Politie inval

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Stel je maar eens een huisbrand voor waarin munitie bevind waar bijna niemand weet van heeft.
Zal de brandweer niet echt mee kunnen lachen vrees ik...
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Adrian schreef:Stel je maar eens een huisbrand voor waarin munitie bevind waar bijna niemand weet van heeft.
Zal de brandweer niet echt mee kunnen lachen vrees ik...
Precies wat ik duidelijk probeerde te maken.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Simon
Lid

Bericht door Simon »

als je woning afbrand en ze vinden hulzen...
krijg je niks van de verzekering NIKS
ik vind het verdorie belachelijk
maarja als iemand zon granaat laat vallen en hij ontploft dan ja...
wie draaid ervoor op? jij
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

Willem ter Haar schreef:Luchtbuks mag iedereen hebben zonder vergunning. Daar kun jij niet op gepakt worden.
Mag je dan een luchtbuks zonder vergunning hebben?
Zelf heb ik ook een luchtbuks,ik dacht niet dat je dat zonder vergunning mocht hebben.

Robin
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Wilco Vermeer
Lid

Bericht door Wilco Vermeer »

De wet is hierin heel duidelijk. Wat wij of iemand er van vinden maakt verder helemaal niets uit.

Wapens mag je alleen in huis hebben met een vergunning of wat geweren betreft indien ze volgens de Nederlandse Wetgeving onklaar zijn gemaakt. Munitie, bodemvondst of niet, mag je helemaal niet in huis hebben. Het enige dat mag zijn gebruikte hulzen (zonder kogels, zonder kruit enz.) die duidelijk zichtbaar deel uitmaken van een verzameling.

Nogmaals het maakt niet uit wat wie van deze wettelijke regels vind. Het is nu eenmaal zo.
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

Het is inderdaad zo, wet is wet.

een verzamelaar die wapens verzameld, maar niet de juiste vergunningen heeft, neem ik niet serieus.

Hoe vervelend dit ook is voor de verzamelaar!
Guido
Lid

Bericht door Guido »

maar je ziet vaak zat dat een bodemvondst k98 verkocht word!

ik heb er zelf ook 1 maar daar kan je toch niks mee als drijgwapen gaat het niet eens door.. tenzij je het als knuppel gebruikt maar dan kan je net zo goed de stofzuiger stok gebruiken innemen en illegaal verklaren wan die kan je ook als wapen gebruiken!
Willem ter Haar
Lid

Bericht door Willem ter Haar »

Mag ik een lucht,- gas,- of veerdrukwapen in mijn bezit hebben?

De Wet wapens en munitie (WWM) verdeelt wapens onder in vier categorieën (I t/m IV).
Lucht- gas- en veerdrukwapens zijn wapens die vallen onder artikel 2, categorie IV van de wet en mogen derhalve door meerderjarigen vrij voorhanden worden gehouden en vervoerd, maar niet gedragen worden op de openbare weg.
Uitzondering: die wapens die zodanig op een wapen gelijken dat zij voor personen een ernstige bedreiging kunnen vormen of voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn. Veel wapens zijn om die reden verboden. De RWM heeft een bijlage I met daarop vermeld de verboden lucht- gas en veerdrukwapens (lijst b).

Indien u van plan bent om een lucht- of veerdrukwapen aan te schaffen, neem dan vooraf contact op met de regiopolitie (Afdeling Bijzondere wetten).

Voor minderjarigen (iedereen die jonger is dan 18 jaar) is het bezit van lucht-gas of veerdrukwapens verboden, tenzij zij lid zijn van een schietvereniging en zij de schietsport met bedoelde wapens in verenigingsverband beoefenen.

Van http://www.justitie.nl

om precies te zijn hier vandaan.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Simpel;
als de flikken een huiszoeking doen, nemen ze ALLES mee wat ze denken dat eventueel niet mag; wata chteraf vrij blijkt krijgt ge terug, maar ge hebt er wel een hoop miserie mee en het zal niet rap gaan eer ge alles terugkrijgt.

Van de andere kant; als ge weet dat het iets niet moogt hebben en ge bewust het risiko loopt om gepakt te worden, moet ge niet gaan zitten wenen als ge een huiszoeking krijgt en daar een hoop miserie van komt; wie zijn kont verbrandt moet maar op de blare zitten.

....en als ge dan al deko munitie wilt verzamelen; verhuis dan naar Belgie! :P

Mattie. :)

Euh, naast de weg (By the Way), WAAR ergens in Zuid-Limburg is dat gebeurd?

...
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Mattie ik heb van een Kennis gehoord ( ;) ) die beetje verstand van wapenwet heeft dat als je familie hebt die in het verzet zat dat je dan vrijstelling er voor kreeg.. klopt dit?
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

De wet maakt "officieel" geen uitzonderingen,
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Allez Guido,
Dat zo'n regel in Belgie bestaat is mij niet bekend. Misschien in Nederland, maar dat weet ik niet :roll:

Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Guido schreef:Mattie ik heb van een Kennis gehoord ( ;) ) die beetje verstand van wapenwet heeft dat als je familie hebt die in het verzet zat dat je dan vrijstelling er voor kreeg.. klopt dit?
Voor zover mij bekend is dit onzin. Waarom zou iemand met voorouders in het verzet wel een schietklaar wapen mogen hebben en iemand anders niet?

Er staat hierover niets in de Nederlandse wapenwet !
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Guido
Lid

Bericht door Guido »

hmm zou wel verkeerd verstaan hebben ofzo! weet niet... maar ja zo iets dacht ik te horen! zal het is na vragen!
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Of bedoelt ge dat iemand die ZELF in het verzet gezeten heeft zijn illegaal wapen kan legaliseren en het vervolgens zelf mag houden? Dat heb ik wel ooit gehoord, maar daar hebt ge als "erfgenaam" niks aan.