Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ja leuk filmpje, komt van gasten van het relicsforum...
Kzag laatst nog een filmpje waar ze een 119 fuze hadden... dat is echt knap stom om die mee te nemen...
Ik heb ze gezien bij een EOD stand op de open dag amesfoort. Deze waren in het midden doorgesneden zodat je de binnenkant kon zien. De ontsteking is een soort koper draadje..niet veel dikker dan een haar... als dat breekt....
En dan zie je die gasten in zo'n filmpje met zo'n fuze... echt knap stom gewoon.
Als je niet weet hoe het ding werkt, en eruit ziet, oordeel dan niet.
Ik heb het niet over gasten van het relicsforum... dat was dat vorige filmpje..
En Ammo, misschien zal het dan wel geen 119 geweest zijn... maar hij zag er precies hetzelfde uit als op die EOD stand..
Ik ga er toch wel vanuit dat het verhaal van die EOD'er klopte.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.
Dat is nog eens een hele andere kijk erop, maar het zou kunnen. Toch zou ik het niet onderschatten, het blijven explosieven die bedoeld zijn om mensen te doden.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.
Vondsten van vandaag, mag niet klagen.. 3 -> 2 inch mortierstaarten en een grote scherf van een fuze, welke weet ik niet, en nog een kleinere van volgens mij een 119 fuze...
De kenners zullen het wel weten.
Persoonlijk zou ik ze gewoon terug begraven waar je ze vind, stel ze vinden die dingen een keer bij jouw thuis, dan kun je er problemen mee krijgen. Is mij het risico niet waard.