je nieuwste CINEY aankoop - deel1
- Giel
- Lid
- earlymb
- Moderator

- Ontvangen: 31 keer
Mijn buit: een 1945 gedateerde US veldfles met 1942 gedateerde mok en hoes, een paar US sokken nog in wikkel, een paar M1943 suspenders gedateerd 1944, een blikje impregnate shoe, mes en vork, 2 Britse bajonet frogs en het klapstuk: een US M1905 bajonet, ingekort tot de nieuwe M1905E1 specificatie in 1942. De bajonet is gestempeld "US", 1911, "SA" (Springfield Armory) en een flaming bomb en is uit waarschijnlijk dezelfde bak van 15 euro waar Robin de zijne uit heeft gevist. Al het spul is in uitstekende staat.

Grtn
David

Grtn
David
- Tim
- Lid
Prachtige pop Sander, proficiat !sander vw schreef:natuurlijk heb ik hem een mooie naam gegeven;
Hans Müller
Als dat geen Duitser is![]()
Ik kan je aanraden om een Wehrpass te kopen en in zijn zak te steken, zorg ervoor dat één en andere gegevens overeenstemmen (uniform- en uitrustingsstukken die hij ook daadwerkelijk kan gedragen hebben enz) : je kan er elke bezoeker een mooi verhaaltje bij vertellen en je hebt direct een naam voor je pop
- seabee
- Lid
-
johan willaert
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
Toch één en ander gevonden....
Mijn aanwinsten van vandaag....

*Low Pressure Hood Rubber Company Helmet Liner
*M17 Grenade Launcher Adapter
*Sep 1918 Hatchet Cover
*Human Plasma Bottle in Carton Box (op de foto hieronder zie je zo'n fles in gebruik op Omaha Beach, de kartonnen doos is rechts op de foto te zien.....)

En dan nog het nieuwe boek.....

JOhan

*Sep 1918 Hatchet Cover
*Human Plasma Bottle in Carton Box (op de foto hieronder zie je zo'n fles in gebruik op Omaha Beach, de kartonnen doos is rechts op de foto te zien.....)

JOhan
29th Let's Go!!!!!
-
dutchknive
- Lid
-
Tank Destroyer
- Lid
Re: Toch één en ander gevonden....
Beste Johan, ik heb van diezelfde Hood Rubber Company overschoenen, ( zie foto )is dat hetzeffde bedrijf? Zou je wat meer foto's willen plaatsen van die helm? Ik ben erg benieuwd !!johan willaert schreef:Mijn aanwinsten van vandaag....
*Sep 1918 Hatchet Cover
JOhan

-
sander vw
- Lid
bedankt tim, maar ik bezit al reeds een wehrpas en een soldbuch, die ga ik daarvoor zeker gebruiken, natuurlijk zijn ze wel niet van de zelvde rang en soldaat maar de buitenkant voldoetTim schreef:Prachtige pop Sander, proficiat !sander vw schreef:natuurlijk heb ik hem een mooie naam gegeven;
Hans Müller
Als dat geen Duitser is![]()
Ik kan je aanraden om een Wehrpass te kopen en in zijn zak te steken, zorg ervoor dat één en andere gegevens overeenstemmen (uniform- en uitrustingsstukken die hij ook daadwerkelijk kan gedragen hebben enz) : je kan er elke bezoeker een mooi verhaaltje bij vertellen en je hebt direct een naam voor je pop
-
johan willaert
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
Dit boek is nu overal te koop voor 32 Euro. Het is niet echt slecht, alhoewel er geen schokkende, nieuwe dingen in staan....779 schreef:Hoeveel heb je voor dat boek betaald Johan?
Ik vermoed wel dat dit dezelfde firma is. Na de Hawley liners begon men Fibre liner te maken. Dit gebeurde eerst via het Low Pressure systeem dooe twee fabrikanten (Hood Rubber en Saint Clair) waarna men overging op het systeem High Pressure dooe de gekende fabrikanten (Westinghouse, Inland, Seaman Paper Co, .......)Peter schreef:ik heb van diezelfde Hood Rubber Company overschoenen, ( zie foto )is dat hetzeffde bedrijf? Zou je wat meer foto's willen plaatsen van die helm?
Buiten ziet een Low Pressure er identiek uit als de late versies.... De binnenkant heeft de typische grijs-bruine kleur en is gemarkeerd met ofwel HR ofwel SC in zilververf.....
JOhan
29th Let's Go!!!!!