Naar welk slagveld zou jij willen gaan?
- Jeeper704
- Lid
Sinds 1984 ga ik naar de Ardennen.
Verder een paar maal Normandië, zowel Britse, Canadese als Amerikaanse stranden bezocht.
Twee keer naar Eindhoven - Arnhem area.
Ook het Desert Training Center, California bezocht.
Raversijde een drietal keer (WOI en WOII bunkers).
Calais (Cap Griz Nez).
Verder een paar maal Normandië, zowel Britse, Canadese als Amerikaanse stranden bezocht.
Twee keer naar Eindhoven - Arnhem area.
Ook het Desert Training Center, California bezocht.
Raversijde een drietal keer (WOI en WOII bunkers).
Calais (Cap Griz Nez).
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
-
faithkeeper
- Lid
ik ben in normandy geweest in 2005 en de hele omgeving bekeken en diverse musea, echt indrukwekkend.
afgelopen weekend naar de ardennen geweest en musea in diekirch, dit museum blinkt uit in de levensechte dioramas.toppertje!
ook in bastogne museum geweest en dit is ook een aanrader
lees hier over hurtgen wald en heb hier ook interesse in om daar eens te gaan kijken, wie kan me daar meer tips of info over geven?
jorgen
afgelopen weekend naar de ardennen geweest en musea in diekirch, dit museum blinkt uit in de levensechte dioramas.toppertje!
lees hier over hurtgen wald en heb hier ook interesse in om daar eens te gaan kijken, wie kan me daar meer tips of info over geven?
jorgen
- peyke
- Lid
Ik ben er laats geweest (voeseneck ofzoiets) dus bij de begraafplaats, echter is het vrij groot daar. Wist niet waar te beginnen, dus als iemand tips heeft hoor ik het ook graag.faithkeeper schreef:ik ben in normandy geweest in 2005 en de hele omgeving bekeken en diverse musea, echt indrukwekkend.
jorgen
-
johan willaert
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
Bastogne is nog steeds één van de slechtste musea die er zijn...faithkeeper schreef:ook in bastogne museum geweest en dit is ook een aanrader
Er is quasi GEEN historische informatie over de gebeurtenissen rond Bastogne te vinden en de items die er staan zijn meestal niet-relevant voor de periode en eenheden van Dec 1944, en zijn voor de overgrote meerderheid pure replica of fake!!!
De audioguides werken niet naar behoren, de plaatjes bij verschillende uniformen geven een compleet verkeerde uitleg, foto's en documenten hangen verbleekt en opgekruld in de vitrines, kaarten zijn aan de muur genageld, etc.....
en dit klopt alles....

Ik wist niet dat het US Army tijdens WO2 zo begaan was met de gevolgen van het roken....
Het duurste museum dat er is en dan nog gerund door prutsers.....
Johan
29th Let's Go!!!!!
-
faithkeeper
- Lid
-
Donitz
- Lid
ik zou graag bij de slag om de atlantick aanwezig zijn en het lieft op een u-boot. Dat omdat ik de manner erg bewonder voor hun inzet en daden ( tactisch gezien dan) verder vind ik u-boten buitengewoon gave schepen.
verder zou ik bij de slag om Walcheren (zeeland) willen zijn in 1944. Daar vocht de divisie Hitler jugend van de SS samen met recruten van de jugend samen tegen de canadezen. Dat lijkt mij een prachtige strijd om te zien aangezien de jongens van de divisie hitler jugend zo hard vochten ondanks dat het toch al verloren was. het is alleen maar jammer dat de gemiddelde leeftijd van de jongens daar 16 a 17 jaar was en dus een beetje te jong voor oorlog. helaas liet de wehrmacht het wel afweten en liepen doodleuk weg richting het oosten, de kinderen die moesten achterblijven om te vechten.
mooi stukje geschiedenis is dat.
verder zou ik bij de slag om Walcheren (zeeland) willen zijn in 1944. Daar vocht de divisie Hitler jugend van de SS samen met recruten van de jugend samen tegen de canadezen. Dat lijkt mij een prachtige strijd om te zien aangezien de jongens van de divisie hitler jugend zo hard vochten ondanks dat het toch al verloren was. het is alleen maar jammer dat de gemiddelde leeftijd van de jongens daar 16 a 17 jaar was en dus een beetje te jong voor oorlog. helaas liet de wehrmacht het wel afweten en liepen doodleuk weg richting het oosten, de kinderen die moesten achterblijven om te vechten.
mooi stukje geschiedenis is dat.
sinken oder siegen
- Harro
- Lid

De Hitlerjugend divisie vocht niet op Walcheren. Hoe kom je daarbij? De rest van je verhaal is daardoor natuurlijk ook volslagen onzin.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- the_king88
- Lid
- Jeeper704
- Lid
Concentratiekamp ...C. Works schreef:Dora watLeroy schreef:Ik ben geweest:
Normandie
Ardennen
Arnhem/Nijmegen
Dora
Berlijn![]()
![]()
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)