Maar het draait hem om het principe, is het niet?
Ik had trouwens onlangs nog een discussie met een vriend, dat racisme slechts een deeltje is van fascisme, dat fascisme een veel uitgebreider begrip is dan racisme. Ben ik juist met deze uitspraak?
Rassenleer is meestal onderdeel van een fascistische doctrine.lapijntje schreef:Ik had trouwens onlangs nog een discussie met een vriend, dat racisme slechts een deeltje is van fascisme, dat fascisme een veel uitgebreider begrip is dan racisme. Ben ik juist met deze uitspraak?
Ik zou eerder zeggen dat Marx (en Engel) de goede ideeen had, maar dat Lenin ervoor gezorgd heeft dat het een slecht idee werd. (Kunt het ook Leninisme noemen wat Lenin dus met het marxisme/communisme heeft gedaan)dvaupell schreef:Ik zou willen zeggen dat de ideeen van Lenin best in orde waren. Er valt voor communisme best iets te zeggen in theorie. Deze theorieën zijn alleen met geweld ingevoerd en gehandhaaft (Stalin was bijvoorbeeld echt geen lieverdje en .. inderdaad Benmaf .. volgens mij eerder extreem rechts dan extreem links).
Behalve in Extreme Snowboarden natuurlijk.. en aanverwante extreme sporten.Maar dat terzijde.
macht corrumpeert en absolute macht corrumpeert absoluut.B'Elanna schreef: Ik zou eerder zeggen dat Marx (en Engel) de goede ideeen had, maar dat Lenin ervoor gezorgd heeft dat het een slecht idee werd. (Kunt het ook Leninisme noemen wat Lenin dus met het marxisme/communisme heeft gedaan)
sluit ik me bij aanB'Elanna schreef: En ja! Nothing wrong with EXTREME sports!Ready set go skydive!
Gebruikers op dit forum: Bing, ClaudeBot en 1 gast