Tips 4 Beginneling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Roel R. schreef:Prijzig, soms

er staat een arbeidsbuch bij van fritz en ook mooi om mee te beginnen is een kriegsverdienstekreuz tweede klasse, adrian heeft die te koop
Nee Roel,dat zal Ernst zijn die een kvk tweede klasse verkoopt denk ik.
Ik althans niet. :-)

Adrian.
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

Sorry, ik bedoelde Ernst :)

[slijm] soms verwar je de ene expert met de andere ;) [/sijm]
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Maurits schreef: Toch gaat mijn interesse meer uit naar de SS en de Wehrmacht eigenlijk
het leger op de grond dus.
Over de Schutzstaffel kun je de eerste tijd beter over blijven dromen, Maurits. (want dat wordt 'em de eerste tijd voor jou niet, vrees ik :| )

Bjorn.
Maurits
Lid

Bericht door Maurits »

Ik begin langzaam met kleine dingetjes en dan voer ik het op :P

Ik heb nog een paar vraagjes:

1. Hoeveel kosten die duitse munten en de duitse postzegels met het hoofd van Hitler ongeveer?

2. Misschien klinkt het een beetje dom maar zeker wel belangrijk
namelijk stel je voor dat ik bv postzegels en papieren koop
die zijn natuurlijk erg kwetsbaar krijg je dan meestal bv een plastic
zakje mee om het te vervoeren zodat het niet beschadigt raakt
of moet je daarzelf voor zorgen?

Sorry dat ik zo veel vragen stelt :S

Misschien leuk om te vertellen op school zijn we bezig met het Anne-Frank project natuurlijk een video gekeken en wat ook indrukwekkend was dat er een joodse vrouw kwam en die heeft wo2 overleefd en ze vertelde haar verhaal ze had in Westerbork gezeten en in Theresienstadt
en binnenkort ga ik ook met school naar Overloon.

Misschien dat ik het verhaal van die joodse vrouw hier een keer opzet
tenminste als jullie dat graag willen.

(Bedankt voor jullie vriendelijke antwoorden)

Groetjes

Maurits
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

De bescherming van je objecten is natuurlijk zeer belangrijk, en het is ook niet dom om te vragen hoe iets in zijn werk gaat. Ik weet niet hoe het op beurzen etc. gaat ik ben daar nog nooit geweest. Ik weet wel dat je nooit papieren in gewone plastic zakjes mag steken omdat daar een zuur in zit dat je voorwerpen aantast. Je kunt op veel plaatsen degelijke zuurvrije hoesjes kopen waar je papieren, postzegels en foto's in kunt bewaren.

Misschien dat hier iemand een goeie site weet waar je voor redelijke prijzen materiaal zoals zuurvrije hoesjes kopen kunt. (Ik heb die zelf ook nodig ;))
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

Bij het postkantoor heb je hoesjes voor rijbewijzen en andere papieren, volgens mij zijn die zuurvrij, ze kosten meestal ongv 10 cent,

voor foto's: koop een stevige kartonnen map, en een pakket foto bladen ( los ) die normaal in een album gaan, foto's los in de bladen en dan in de kartonnen map,

Voor postzegels, een standaard postzegel album is goed genoeg!
Verzamelaar_Freak
Lid

Bericht door Verzamelaar_Freak »

overlooon dat is echt een aanrader zoveel goede uniformen spullen die zomaar gestolen worden,

Echt een lust voor de verzamlaar NOT
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Voor zuid holland heb je ook een beurs in Vlaardingen.

Ik geloof dat die weer is op de 15e van deze nieuwe maand....zoiets...(k zoek het nog even op)
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --