Modelbouw King Tiger

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Re: Modelbouw King Tiger

Bericht door iknowdintoo »

Ziet er goed uit, maar vanwaar het hakenkruis?
Pvt. Mike
Lid

Bericht door Pvt. Mike »

Ziet er heel mooi uit Doppel XD Kan ik misschien niet een keer komen kijken samen met P?
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
FAUST
Lid

Bericht door FAUST »

Ola Männlein

Je KT ziet er veel beter uit zo. Kleuren zijn beter en zonder die streepjes is ie ook een stuk mooier. Je Sturmtiger ziet er ook goed uit. Ik heb ook de vraag waarom die Nazivlag op die plek zit. Heb ik nog een klein tipje. Bewerk de hoge delen van je tracks eens met een potlood. Zo krijg je het idee van blootgeschuurd staal door het rondrijden van de tank. Is overigens ook een goede tip voor alle plekken waar je kaal staal wil laten zien. En misschien kan je de loopvlakken van de wielen van de KT nog zilver schilderen... Als die tank gelopen had waren die vlakken helemaal kaal door het staal op staal effect.
Männlein
Lid

Bericht door Männlein »

had de hakenkruisvlag erop gezet om een beetje duidelijk te maken dan het een ss-voertuig is, helaas een beetje een stomme plaats gekozen om hem neer te zetten ja, bedankt voor de tip van het potlood, ziet er beter uit met het staaleffect, had ik zelf niet aan gedacht. Bedankt voor de reacties
unser weg ist der richtiger weg
Robbert A
Lid

Bericht door Robbert A »

Männlein schreef:had de hakenkruisvlag erop gezet om een beetje duidelijk te maken dan het een ss-voertuig is
dat zou niet nodig wezen, zo'n hakenkruis want die zaten er eigenlijk nooit op.
er zitten al herkenningstekens op de zijkant, die geven aan at het een duits voertuig is.
wat de duitser overigens ook deden, dat waren vlaggen op hun voertuig aanbrengen om de duitse piloten niet te verwarren.
deze lagen dan meestal er boven op.
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

Robbert A schreef:
Männlein schreef:had de hakenkruisvlag erop gezet om een beetje duidelijk te maken dan het een ss-voertuig is
dat zou niet nodig wezen, zo'n hakenkruis want die zaten er eigenlijk nooit op.
er zitten al herkenningstekens op de zijkant, die geven aan at het een duits voertuig is.
wat de duitser overigens ook deden, dat waren vlaggen op hun voertuig aanbrengen om de duitse piloten niet te verwarren.
deze lagen dan meestal er boven op.
En waren een stuk groter.
FAUST
Lid

Bericht door FAUST »

Inderdaad je kan wel een luchtherkennings vlag doen. Dit werd vooral veel gedaan in Rusland en zo waar je echt uitgestrekte vlaktes had zonder bomen of andere beschutting. Als je je dan toch niet beschermen kan laat dan in ieder geval goed merken bij welke club je hoort.
In bosachtige omgevingen werd vaker gekozen om het voertuig omnzichtbaar te maken. Helemaal volgehangen met takken en zo.