Inglourious Basterds
- toonen
- Lid
Re: Inglourious Basterds
Voor mij hoeft dat bloedvergieten niet zo, Saw vind ik dan ook niet echt geweldig.....maar kan de manier waarop tarantino het in beeld brengt wel waarderen....dus geef dat gratis kaartje maar aan mij.......en gezien het feit dat het een amerikaanse film is maakt het wel een keer verfrissend tussen al die gedramatiseerde heldenfilms uit dat land (Saving Private Ryan
)

"Qua patet orbis"
-
- Lid
Ben hem donderdag gaan zien en vond het een fantastische film. De acteerprestaties waren goed(niet uitzonderlijk, maar gwn goed), =het was gewoon een goede film en volledig wat ik er van verwachtte.Ik heb trouwens een saw film gezien(weet niet meer dewelke) en dat was een fantastische film.
- zjopske
- Lid
O ja, komende haloween SAW 6 uit
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
- JimK
- Lid
Ik vond het een fantastische film, geniaal gewoon!
Goede cast, goede vertolking van de rollen. En prachtige uniformering, de uniformen en bijbehorende uitrusting/medailles klopten en waren perfect. Mijn complimenten daarvoor.
Verder, inderdaad niet zien als een wo2 film, maar gewoon humor. Allo Allo vind iedereen toch ook leuk
Goede cast, goede vertolking van de rollen. En prachtige uniformering, de uniformen en bijbehorende uitrusting/medailles klopten en waren perfect. Mijn complimenten daarvoor.
Verder, inderdaad niet zien als een wo2 film, maar gewoon humor. Allo Allo vind iedereen toch ook leuk
- JimK
- Lid
Op IMDB staat hij met 61400 stemmen op positie 40 in de top 250 van beste films met een 8,5 gemiddeld gestemd.
Op moviemeter staat hij met 1260 stemmen op plaats 6 zodra hij in de toplijst komt (na 1 jaar geloof ik) met gemiddeld 4,23 sterren.
Gr. Jim
Op moviemeter staat hij met 1260 stemmen op plaats 6 zodra hij in de toplijst komt (na 1 jaar geloof ik) met gemiddeld 4,23 sterren.
Gr. Jim
- toonen
- Lid
mgschutze schreef: Allo Allo vind iedereen toch ook leuk

"Qua patet orbis"
- Von Pratt
- Lid
Vond het een erg goede film. Wist al lang op voorhand dat het historisch incorrect zou zijn, maar ach ik had niets anders van Tarantino verwacht. De dialogen waren sappig, verhaal zat vol plotwendingen en (zwarte) humor en erg goede vertolkingen (zeker van de tot nu toe nog onbekende Christoph Waltz als Kolonel Hans Landa). Hier en daar waren er slechts een paar dingen die me wat ergerden zoals het té bekende gezicht van Brad Pitt (kwam alleen grappig over tijdens de "Italiaanse" conversatie), het onnodig doden van de Duitser die net vader was geworden (ik had met hem te doen) en de brutale afslachting van een Duitse officier met een baseballbat (de Basterds doen lekker stoer maar de moedige man liet geen kik, weer ik had meer sympathie voor de Duitser dan onze "helden").
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Ik vond het verhaal erg mager voor de lengte van de film; het had wat dat betreft ook in de aflevering van een tv-serie kunnen passen. Een tegenvaller vergeleken met Tarantino's Pulp Fiction of Reservoir Dogs, waar het verhaal het publiek wel in zijn greep houdt. De karakterontwikkeling was naadje: zo plat als maar zijn kan. De enige rol met een beetje diepgang was de foute nazi Hans Langa. En doordat deze rol diepgang had, werd hij sympathieker. Jammergenoeg. De beste rol vond ik eigenlijk Perrier LaPadite (de man die onderduikers in zijn boerderij verbergt) gespeeld door Denis Menochet.
[Hieronder staan spoilers]
Al met al een afgeraffeld script zonder diepgang met enkele goede scenes gekopieerd uit zijn andere films (Jackie Brown, Pulp Fiction en Reservoir Dogs). Vermakelijke en spectaculaire actie en dialogen. Maar zonder goed verhaal blijkt het een lege bedoening.
[Hieronder staan spoilers]
- Ik vind het spijtig dat er veel aandacht geschonken is aan de aankleding en de fotografie, maar dat het verhaal afgeraffeld is. Er worden twee aanslagen beraamd onafhankelijk van elkaar, en in de verhaalopbouw lijken ze elkaar tegen te gaan werken, maar met de ontknoping is er nog slechts sprake van één aanslag. Ook wordt de bioscoopzaal gebarricadeerd voordat de boel in lichterlaaie wordt gestoken, maar de balkons (waar de belangrijke personen zitten) worden amper meegenomen in het plan.
Al met al een afgeraffeld script zonder diepgang met enkele goede scenes gekopieerd uit zijn andere films (Jackie Brown, Pulp Fiction en Reservoir Dogs). Vermakelijke en spectaculaire actie en dialogen. Maar zonder goed verhaal blijkt het een lege bedoening.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond