Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Toch wel Laurens,
er is namelijk een verschil tussen theorie en praktijk:
In de praktijk leer je (door oplichters) met vallen en opstaan; in theorie (en wenselijk) zou dat niet nodig moeten zijn, wanneer er niet van die nep-troep als echt verkocht zou worden. Dat is gewoon oplichting...
En Ernst,
gij vergelijkt ook appel;s met peren! Er ligt toch een wereld van verschil tussen iemand iets als echt verkopen terwijl ge WEET dat het kopie is en gewoon iemand die een oude jas verkoopt en iemand die dat koopt; zowel moreel als wettelijk ben ik niet verplicht die persoon slimmer te maken. In dat eerste geval waarbij iets opzettelijk verkocht wordt waarbij de koper willens en wetens op een dwaalspoor gezet wordt is toch echt OPLICHTING.
In Belgie is dat strafbaar; in Nederland ook?
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Er is een verschil tussen de verkoper die bewust verzwijgt of iets namaak is en de verkoper die het zelf niet eens weet (en die zijn er ook genoeg hoor)
Maar hoeveel "verzamelaars" zijn er niet die blind iets kopen.......niet weten wat het is dat ze kopen.......maar wel "weten" dat echt is (hoe kan je dat in vredesnaam dan weten??)
En hoeveel mensen zijn er niet die niet eens vragen naar garantie omdat ze denken dat ze een koopje hebben gescoord..........als ze dan van een koude kermis thuiskomen krijgt natuurlijk de verkoper de schuld
Het is heel makkelijk om dan maar de hele wereld te beschuldigen van oplichterij.............maar uiteindelijk is het mogelijk jezelf te wapenen tegen dit soort mensen...........en dat wapen heet kennis
Kennis doe je op door te leren...........en door te doen.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Tis alleen maar (samengevat) om te zeggen dat ik het onacceptabel vindt dat er zoveel gefoefeld wordt op beurzen en de beginnende 15-jarige verzamelaar de rekening betaald; dat zou toch niet moeten kunnen? Toch?
Tis maar de mening van een eenvoudige Vlaming
Mattie..............met dat laatste ben ik het wel eens ................. het is niet acceptabel dat het gebeurd..........maar ja........zo is de werled nu eenmaal hè
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Ja Ernst, als ge het zo zegt kan ik U alleen maar gelijk geven;de stumpers die menen kennis te hebben en niets vragen, daar heb ik niet zoveel compassie mee.
De groep waar ik het echter over heb zijn de beginnende verzamelaars die dingen kopen naar aanleiding van uitlatingen van handelaren en zo gigantisch de boot ingaan!
In die gevallen (en dat is mijn uitgangspunt) ligt de schuld voor de nep-aankoop toch volledig bij de verkoper......
Daar moogt ge gerust een ander mening over hebben, maar ik vindt dat soort praktijken onacceptabel;
Ik wens graag een notitie te maken van enkele regels uit een van de diverse SOLDAT boeken die me bijgebleven zijn in mijn speurtochten nr militaria...
"kheb het effe vertaald nr het Nederlands "
- Als het te goed is om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk vals.
- Wanneer een verkoper zegt, "Ik weet niet of het origineel is.", liegt hij waarschijnlijk. Laat het liggen. Hij laat jezelf in de val lopen.
- Wanneer een verkoper zegt, "Het is 100% origineel", dan is er een goede kans dat waarschijnlijk liegt. Gebruik je kennis en ervaring en gebruik boeken om de juiste keuze te maken. Hetzelfde geldt voor "Ik heb het van een veteraan."
- Gebruik steeds de mogelijkheid om af te bieden. Als de verkoper in kwestie te snel of teveel zakt van prijs, dan is er iets mis.
- Het merendeel van de verkopers verkoopt namaak. Als een regel, zullen ze nooit openlijk toegeven of aanwijzen dat een mededealer namaak verkoopt. In vele gevallen zullen ze zich zelf niet uitspreken over de kwaliteit van een item omdat ze weten dat het de andere dealer raakt. Onthou dit, deze mannen zitten in een strijd, maar ze moeten meer leven met elkaar dan ze moeten leven met jou.
Nee Thrill-me; dat kan toch niet kloppen! Lees dat verhaal van Laurens maar eens.....
En Laurens;......wanneer koper en verkoper beide niet wisten dat iets kopie is en de verkoper een handelaar is, is de verkoper verplicht het stuk terug te nemen! Dat noemen ze (ook in Nederland) het leerstuk van de consumentenkoop. Maar ik denk dat dergelijke situaties een uitzondering op de regel vormen en menig handelaar verdomd goed weet wat voor gefoefel hij verkoopt en het als echt aanprijst.
Mattie.
P.s. Laurens; waart gij dan nog wakker? Ik had toch echt de indruk dat gij al lang aan het slapen waart. Wel te rusten.
Tja, en als ge Uw spullen op een rommelmarkt koopt in plaats van op een beurs, zult ge ook nog een euroke overhouden om zelf een pintje te betalen; dat zullen ze in Holland wel niet kennen zeker?
.
Ik koop ook vaak bij iemand die ik toch wel vertrouw. Het helpt namelijk ook als je enkele goede kennisen hebt die zich nog meer in die verkoperswereld zitten.
Je moet namelijk ook goede adressen hebben, dat helpt.
Stijn schreef:Zozo, maar er zit wel een heel net recht rndje aan he. en hij zal onder uv vast ook niet oplichten
MIJN GOD, welke aap maakt dat, dat wordt zelfs voor een film niet goedgekeurt.
stijn de film The Young lions die je bij mij zag.. die borst eagle.. die was groot dus kan best in een film