Waarom werd de Balkan "het kruidvat van Europa" ge
- Roel R.
- Lid
-
- Lid
Er staan nog wel hele leesbare stukken op van mensen die echt wel alle kennis in huis hebben!Roel R. schreef:Bedankt, ik zal af en toe kijken of het forum weer actief is.
Alleen jammer dat ze niet uit het forum halen wat er in kon zitten, het had zeker potentie.
Maar men had, zover ik kon beoordelen, en ik ben ook maar een leek, geen actieve moderatie en dat heb je mijnsinziens op een forum nodig.
-
- Lid
Vraag was waarom, dus vraagt naar een oorzakelijk verband, wat verwijst naar een enkelvoudig antwoord. Of beter gezegd waarom is een open vraag (meerdere antwoorden mogelijk), wat is een gesloten vraag (slechts één antwoord mogelijk).Remarque schreef:Antwoord goed lezen! De vraag was: waarom werd de Balkan het kruitvat van Europa genoemd? Antwoord: omdat het er zo explosief was en omdat de boel kon escaleren (=ontploffen). Ëén vonkje en het kruitvat zou ontploffen. De moord was het vonkje.
(Bij deze antwoorden er van uitgaand dat de vraagsteller fatsoenlijk Nederlands kent).
@KätheHelfrich.
Dit soort vraag/antwoord spelletjes meestal niet gebruikelijk op dit forum.
- Remarque
- Lid
Sorry Monmax,
Ik kan je niet volgen. Oorzakelijk verband, enkelvoudig antwoord... Als je me de tijd vraagt begin ik toch ook niet over Egypte waar zandlopers werden gebruikt? Ik vertel gewoon dat het nu 2.19 is
Erich Maria
Ik kan je niet volgen. Oorzakelijk verband, enkelvoudig antwoord... Als je me de tijd vraagt begin ik toch ook niet over Egypte waar zandlopers werden gebruikt? Ik vertel gewoon dat het nu 2.19 is
Erich Maria
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
-
- Lid
- Dodo
- Lid
hijs al gebanned..monmax schreef:Jouw probleem had je maar beter moeten opletten op school.Remarque schreef:Sorry Monmax,
Erich Maria
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
-
- Lid
He jammer,Dodo schreef:hijs al gebanned..monmax schreef:Jouw probleem had je maar beter moeten opletten op school.Remarque schreef:Sorry Monmax,
Erich Maria
vond het een interessante user met veel kennis van zaken.
- Willem ter Haar
- Lid
- Willem ter Haar
- Lid