Nieuw member, enkele foto's van mijn kleine verzameling ;-)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Timo
Lid

Bericht door Timo »

wow mooie collectie
hoe kom je aan die brengun?
Starting up again
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Adrian schreef:Hier se,ongelovigen Thomas.
Een voorbeeld van een Belgische wapenwinkel.
Alle wapens die hij verkoopt kan je ook gedemilitariseert krijgen :
http://www.armes-cornet.com/catalogues_guerre.htm
Ja in België mag men wapens verzamelen zonder verlof, maar mist ze onklaar zijn of ben ik daarmee abuis?.
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

In België zijn er wapens die je schietklaar mag hebben en zonder vergunning.
Dat zijn dan enkel wapens VOOR 1918.
Andere wapens NA 1918 zijn op vergunning of moeten volgens de wet zijn onklaar gemaakt.

Dus als voorbeeld,kan je perfekt een bren die wettelijk is onschadelijk gemaakt in je verzameling hebben.
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Dat is helemaal correct Mooyman;
onze wapenwetgeving geeft de mogelijkheid (anders dan in Nederland) om wapens die gedemilitarisserd zijn en voorzien van een certificaat van onklaar vrij te mogen hebben. De wapens (maakt niet uit wat het is) zijn dan onherstelbaar kapot gemaakt, maar voor verzameldoelen wel nog prima geschikt. Ge hoeft hier geen vergunning voor te hebben.

Ook onklare handgranaten en onklare munitie is bij ons vrij voor de verzamelaar.

In Nederland moet ge, voor zover ik weet, ook voor kapotte wapens nog een verzamelvergunning hebben.

Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Ik geloof ook dat je die hier in Nederland mag hebben, de zo geheten percusie wapens?.
Woonde ik maar in België, kon ik mijn poppen ook eens echt compleet maken met de bijbehorende bewapening :wink: .
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Mattie schreef:Dat is helemaal correct Mooyman;
onze wapenwetgeving geeft de mogelijkheid (anders dan in Nederland) om wapens die gedemilitarisserd zijn en voorzien van een certificaat van onklaar vrij te mogen hebben. De wapens (maakt niet uit wat het is) zijn dan onherstelbaar kapot gemaakt, maar voor verzameldoelen wel nog prima geschikt. Ge hoeft hier geen vergunning voor te hebben.

Ook onklare handgranaten en onklare munitie is bij ons vrij voor de verzamelaar.

In Nederland moet ge, voor zover ik weet, ook voor kapotte wapens nog een verzamelvergunning hebben.

Helaas maar al te waar, kon eens een gevonden MP40 krijgen die gevonden was bij mij in de buurt in een onderwal(slootskant) van een sloot.
De ene helft van het wapen was gans verroest en geheel geput, je kon er nooit weer iets mee verschieten al zou men willen.
De andere kant daarintegen was perfect, en als men hem zo op een pop hing zag men van de schade niets.
Na vraag leerde dat ik zelfs dit ding niet mocht hebben :cry: .
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Wellicht dat de Nederlandse wet iets soepeler gaat worden nu we met dat "een Europa gebreuzel" de wapenwetten gelijk gaan trekken. In Duitsland moogt ge nu Uw deko's zonder vergunning in elkaar steken, misschien dat den hollandse wet ook positief zal veranderen. Dat is goed mogelijk. En voor de verzamelaars in Nederland wenselijk, lijkt mij dan toch!

Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Stijn schreef:Serieus, dit is echt PRACHTIG MOOI.
Is die 27e SS-Freiwlilligen-division "Langmarck"(hoezo nerd:P) jas origineel? Hoe kom je eraan?
In close-up leek de Vlaamse leeuw nogal nieuw (gezien op het axis history forum), maar thrill me, ik ken iemand die kenner is inzake Vlaamse-SS militaria, voornamelijk dan nog in die patches. Zie http://www.military.be.

En stijn, het is LangEmarck :)

Maar hoe kom je aan die Mantel thrill me? in één stuk gekocht of samengesteld?
thrill me
Lid

Bericht door thrill me »

Is die 27e SS-Freiwlilligen-division "Langmarck"(hoezo nerd:P) jas origineel? Hoe kom je eraan?
Alles is prachtig, maar GEK HAAL JE AUTOMATISCHE WAPENS ALS EEN ***** VAN DE SITE:|
Denk aan de (zoals jullie die noemen:) FLIKKEN!!!!!!
Geen zorgen! Alle wapens zijn onklaar gemaakt, sommige in het buitenland, andere dan weer bij de proefbank in Luik. Tevens zijn ze "je weet maar nooit" aangegeven bij de politie en heb ik voor die Bren Gun een vergunning voor zware oorlogswapens...

Tim
Laatst gewijzigd door thrill me op 09 jan 2004, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
thrill me
Lid

Bericht door thrill me »

Timo schreef:wow mooie collectie
Heb ik toen ik 19 was eens gekocht via iemand die alles verkocht voor een vriend van hem. Het was mijn 2e wapen toen en kvind hem nog steeds machtig... Staat op m'n kamer bovenop m'n kleerkast. Maar is wel een zwaar wapen, denk dat de soldaten die dit mochten dragen wel soms serieus op de tanden hebben mogen bijten. Voor de bediening ervan was m'n met 2, de schutter en een 2e man die de loop vervong, munitie en hulpstukken droeg.
thrill me
Lid

Bericht door thrill me »

antwerpx schreef:
In close-up leek de Vlaamse leeuw nogal nieuw (gezien op het axis history forum), maar thrill me, ik ken iemand die kenner is inzake Vlaamse-SS militaria, voornamelijk dan nog in die patches. Zie http://www.military.be.

En stijn, het is LangEmarck :)

Maar hoe kom je aan die Mantel thrill me? in één stuk gekocht of samengesteld?
Ik zal deze man eens contacteren want over de echtheid heb ik geen 100% uitsluitsel. Ik heb deze gekocht van iemand die zijn verzameling wegdeed omwille van vertrek nr het buitenland. Die heeft me verteld dat hij deze mantel heeft van een vlaamse oostfronter, nadat hij nadien op de vlucht was heeft hij de kentekens van zijn mantel gehaald om niet als SS-er herkend te worden. Of het waar is, zal ik nooit kunnen achterhalen vrees ik.. De kentekens zijn er nadien terug op gezet behalve de collar patches, die zijn niet origineel, maar repro..
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

thrill me schreef:
Timo schreef:wow mooie collectie
Heb ik toen ik 19 was eens gekocht via iemand die alles verkocht voor een vriend van hem. Het was mijn 2e wapen toen en kvind hem nog steeds machtig... Staat op m'n kamer bovenop m'n kleerkast. Maar is wel een zwaar wapen, denk dat de soldaten die dit mochten dragen wel soms serieus op de tanden hebben mogen bijten. Voor de bediening ervan was m'n met 2, de schutter en een 2e man die de loop vervong, munitie en hulpstukken droeg.
de bren woog ongeveer 12 kg.. dus je moet een flinke kerel zijn ;)
Tessa85
Lid

Bericht door Tessa85 »

Afbeelding

zie hier nog een keer die ss colar tab nu dus wel met foto :P
thrill me
Lid

Bericht door thrill me »

yep, die Bren Gun weegt 11,8 kg om precies te zijn...en dan nog zonder de munitie erin. Dus komt alles wel op een goeie 12 kg denk ik voor het wapen...
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

grootste gedeelte van de munitie werd toch gedragen door de bren-assistant (wat ik me in verdiep op dit moment), evenals de reserve onderdelen tas, met loop.. wat al met al toch ook een aardig gewicht is