Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ja dat heb ik ook van die veteraan gekregen. Alleen deze heeft hij niet zelf gedragen maar zijn broer die voor een 7 jaar terug is overleden. Ik weet verder nog niet veel informatie van die man. Maar dat ga ik hem allemaal in een brief vragen.
Nico Roelofs schreef:Ja dat heb ik ook van die veteraan gekregen. Alleen deze heeft hij niet zelf gedragen maar zijn broer die voor een 7 jaar terug is overleden. Ik weet verder nog niet veel informatie van die man. Maar dat ga ik hem allemaal in een brief vragen.
Interessant, en was die broer bij toeval ook een Arnhem veteraan?.
Nou ik heb zelf ook geen verstand van medailles. Maar ik heb me laten vertellen dat je de France and Germany Star kreeg als je in Frankrijk en Duitsland heb gezeten. Maar ook als je in Nederland en Belgie hebt gezeten. Dus de benaming van die medaille is niet geheel juist.
Nico Roelofs schreef:Nou ik heb zelf ook geen verstand van medailles. Maar ik heb me laten vertellen dat je de France and Germany Star kreeg als je in Frankrijk en Duitsland heb gezeten. Maar ook als je in Nederland en Belgie hebt gezeten. Dus de benaming van die medaille is niet geheel juist.
Je hebt ook de Italian star. Nico, als je daar gevochten hebt kreeg je deze medaille. Bijvoorbeeld de RCC kregen niet altijd zulke medailles, of de 21st ook niet (die hadden African star)
Uh Jurryt ik denk dat je de verkeerde veteraan voor je hebt. Want die medailles waren van de broer van de veteraan die bij mij thuis gelogeerd heeft. En die is nu al 7 jaar dood.