Favoriete Televisieseries
- paulstolk
- Lid
- Sjoerd
- Lid
Third Watch
Ready Steady Cook (tijdens het eten op BBC)
Andere Tijden
(Het is dat ze Discovery Channel hier uit het pakket hebben gegooid maar vroeger bleef ik elke zaterdagmiddag thuis om naar Battlefield, Hitler's Henchmen, Weapons of War, Extreme Machines etc. te kijken.)
Ready Steady Cook (tijdens het eten op BBC)
Andere Tijden
(Het is dat ze Discovery Channel hier uit het pakket hebben gegooid maar vroeger bleef ik elke zaterdagmiddag thuis om naar Battlefield, Hitler's Henchmen, Weapons of War, Extreme Machines etc. te kijken.)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- robin.h
- Lid
Ummm:
Allo allo,
Discovery,
En nog een paar maar die weet ik op dit moment niet
Robin.
Allo allo,
Discovery,
En nog een paar maar die weet ik op dit moment niet

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
- YPPY
- Lid
Wat ik bij discovery erg leuk vind, is iets van 'time team'. Ze gaan dan een weekend lang iets opgraven. Soms vinden ze echt helemaal niks en soms komen ze een kasteel tegen. Vorige week hebben ze een oorlogsvliegtuig opgegraven. De piloot was gestorven en zijn broer (die vlak na de opnames stierf) wilde daar meer over weten. Ze hebben het vliegtuig gevonden en een kettinkje dat waarschijnlijk van zijn jas was.
- Martijn
- Lid
Op Omroep Brabant was er eerst ook zoiets. Nou ja misschien niet precies hetzelfde, maar wel een team dat opgravingen ging doen in Brabant. Ze mochten dan vaak op bouwlocaties eerst een maand opgravingen doen voordat er gebouwd werd.
Ik heb maar een paar afleveringen gezien, maar er werden wel mooie ontdekkingen gedaan. Er waren bijvoorbeeld enkele middeleeuwse wegen gevonden en in Bergen op Zoom een oud kerkhof. En de restanten van de oude kerk die veel groter was dan de bestaande kerk.
Ook Eindhoven was aan de beurt geweest. Interessant om te zien wat er allemaal onder de grond ligt waar je nog regelmatig op loopt!
Ik heb maar een paar afleveringen gezien, maar er werden wel mooie ontdekkingen gedaan. Er waren bijvoorbeeld enkele middeleeuwse wegen gevonden en in Bergen op Zoom een oud kerkhof. En de restanten van de oude kerk die veel groter was dan de bestaande kerk.
Ook Eindhoven was aan de beurt geweest. Interessant om te zien wat er allemaal onder de grond ligt waar je nog regelmatig op loopt!

"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 19 keer
- Ontvangen: 35 keer
Het zijn wel van die langharige hippies he, bij timeteam?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- YPPY
- Lid
Niet allemaal, maar wel wat inderdaad.Proos schreef:Het zijn wel van die langharige hippies he, bij timeteam?

Soms is het echt leuk, dan hebben ze op een veld een streep gevonden en dan denken ze dat het de afscheiding van een nederzetting van honderden jaren terug is. En dan blijkt het een sloot uit 18-nog wat te zijn.

-
- Lid
Time-team vol ik ook altijd; alleen jammer dat het recentelijk meestal herhalingen zijn.
Verder was ik wild op de serie Dad's Army (Daar komen de schutters) toen die nog op de BRT liep.
En natuurlijk puur jeugdsentiment: "Kapitein Zeppos" en "Johan en de Alverman"; daar zijn nu weer de herhalingen van!
Nostalgische Mat.
Verder was ik wild op de serie Dad's Army (Daar komen de schutters) toen die nog op de BRT liep.
En natuurlijk puur jeugdsentiment: "Kapitein Zeppos" en "Johan en de Alverman"; daar zijn nu weer de herhalingen van!
Nostalgische Mat.

Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
- Brianlinden
- Lid
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 19 keer
- Ontvangen: 35 keer
Ik kijk met enige regelmaat naar Startrek 
Dan zijn Netwerk en het Journaal geen serie, dus dan zijn we d'r al zo ongeveer wel doorheen vrees ik.
Als ik er toevallig bij uitkom kijk ik zo wel eens een serie, maar niet zo dat 't echt favoriet is ofzo.

Dan zijn Netwerk en het Journaal geen serie, dus dan zijn we d'r al zo ongeveer wel doorheen vrees ik.
Als ik er toevallig bij uitkom kijk ik zo wel eens een serie, maar niet zo dat 't echt favoriet is ofzo.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
- thePiano
- Lid
Histories op Canvas
Voor ontspanning vind ik Foyle's War prima, alleen wat kort (4delen?)
24 verveelt snel, is zo voorspelbaar omdat er zoveel onvoorspelbare dingen gebeuren. Die kerel maakt op 1 dag mee waar normaal 100 mensenlevens in het totaal nog niet aan toe komen, wat het hele geval bijzonder ongeloofwaardig maakt. Een gemiste kans dus.
Stalin's War op Nederlandse TV (10 delen dacht ik) is heel bijzonder, en betekende een hele openbaring voor me. Met uniek (Russisch!) filmatriaal, nooit vertoond. Als ze die heruitzenden moet je beslist kijken.
En last but not least: Band of Brothers van Speilberg (ook 10 delen?), die wat mij betreft de beste serie van 2003 was.
Voor ontspanning vind ik Foyle's War prima, alleen wat kort (4delen?)
24 verveelt snel, is zo voorspelbaar omdat er zoveel onvoorspelbare dingen gebeuren. Die kerel maakt op 1 dag mee waar normaal 100 mensenlevens in het totaal nog niet aan toe komen, wat het hele geval bijzonder ongeloofwaardig maakt. Een gemiste kans dus.
Stalin's War op Nederlandse TV (10 delen dacht ik) is heel bijzonder, en betekende een hele openbaring voor me. Met uniek (Russisch!) filmatriaal, nooit vertoond. Als ze die heruitzenden moet je beslist kijken.
En last but not least: Band of Brothers van Speilberg (ook 10 delen?), die wat mij betreft de beste serie van 2003 was.
Nieuw op mijn website:
- Nieuwe Orde 10: Vlaams Blok veroordeeld. Het Arrest.
- Collaboratie 8: De DeVlag van Jef Van de Wiele.
- Nieuwe Orde 10: Vlaams Blok veroordeeld. Het Arrest.
- Collaboratie 8: De DeVlag van Jef Van de Wiele.
-
- Lid
Johan en de Alverman: absolute topper! Ik vind het écht ongelofelijk jammer dat dat programma alweer afgelopen is, echt waar. Voor mij is het zelfs niet eens jeugdsentiment, met mijn zestien lentes is er nog niet veel jeugdsentiment op tv. Maar het is zo'n super scenario voor een jeugdserie, het zit niet erg ingewikkeld of zo in elkaar, maar (en nu klink ik waarschijnlijk vreeeeselijk ouderwets) de jeugdseries van vandaag de dag zitten veel te voorspelbaar of dom in elkaar. En ik ben een ongelofelijke fan van het sprookjesachtige en die factor heeft J & A absoluut!
Trouwens, "koken met jamie" heet feitelijk "The Naked Chef" ofte "Jamie Oliver" en dat vind ik ook nog eens cool.
Johan en de Alverman is het enige voorlopig waar ik écht voor thuis zou blijven. Kulderzipken mis ik ook niet graag, maar gezien het herhalingen zijn zou ik er niet direct voor thuisblijven.
Trouwens, naar 't schijnt is 'Johan en de Alverman' opgekocht door een Nederlandse zender. Willen jullie me alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft verwittigen moesten ze 't bij jullie draaien?? Dankuwel!!!
Wat ik ook graag bekijk zijn de zondagavondseries op TV1. Meestal niet de hoogste kwaliteit, maar bij ons thuis zaten we altijd samen voor tv dan met wat chips en een drankje, en een gezellig familiesfeertje kan er bij mij altijd in!
Trouwens, "koken met jamie" heet feitelijk "The Naked Chef" ofte "Jamie Oliver" en dat vind ik ook nog eens cool.
Johan en de Alverman is het enige voorlopig waar ik écht voor thuis zou blijven. Kulderzipken mis ik ook niet graag, maar gezien het herhalingen zijn zou ik er niet direct voor thuisblijven.
Trouwens, naar 't schijnt is 'Johan en de Alverman' opgekocht door een Nederlandse zender. Willen jullie me alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft verwittigen moesten ze 't bij jullie draaien?? Dankuwel!!!
Wat ik ook graag bekijk zijn de zondagavondseries op TV1. Meestal niet de hoogste kwaliteit, maar bij ons thuis zaten we altijd samen voor tv dan met wat chips en een drankje, en een gezellig familiesfeertje kan er bij mij altijd in!
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
-
- Lid
He Lapijntje,
Vanuit mijn jeugdsentiment (als oude zak) heb ik alle afleveringen van Johan en de Alverman opgenomen! Ha, ha! Kan en kon daar toch moeilijk zonder! Als ge het niet uithoudt totdat de Nederlandse televisie daaraan begint, speel ik U wel een kasetje over!
Ook de oude Nederlandse televisieserie "Q en Q" kan ik mij herinneren als zeeeeeeer spannend; wellicht dat ze die ook nog eens een keer uitzenden?
Mattie.
...
Vanuit mijn jeugdsentiment (als oude zak) heb ik alle afleveringen van Johan en de Alverman opgenomen! Ha, ha! Kan en kon daar toch moeilijk zonder! Als ge het niet uithoudt totdat de Nederlandse televisie daaraan begint, speel ik U wel een kasetje over!
Ook de oude Nederlandse televisieserie "Q en Q" kan ik mij herinneren als zeeeeeeer spannend; wellicht dat ze die ook nog eens een keer uitzenden?
Mattie.

...
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!