Handelaars sites

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

Johan,Harsha bedoelde het tegen Ernst-H.

Overigens ben ik het wel met je eens :wink:
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Harsha schreef:naja, jullie mening? :roll:
Harsha schreef: Als jij het een onnodig/overbodige mening vind, of drukte om niets, dan post je niet.
Euheum.. :roll: Een beetje slap om zo uit te vallen tegen iemand die jouw mening niet deelt..

Overigens vind ik dat Johan en Ernst helemaal gelijk hebben, als een item 200 euro waard is en je kunt het als handelaar kopen voor 50 euro is dat een gouden kans. Het feit dat jij vind dat je iets niet voor 225 euro mag verkopen als je het voor 81 hebt gekocht vind ik nergens op slaan..

Als je op een zondagmiddag over de rommelmarkt loopt en je koopt een orginele falschirmjager helm voor 50 (ok, ik geef toe, dit is een extreem voorbeeld). En je vindt hem na een tijdje niet meer boeiend, zet jij hem dan voor 55 euro op marktplaats?

Ik geloof er helemaal niks van.

Volgens mij zit het jou gewoon dwars dat je gehoopt had op een buitenkansje omdat je niet zo'n ruim budget had, en dat westland je nu dit buitenkansje op een hele eerlijke manier af neemt.

Ik beschuldig je nergens van, dit is alleen hoe ik het zie, je vroeg me immers om een mening..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Miesjel schreef:
Harsha schreef:naja, jullie mening? :roll:
Harsha schreef: Als jij het een onnodig/overbodige mening vind, of drukte om niets, dan post je niet.
Overigens vind ik dat Johan en Ernst helemaal gelijk hebben, als een item 200 euro waard is en je kunt het als handelaar kopen voor 50 euro is dat een gouden kans. Het feit dat jij vind dat je iets niet voor 225 euro mag verkopen als je het voor 81 hebt gekocht vind ik nergens op slaan..
Yep, men excuses

Ik zeg niet dat je het met winst mag verkopen, ik bedoel ermee dat als een item , bij deze het BD jasje ongeveer 150 euro waard is en dan te verkopen voor 225 euro, vind ik persoonlijk overdreven duur
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Je bent toch ook niet verplicht het te kopen omdat hij die prijs er voor vraagt?
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Het zit je zoals je zegt trouwens dwars dat hij de items voor een te hoge prijs verkoopt, wat heeft zijn inkoopprijs daar eigenlijk mee te maken?
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer

Bericht door johan willaert »

Dit wordt een eindeloze discussie.....
Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken hoeveel hij voor een bepaald item over heeft.
Als er dan iemand hoger gaat, dan is dat z'n recht; zeker op een VEILING site zoals Ebay waar het tenslotte om de hoogste bieder draait......
Ik heb zo ongeveer al op een 500 items op Ebay geboden, en er ongeveer maar een derde van gewonnen, gewoon omdat ik er m'n maximum prijs opplak en daar bij blijf. En ja, dan is er geregeld iemand die daar boven gaat.....so what??!!??

Je gaat heus niet dood omdat je dit of dat item niet hebt.....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Och Harsha.
Koop toch gewoon bij mij?
Ik ben goedkoper,vriendelijker,mooier.
Ik beantwoord elke mail en stuur vervolgens alles netjes op naar de koper in 'no time'.
Forget the dealers dude. :P

Adrian. :-)
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Ja precies, accepteer het maar gewoon zoals het is je kunt er niks aan veranderen, dus waarom zou je je er druk over maken. Zo gaat het nou eenmaal in de verzamelwereld!
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

das ter verduidelijking.

Maar als zo'n site dingen voor zulke prijzen koopt en dan ook nog eens boven de verzamel/"normale" prijs en mss nog wel handelsprijs verkoopt, dan vind ik dat gewoon erg.
Ik vind het niet erg dat mensen er winst op maken, dat doet zowat iedereen, maar om er dan ongeveer 175% winst op te maken, of 50% boven de "normale" prijs boven te zitten.En dat ze het waarschijnlijk ook niet verkopen voor deze prijs. Wetend dat ze nog items hebben liggen van langer dan een jaar geleden die ze maar niet verkopen.... De 1 2 3 4 etc etc word steeds langer ipv gelijk/kleiner.

Kortom, ik vind dat die handelaars reëel moeten blijven ipv je items aan te smeren voor veelste veel geld
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer

Bericht door johan willaert »

Mijn laatste post hierover.....

Ik heb een Ranger Helm van een veteraan van het 2 RangerBn gekregen een 15-tal jaar geleden toen de helft van de wereld zelfs nog niet wist wat de Rangers waren......

Moet ik die nu gratis weggeven omdat 'm mij niets gekost heeft???? Of vraag ik er 50Euro voor????..................................

BTW hij is niet te koop!!!

Johan
29th Let's Go!!!!!
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Zoals ik al gezegt Johan (Lezen) Ik vind het niet erg als je er winst op maakt, maar als je er 50% boven de "normale" waarde overheen gaat zitten, vind ik dat wel erg
jacob
Lid

Bericht door jacob »

het ging hier toch om wat we van handelaars/dealers vonden?.....Harsha vind westland met sommige dingen te duur.....klaar.
zo heeft ieder zijn mening.

De beste handelaar vind ik trouwens ene Kleinhof van frontmilitaria......die wil goedkope militaria van verzamelaars kopen zodat hij beginnende verzamelaars kan helpen.......<-----(de gene die dit serieus neemt is familie/vriend van Kleinhof) :wink:
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

haha, was dat die kleinhofook al? :D Ja, hij is wel de beste, echt super goed:P het was mij een eer om hem 3 volle plunjezakken uit de jaren 80 aan te bieden voor 1299,99 euro! :P Een koopje voor hem dus :D

Agh ja
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Harsha schreef: het was mij een eer om hem 3 volle plunjezakken uit de jaren 80 aan te bieden voor 1299,99 euro
Serieus :S :shock:
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

ha, tulek niet