Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
jr. schreef:Ik doe Hakko Den Shin Ryu Ju-Jutsu, dan krijg ik in m'n vrije tijd nog zo'n paar close-combat lesjes van m'n vader (is lange tijd instructeur geweest), dan heb ik vroeger ook nog lange tijd muurklimmen gedaan. En ik doe ook aan Footskating
Zoals ze zeggen is het door Russische officieren uit Japan overgebracht, het is practisch compleet gebasseerd op Ju-Jutsu en Aikido alleen heeft men misschien een paar dingen veranderd en heeft men alles een Russische naam gegeven. Maar de keuze is aan u om daar in een camo-pak op de tatamis te gaan staan hé. Daar heb ik geen enkele invloed op. Nog nooit van gehoord trouwens, wel van Gru-Spetsnaz. Ik verkies toch liever mijne Ju-Juts i.p.v. Systema. Er zijn al versch. imitaties van Ju-Jutsu en Aikido geweest, denk bv. maar aan "Gracia-Ju-Jutsu", dat vind ik pas belachelijk, dan nog uitgevonden door een Braziliaan ook.
It's up to you,
Junior.
P.S.: ik zal eens informeren naar clubs in Nederland en mss bij jou in de buurt.
Brianlinden schreef:
jr. schreef:Ik doe Hakko Den Shin Ryu Ju-Jutsu, dan krijg ik in m'n vrije tijd nog zo'n paar close-combat lesjes van m'n vader (is lange tijd instructeur geweest), dan heb ik vroeger ook nog lange tijd muurklimmen gedaan. En ik doe ook aan Footskating