Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Alle stukken in mijn verzameling komen of van particulieren (mond tot mond reclame en adverteren in lokale bladen) en van rommelmarkten; en daarmee heb ik bijna geheel mijn verzameling bijeen gekregen.
Via internet of beurzen koop ik niet; veel te veel kopie-spul!
Mat
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Naar de beurs van Antwerpen ga ik héél regelmatig, ik woon er namelijk niet ver af. Verder heb ik de beurs van Schaarsbergen (Arnhem) en die van Ciney al eens bezocht.
Ik was ook een regelmatige bezoeker van de beurs in Antwerpen.
Maar ik vind dat de laatste maanden erg veel rotzooi te koop word aangeboden en dan hebben ze de infrastructuur nog verandert ook, in de negatieve zin.
En hun inkomprijs is sinds een jaar (door de euro) ook verdubbeld.
Bah daar zien ze mij niet meer.
De prijzen op de beurzen zijn inderdaad ongeveer verdubbelt, als het niet meer is
Ik vind het echt stom, zo kan een scholier als ik namelijk niet echt meer aan dingen komen.
Ik sprak laatst een verzamelaar en die vertelde me dat een originele Duitse helm met decals 10 jaar geleden ongeveer 300 GULDEN kostte.
Bedankt voor jullie antwoord.
Zoals ik lees bezoeken jullie amper beurzen,op die in Antwerpen na die algemeen bekent staat om zijn rotzooi,maar hebben jullie toch een uitgesproken mening over Belgische maar ook de Nederlandse beurzen.
Mijn credo is dan ook altijd,om het eerst met eigen ogen te aanschouwen voor men er iets over kan zeggen dat voorkomt mythe vorming.
Natuurlijk ligt er op iedere beurs kaf tussen het koren,maar dan juist is het een kwestie van eigen kennis om het voor jou interessante originele item er uit te zoeken.
En als je het via internet koopt, betrouwend op foto's, leer je weinig bij denk ik. Daarom bezoek ik de beurs van Antwerpen meestal met iemand die er heel wat meer van kent dan ik (dat is nu niet zo moeilijk, maar toch ).
Daarom is de beurs van Schaarsbergen ook zo leuk, de handelaren mogen geen repro als echt verkopen, en dat was, heb ik mij laten vertellen, nog maar heel weinig voorgevallen.
Hallo Antwerpx,
Zelf had ik een kraam,samen met een kameraat,op de beurs in Schaarsbergen.
Er was voordien niets afgesproken maar voor bonafide verzamelaars is er gewoonweg een ongeschreven wet dat men geen copie voor echt zal proberen te verkopen.
Wat vond je overigens van deze beurs?,persoonlijk vind ik het de interessantse beurs van Ned omdat het maar eens in het jaar(twee dagen)georganiseert wordt.
Zeer goed verkocht waardoor,helaas,van kopen bijna niets kwam daar het de zaterdag te druk was zodat je amper bij de kraam weg kon.
Zo naast het museum Arnhem 40-45 is het natuurlijk de perfecte achtergrond voor een militariabeurs.
Ik ken de mensen van het museum erg goed, de medewerkes met name.
Dat komt omdat ik er mijn stage voor school vervuld heb.
Ik kom er erg graag, en probeer ook zo vaak als mogelijk erheen te gaan, hoewel de afstand nogal groot is.
Prachtig museum en het mooie is dat het compleet op vrijwilligers draait.
Je liep direct op onse kraam af als je het terein opliep,onder de grote bomen en voor de friese ruiters,+/- 10 meter kraam.
Stijn,je kocht nog die helm met het,helaas,gerepareerde granaat inslag van die kameraat van mij
En dan heeft ook Antwerpx met de groep voor mijn kraam gestaan .