Mijn laatste diorama

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Ziet er gelikt uit Antwerpx :wink: .
Jurrie
Moderator
Moderator
Ontvangen: 3 keer

Bericht door Jurrie »

Antwerpx heeft hierover ook een (naar mijn mening) mooi artikel geschreven, over hoe hij dit diorama gebouwd heeft.

Dit artikel is, voor de geintereseerden, te lezen op http://www.plastickits.tk ==> [Artikelen] Diorama's ==> Bouw van Falaise Diorama.

Directe link: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~schotjm/p ... falaisedio

Ook zijn de foto's in dit topic te zien op de site, onder de categorie [Foto's] Diorama's.

Directe link:
http://wwwhome.cs.utwente.nl/~schotjm/p ... falaisedio

Greetz,

Jurrie
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Die figuurtje kun je bijna kant en klaar kopen in 6 deeltjes welliswaar (2 armen 2 benen 1 romp en 1 hoofd).

@ Antwerpx, jammer dat alles zo glimt. Ik kan me vergissen maar het lijkt alsof je alle rekjes niet in zeepsop gelegd hebt voor je het in mekaar gezet hebt?
Op alle rekjes zit een soort glimmend iets wat je er even af kunt wassen voor je het in mekaar zet, de figuren gaan er meteen veel realistischer uit zien ;)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Ligt aan de verf. De chauffeur heb ik geschilderd met een overschotje verf, toen het al eerder een brij was (geen vloeistof er meer bij), en die glimt niet.
Miesjel
Lid

spellingsfouten aangepast

Bericht door Miesjel »

Verder ziet ie er wel keurig uit hoor trouwens, mooi gedetailleerd op het uniform en netjes gescratched rondom het decal op de tank.
Laatst gewijzigd door Miesjel op 14 aug 2004, 19:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Zwikbeer1
Lid

Bericht door Zwikbeer1 »

Prachtig werkstuk :!:
Ik kan dit soort stukjes huisvlijt buiten gewoon waarderen. Ik vind je diorama heel geslaagt, de wagen in de greppel had wat meer "gekneusd" kunnen zijn, maar verder prima zo 8)
Ik ben ook ooit eens begonnen met het plakken van bouwpakketen, vliegtuigen van Airfix enzo, later ook dioramas gaan maken, lekker "kidbasen" en scratschbuilden. Van het een komt het ander ik wil niet direct zeggen van kwaad tot erger maar het is altijd maar groter geworden, na de dioramas met RC tanks, begonnen de Leopard van Tamiya, daarna RC schepen, mijn voorlopig laatste heb ik vorig jaar voltooid, 270 cm lange Torpedoboot.
En nu, tja nu gaat het echt uit de hand lopen, ben ik een RC Dragline geheel van metaal in de schaal 1 : 6 aan het bouwen....................
Modelbouw is net een virus, en het is ongeneselijk als je eenmaal besmet bent....................
Jurrie
Moderator
Moderator
Ontvangen: 3 keer

Bericht door Jurrie »

Zwikbeer1 schreef:Prachtig werkstuk :!:
Ik kan dit soort stukjes huisvlijt buiten gewoon waarderen. Ik vind je diorama heel geslaagt, de wagen in de greppel had wat meer "gekneusd" kunnen zijn, maar verder prima zo 8)
Ik ben ook ooit eens begonnen met het plakken van bouwpakketen, vliegtuigen van Airfix enzo, later ook dioramas gaan maken, lekker "kidbasen" en scratschbuilden. Van het een komt het ander ik wil niet direct zeggen van kwaad tot erger maar het is altijd maar groter geworden, na de dioramas met RC tanks, begonnen de Leopard van Tamiya, daarna RC schepen, mijn voorlopig laatste heb ik vorig jaar voltooid, 270 cm lange Torpedoboot.
En nu, tja nu gaat het echt uit de hand lopen, ben ik een RC Dragline geheel van metaal in de schaal 1 : 6 aan het bouwen....................
Modelbouw is net een virus, en het is ongeneselijk als je eenmaal besmet bent....................
Gelukkig is het een goedaardig virus :D :)

Jurrie
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

voor die willen weten welke generaal zijn auto dit was kunnen jullie eventjes A Bridge Too Far bekijken daar zie je hetzelfde wimpeltje en zeggen ze zjin naam :p
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Ruben
Lid

Bericht door Ruben »

Hey ben jij ook lid van twenot...ik (nog) niet
War is something human...
Zitadelle
Lid

Bericht door Zitadelle »

Marc 82 Recon schreef:voor die willen weten welke generaal zijn auto dit was kunnen jullie eventjes A Bridge Too Far bekijken daar zie je hetzelfde wimpeltje en zeggen ze zjin naam :p

Afbeelding

Volgens de Axis History Factbook is dit een vlag van een bevelhebber van een Panzergruppe. De enige panzercommandant in het gebied tegen die tijd was Leo Freiherr Geyr von Schweppenburg, commandant van Panzergruppe West --> en die wordt helemaal niet genoemd in ABTF. Misschien doel je op Veldmaarschalk Walter Model, die toen commandant was van Legergroep Midden in Rusland... :)
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
steunwieler
Lid

Bericht door steunwieler »

Antwerpx...
Hoe kan de chauffeur zijn horloge bekijken als hij dood is?? :P
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

steunwieler schreef:Antwerpx...
Hoe kan de chauffeur zijn horloge bekijken als hij dood is?? :P
Dat figuurtje is erop gezet nadat ik het begeleidend tekstje had getypt...missen is menselijk :wink:
Simon
Lid

Bericht door Simon »

Reserve chauffeur?
:P
maar zeer mooi gedaan antwerp x !!!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Mijn laatste diorama

Bericht door johan willaert »

antwerpx schreef:..... De chauffeur komt om het leven....
antwerpx schreef:Geschokte chauffeur kijkt op zijn horloge:
Afbeelding
:?:
29th Let's Go!!!!!
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Reïncarnatie.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944