Waarde M43 field jacket >>> (aannaaien 2nd inf.div.
-
johan willaert
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
Helemaal mee eens.johan willaert schreef:In de tijd van Napoleon waren de soldaten mooi!
WW2 GI's waren praktisch ingesteld...
Elke GI had een naaisetje met daarin OD groene draad....
Naai het kenteken met dit soort garen met de hand....
Johan
Probeer het ook niet te netjes te doen.
Misschien kan je hier wat mee?
Diverse engelse en canadese battle dress jasjes met veel verschillende manieren van monteren.
http://www.tommy-talk.com/viewtopic.php?t=64
Mvg/Best regards, Sipke
- Loek D.
- Lid

Het maakt(e) blijkbaar niks uit...
Ik heb even in D-Day paratroopers zitten bladeren en daar hebben de meesten hun patches aangenaaid met witte garen en een soort van hand-made zigzagsteek die over het randje van de patch gaat, ook op de originele foto's.
[EDIT 9:20 uur]:
Bij die van mij is het "lidteken" van de 2nd inf. div. patch nog heel goed zichtbaar, maar dit even ter informatie.Sewing Tips:
Unit patches actually had no prescribed regulation position when sewn to the upper sleeve, but usually they were placed 1/2"-1" under the shoulder seam. The wearer's current unit was sewn to the left sleeve, while any previous unit might be placed on the right sleeve. Shoulder patches were seen on all troops in the Normandy invasion, but as the war progressed, it was more commom to see no divisional patches (especially on field jackets).
Ik kan dus het best OD#7 katoenen garen gebruiken?
Ja tuurlijk.
Gewoon kijken wat jij zou doen.
----------- of - - - - - of /\/\/\/\/\/\/\/\/\ of met een lusje.
/\/\/\/\/\/\/\/\ vind ik zelf niet zo mooi.
Ik gebruik zelf meestal de 2e.
Schade breng je altijd aan op een patch.
Maar kan het niet echt schade noemen.
Dat is zowat te verwaarlozen.
Gewoon kijken wat jij zou doen.
----------- of - - - - - of /\/\/\/\/\/\/\/\/\ of met een lusje.
/\/\/\/\/\/\/\/\ vind ik zelf niet zo mooi.
Ik gebruik zelf meestal de 2e.
Schade breng je altijd aan op een patch.
Maar kan het niet echt schade noemen.
Dat is zowat te verwaarlozen.
Mvg/Best regards, Sipke
- Loek D.
- Lid
OK, bedankt.
Nu nog eerst even aan een mooie 2nd inf div. "indian head" patch proberen te komen en dan wat goed garen.
Wat in ongeveer een ganbare prijs voor een 2nd inf div. "indian head" patch? 8,- euro?
Nouja, schade aan de jas kan ik niet meer 'aanbrengen' omdat dat er als is in precies de goede vorm. Waar ik hem ga plaatsen weet ik dus precies.
De oude originele patch is met twee van - - - - - - - - steken vastgezet.
Nu nog eerst even aan een mooie 2nd inf div. "indian head" patch proberen te komen en dan wat goed garen.
Wat in ongeveer een ganbare prijs voor een 2nd inf div. "indian head" patch? 8,- euro?
Nouja, schade aan de jas kan ik niet meer 'aanbrengen' omdat dat er als is in precies de goede vorm. Waar ik hem ga plaatsen weet ik dus precies.
De oude originele patch is met twee van - - - - - - - - steken vastgezet.
-
Skylighter
- Lid
- Loek D.
- Lid
Ik ben vandaag naar de "Marshall collectie" gaan kijken in het Oorlogs en verzets museum Overloon.
Daar heb ik even deze foto geschoten van een 2nd inf. div. patch op een M41 field-jacket.
Ook heb ik daar een aantal andere jasjes gezien met 2nd inf. div. patches erop. De meesten daarvan waren met "lusjes" rond de rand van de patch vastgezet met witte of zwarte draad. Hier heb ik helaas geen foto's van kunnen maken; de accu van camera was leeg
.
Bij de patch op de foto is echter niets te zien van stiksel, hoewel ik ervan verzekerd ben dat de patch er op genaaid zat.

Daar heb ik even deze foto geschoten van een 2nd inf. div. patch op een M41 field-jacket.
Ook heb ik daar een aantal andere jasjes gezien met 2nd inf. div. patches erop. De meesten daarvan waren met "lusjes" rond de rand van de patch vastgezet met witte of zwarte draad. Hier heb ik helaas geen foto's van kunnen maken; de accu van camera was leeg
Bij de patch op de foto is echter niets te zien van stiksel, hoewel ik ervan verzekerd ben dat de patch er op genaaid zat.