeft Monty in de levende lijve gezien toen ze een missie kregen! heeft hij mij verteld :D
Nico Roelofs
Lid

Uh Jurryt ik denk dat je de verkeerde veteraan voor je hebt. Want die medailles waren van de broer van de veteraan die bij mij thuis gelogeerd heeft. En die is nu al 7 jaar dood.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

oja, dan was het een andere veteraan.... Agh, ik heb met zo veel veteranen gepraat :P Mara die veteraan van jou had ook in Afrika gevochten.
Nico Roelofs
Lid

Ja klopt die heeft in Afrika, Al Alemein, Egypte, Griekenland, Tunesie, Cyprus, Italie, Nerdeland en nog een paar plekken gezeten.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

El*
Ja, hij is haast overal geweest. Maar ja, zodra je informatie over zijn broer hebt achterhaald moet je het posten!