johan willaert schreef:Want alle andere mogelijkheden vond je niet leuk genoeg?
Neen, dat is het niet.....
Ik was er een beetje op uitgekeken..... en ik had alleen maar originele spullen...... Ik had geen zin mij een complete garderobe in kopie aan te schaffen; ik geef mijn centen liever aan origineel dingen....
Ik re-enacte van 1982 tot ongeveer 1994 en dan had ik het wel zowat gezien.....
Tja als het op is is het op.
Dat je op een gegeven moment op iets uitgekeken raakt kan ik me voorstellen, vooral als het een militaire impressie is.
Maar er zijn nog vele andere impressies en als ik op een gegeven moment genoeg krijg van een impressie of omdat ik te oud of te dik ben dan zoek ik een andere.
Een nieuwe rol kan je hele idee van reenactment omdraaien.
En dan kun je natuurlijk ook nog een keer een 15e eeuws harnas aantrekken of Napoleon een schop onder zijn gat gaan verkopen...
Hoogtepunten waren figurantenrollen in
*Klein London, Klein Berlijn (1987)
*Memphis Belle (1989)
*Rama Dama (1990)
Mephis belle...mjam daar liepen wat fyne heeren in rond,...
Ik heb je site bekeken, Marloes, en ik vind wat je doet en hoe je het doet wel tof. Je steekt er tenminste een verhaal achter en je personage is iemand van jouw leeftijd, taal, land, enz...........
Dank je wel!
We beleven er ook erg veel plezier aan en krijgen veel waardering van de "burger veteranen", de mensen die de oorlog als burger hebben meegemaakt.
En er zijn heel veel verschillende mogelijkheden, burger, evacuee, verzet, bevrijding, bezetting, je kunt echt alles reenacten, allerlei verschillende kanten van de oorlog, allerlei verschillende scenarios, etc.
Daarnaast kun je voor burger nooit te oud of te jong zijn en zelden te dik.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966