Vandaag wederom een update ! en wat voor een !
Ik heb vandaag de grote eer gehad om mijn NSB Collectebus te mogen doneren aan een verzamelaar / liefhebber uit het zuiden des lands.
Deze meneer is een oud-collega van een oud-collega van mij en ben dus via via bij deze meneer terecht gekomen.
Natuurlijk eerst het verzoek gedaan om foto's te maken, waarbij ik wel even moet melden dat ik niet kan vermelden van wie de collectie is of waar die staat, dit op uitdrukkelijk verzoek van de eigenaar !
Deze meneer is tig jaar geleden begonnen te verzamelen met luchtmacht items (zijn grote passie) samen met de bouw van schaalmodelen, deze meneeer heeft in de 15 jaar dat hij verzamelt een collectie van +/- 20 complete poppen opgebouwd, samen met een zeer grote collectie papierwerk, filmmateriaal, modelbouw en andere WO 2 Items.
Let wel alles is Origineel en historisch verantwoord, het enige repro item is een buis van een Bangelore torpedo
De foto's spreken voor zich ! Ik heb meer als 60 foto's gemaakt, hieronder is een kleine selectie van deze foto's !
De afdeling modelbouw !
2 kasten met tientallen gebouwde vliegtuig modellen, tanks en diorama's
diorama van een complete LCT met bemanning en voertuigen in 1 : 35
De USAAF en RAF afdeling :
Bestaande uit diverse voornamelijk US Airforce B-24 en B-17 Crewmembers met hun uitrusting
De afdeling US met onder andere de volledige US Force bij de invasie
Overige US :
Afdeling NL
beide nederlandse uniformen zijn uit de container gered en zijn van dezelfde persoon afkomstig !
Afdeling Duits :
Overige bijzondere Items :
"Rupert"incl parachute
Duitse Jodenster + Kampgeld uit Buchenwald
Niet op de foto's maar niet te min interresant
Origineel portret Adolf Hitler
Op 200 originele bekendmakingen / posters
Bidprentjes Nederlanders uit Vrijwilligers Legion
Handtekening beruchte SD Nitsche (SD Maastricht)
Arrestatiebevelen Joden
enz en z
Deze middag heeft heel veel indruk op mij gemaakt ! Ik ben er van 1 tot 16.15 uur deze middag geweest !