Hoezo gek!! met munutie spelen?
-
- Lid
Re: Hoezo gek!! met munutie spelen?
Dat van dat veen lijk heb je gelijk in maar is niet van ijzer en zat helemaal opgesloten in het veen.
Normaal als iets in het water licht moeten daar algen en ander soort beestjes en vuil op hechten plus dat water is zuur door al het blad naalden enz en dat bijt ook uit, kijk maar eens als je een huls uit de bosgrond haald.
en waarom ze dat zo doen met die tank? wie weet? waarom deed hitler dat wat hij deed of waarom pleegt iemand zelf moord?
Normaal als iets in het water licht moeten daar algen en ander soort beestjes en vuil op hechten plus dat water is zuur door al het blad naalden enz en dat bijt ook uit, kijk maar eens als je een huls uit de bosgrond haald.
en waarom ze dat zo doen met die tank? wie weet? waarom deed hitler dat wat hij deed of waarom pleegt iemand zelf moord?
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
Omdat niemand anders die moord wil plegen?seurcher schreef:waarom pleegt iemand zelf moord?
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Wat snap je niet aan Battle field look?de korte golf schreef:ja oke, maar waarom zou zoals er al werdt gezecht een tenk ik het water dumpen om er vervolgens weer uit te halencoco schreef:Denk jij serieus dat je een tank die 60 jaar onder water heeft gelegen er zo uithaalt? dat ding is net geverfd man, misschien hebben ze het wel gedaan om hem een battlefield look te geven een dag ofzo onderwater gelegen en dan op youtube gezet als: tank gevonden wie weet. ik versta iig geen russisch.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Hij zat onder het veen, dat hebben duikers weggegraven.seurcher schreef:Dat van dat veen lijk heb je gelijk in maar is niet van ijzer en zat helemaal opgesloten in het veen.
-
- Lid
Dit kan zeker wel, gewoon goed geconserveert. Er komt practies geen zuurstof bij, want ijzer en zuurstof gaat op den duur niet samen oftewel: roesten. Maarja meer een bevesteging van de voorgaande post. Er wordt regelmatig wel een tank uit een moeras/water getrokken. En bij sommigen kan wat meer op de nederlandse spelling letten ook geen kwaad.
- de korte golf
- Lid
mij lijkt het persoonlijk een beetje onzinnig en zondecoco schreef:Wat snap je niet aan Battle field look?de korte golf schreef:ja oke, maar waarom zou zoals er al werdt gezecht een tenk ik het water dumpen om er vervolgens weer uit te halencoco schreef:Denk jij serieus dat je een tank die 60 jaar onder water heeft gelegen er zo uithaalt? dat ding is net geverfd man, misschien hebben ze het wel gedaan om hem een battlefield look te geven een dag ofzo onderwater gelegen en dan op youtube gezet als: tank gevonden wie weet. ik versta iig geen russisch.
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
- de korte golf
- Lid
tja, goed punt. maar is toch dom
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
-
- Lid
als je dat van die spelling van mij bedoeld? dan moet ik je teleur stellen want ik heb al heel m,n leven last van dislectie , voor de een is dat makkelijker dan voor de ander.Doornewaard schreef:Dit kan zeker wel, gewoon goed geconserveert. Er komt practies geen zuurstof bij, want ijzer en zuurstof gaat op den duur niet samen oftewel: roesten. Maarja meer een bevesteging van de voorgaande post. Er wordt regelmatig wel een tank uit een moeras/water getrokken. En bij sommigen kan wat meer op de nederlandse spelling letten ook geen kwaad.
en ik denk dan maar als je het kan lezen dan is het toch goed?
Hoezo, niet goed wijs , ze graven de munitie op , om het vervolgens te laten springenseurcher schreef:dan ben je niet echt wijs om zoiets te doen! ook met die mortieren zo op een hoop gooien, ben je dan levens moe? als je verder kijkt op u tube tussen deze filmpjes zie je echt achterlijke dingen! bijvoorbeeld hoe onvoorzichtig ze dingen uit de grond trekken.
Nemo Me Impune Lacessit
-
- Lid
daar geef ik je gelijk in en in dat geval is dat ook goed, als het mensen zijn net als het eod die goed weten waar ze mee bezig zijn, maar ik heb zo m,n twijfels ,zouden ze dan zo onvoorzichtig met die mortieren om gaan?
Waarom niet?seurcher schreef:als iets 50 a 60 jaar in de plomp ligt zie je dat witte kruis echt niet meer zo gaaf en de lak van de tank is ook nog gewoon in takt kan echt niet zo.
Nemo Me Impune Lacessit
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 69 keer
- Ontvangen: 123 keer
Re: Hoezo gek!! met MUNITIE spelen?
Het filmpje geeft in ieder geval wel aan dat er nog genoeg WOII munitie e.d. in de Russische bodem ligt. Zelf betwijfel ik of de personen in het filmpje deel uitmaken van een officiële explosieven opruimingsdienst dan wel van een archeologisch team. Ik krijg altijd een naar gevoel van dit soort lieden. Wat doen ze bijvoorbeeld met een stoffelijk overschot van een soldaat? Een Duitse soldaat ontdoen ze waarschijnlijk van z'n Erkennungsmarke en verkopen deze aan een liefhebber. Zo is de Duitse oorlogsgravendienst actief in Rusland om zoveel mogelijk de identiteit van Duitse gesneuvelde militairen te "redden" en om ze te herbegraven.
Hetzelfde geld voor de overige interessante bodemvondsten die men dan vind. Je ziet dit soort dingen nogal eens te koop aangeboden worden op de bekende Internet verkoopsites. Ik vind dit weinig respect hebben voor de geschiedenis. Het is ook de reden waarom ik geen bodemvondsten koop.
Hetzelfde geld voor de overige interessante bodemvondsten die men dan vind. Je ziet dit soort dingen nogal eens te koop aangeboden worden op de bekende Internet verkoopsites. Ik vind dit weinig respect hebben voor de geschiedenis. Het is ook de reden waarom ik geen bodemvondsten koop.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
-
- Lid
ook al zou het metaal en de lak in een moeras zo mooi blijven wat ik al betwijfel, zouden er en zeker op het witte kruis verkleuringen te zien zijn (zwart bruin) door alles wat er aan gaat hechten, dit was gewoon veel te schoonammo schreef:Waarom niet?seurcher schreef:als iets 50 a 60 jaar in de plomp ligt zie je dat witte kruis echt niet meer zo gaaf en de lak van de tank is ook nog gewoon in takt kan echt niet zo.
Re: Hoezo gek!! met MUNITIE spelen?
Er ligt zeker nog zat munitie in Rusland,En in goede staat ook nog ,is niet te geloven wat daar vandaan komt.asjemenou schreef:Het filmpje geeft in ieder geval wel aan dat er nog genoeg WOII munitie e.d. in de Russische bodem ligt. Zelf betwijfel ik of de personen in het filmpje deel uitmaken van een officiële explosieven opruimingsdienst dan wel van een archeologisch team. Ik krijg altijd een naar gevoel van dit soort lieden. Wat doen ze bijvoorbeeld met een stoffelijk overschot van een soldaat? Een Duitse soldaat ontdoen ze waarschijnlijk van z'n Erkennungsmarke en verkopen deze aan een liefhebber. Zo is de Duitse oorlogsgravendienst actief in Rusland om zoveel mogelijk de identiteit van Duitse gesneuvelde militairen te "redden" en om ze te herbegraven.
Erkennungsmarke bodemvondsten koop ik sowieso ook niet.die gasten die de( duitse) veldgraven roven,moeten ze
oppakken en zwaar straffen.
Nemo Me Impune Lacessit