Hulp gevraagd! Een Duits uniform
-
Opgeheven account 942
Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform
Broek is M43, vest is inderdaad M36.
De bovenste Feldmuetze is inderdaad M43, maar voor de Panzertruppen; de onderste Feldmuetze is ook M43, maar dan voor de Heer en dus wat je nodig hebt voor een laat-oorlogse uitbeelding.
De bovenste Feldmuetze is inderdaad M43, maar voor de Panzertruppen; de onderste Feldmuetze is ook M43, maar dan voor de Heer en dus wat je nodig hebt voor een laat-oorlogse uitbeelding.
- Rick de G.
- Lid
10/10 punten!Thomas V schreef:Broek is M43, vest is inderdaad M36.
Deze zwarte Feldmützen werden toch wel eens geritseld door bijv. Panzergrenadieren als een soort eerbetoon aan de Panzertroepen.
Vandaar dat Oberfeldwebel Schwalbe er ook een draagt
Grenadier Markus Schenk
- Jonkerman
- Lid
Eigenlijk heb ik daar 2 redenen voor:Rick de G. schreef:De jas wel inderdaad.Jonkerman schreef:Ik heb eens op Island Depot gekeken en als ik dan naar M43 ga krijg ik dit plaatje:
Maar met mijn leken oog te zien is dit een M36, niet waar?
Waarom wil je eigenlijk nu nog niet beginnen met re-enactment?
leeftijd en financiën.
Ik wordt over een aantal maanden 16, en op het moment werk ik nog weinig (+ sta ik nog bij iemand €250 in de schuld
Maar zodra ik mijn loon binnen krijg, kan dit veranderen.
- Rick de G.
- Lid
Inderdaad, je moet minimaal 16 zijn om bijvoorbeeld bij ons aan de bak te kunnen.
Wél kun je eens komen kijken en al wat orïenteren.
Vaak hebben leden delen van uniformen over om te lenen of om tegen een lage prijs over te kopen.
Maak je ook geen zorgen over je kennis: Iedereen weet wel wat te vertellen, ook hebben we een aantal leden met een onwijs grote bron van kennis (Vraag maar eens naar Schlamm...).
Wél kun je eens komen kijken en al wat orïenteren.
Vaak hebben leden delen van uniformen over om te lenen of om tegen een lage prijs over te kopen.
Maak je ook geen zorgen over je kennis: Iedereen weet wel wat te vertellen, ook hebben we een aantal leden met een onwijs grote bron van kennis (Vraag maar eens naar Schlamm...).
Grenadier Markus Schenk
-
Sander89
- Lid
Aanrader: hoewel goedkoper, koop niet bij Island Depot. Klantenservice is een dieptepunt en je krijgt vaak het verkeerde spul pas na maanden binnen. Ik raad je aan om andere adressen op te zoeken, en een die wat duurder is, maar waarbij de klantenservice super is, is http://www.re-enactmentshop.com/ Mocht iets niet passen, kan je het zo ruilen etc.
- Jonkerman
- Lid
Ik heb toch een mailtje gestuurd naar island depot of ze de M43 hebben, als ze die niet hebben, neem ik ook het risico niet om daar iets te kopen.
- Rick de G.
- Lid
Let wel, goedkoop is duurkoop, goede afhandeling en service is een must!Jonkerman schreef:Ik heb toch een mailtje gestuurd naar island depot of ze de M43 hebben, als ze die niet hebben, neem ik ook het risico niet om daar iets te kopen.
Bij de re-enactmentshop is vaak ook wel wat te regelen als je bijv. een compleet uniform afneemt, vooral als je over lidmaatschap nadenkt bij der Windhund...
Grenadier Markus Schenk
- Jonkerman
- Lid
- Rick de G.
- Lid
Nee hoor, zo moeilijk doet Dhr. Deutekom er niet over.Jonkerman schreef:Weet ik, maar dan zou ik moeten wachten tot mijn 16e.
Als je serieuze interesse hebt kun je dit gewoon laten weten, tot dat je 16 wordt kun je al veel voorbereiden hoor!
Grenadier Markus Schenk
- Jonkerman
- Lid
Ik moet waarschijnlijk nog een tijdje wachten aangezien ik echt géén geld heb...
En het is niet handig om van alles te regelen en dan te moeten wachten op de financiën.
En het is niet handig om van alles te regelen en dan te moeten wachten op de financiën.
-
Sander89
- Lid
Ruim de tijd om kennis te vergaren, daar heb je meer aan dan aan geld momenteelJonkerman schreef:Ik moet waarschijnlijk nog een tijdje wachten aangezien ik echt géén geld heb...![]()
- Jonkerman
- Lid
Even een oud topic van mij bumpen om een soort van checklist te maken. Het is inmiddels al een hele tijd geleden, ben nu 16 en heb wél de benodigde financiën. Wat ik zou moeten hebben om een mooi standaard Heer (laat oorlogs) uniform te krijgen is:
- Feldbluse M43
- Feldhose M43
- Feldmütze M43
- Brotbeutel M31
- Feldflasche M31
- Kochgeschirr M31
- Gasmasker(?)
- Koppel en Koppelslot
- K98 Patroontassen
- Een K98 Bajonet met riempje
(- en uiteindelijk ook een K98
)
Mis ik belangrijke dingen en kunnen jullie deze dan aanvullen?
- Feldbluse M43
- Feldhose M43
- Feldmütze M43
- Brotbeutel M31
- Feldflasche M31
- Kochgeschirr M31
- Gasmasker(?)
- Koppel en Koppelslot
- K98 Patroontassen
- Een K98 Bajonet met riempje
(- en uiteindelijk ook een K98
Mis ik belangrijke dingen en kunnen jullie deze dan aanvullen?
- JimK
- Lid
-
david879
- Lid
Kijk eens op de site van DW daar staan Artikelen met alles wat je nodig hebt en een uitleg daarbij. NB! De site is nog niet geheel af.
-
Helmbrug
- Lid
Pioniersschep ook toch (weet ff de duitse benaming er niet voor).
en ik denk dat een stahlhelm ook leuk zou staan
en ik denk dat een stahlhelm ook leuk zou staan