Het is ook bijvoorbeeld Rudolf Heß i.p.v. Rudolf Hess, Aman Göth i.pv. Amon Goeth en Rudolf Höß i.p.v. Rudolf Höss.
Aangezien de ß i.p.v. ss en de ö i.p.v. oe typische Duitse letters zijn, die voor mensen die de Duitse taal niet beheersen onbegrijpelijk zijn, worden deze namen regelmatig aangepast. Tevens heeft dit te maken met drukwerk, de ß en de ö waren niet altijd standaardletters op bijvoorbeeld een typmachine.
Nazi kopstukken, wat zijn de juiste spelwijzen?
-
- Lid
Helemaal juist. Weliswaar begaf hij zich als wijnhandelaar binnen hoge kringen, maar hij behoorde zelf niet tot de adel.mamartijn schreef:Wat ik uit de boeken heb gelezen is dat von Ribbentrop eigenlijk helemaal niet van adel was. Hij heette vroeger eerder gewoon Ribbentrop en daarna heeft ie zelf het 'von' er voor laten zetten...
- Mich
- Lid
Nou, dat ligt er dus maar aan hoe je het bekijkt. Aangezien ö hetzelfde is als oe is Goebbels dan eigenlijk niet fout.Dus als ik het goed begrijp zitten vrijwel alle geschiedenisboeken ernaast en heette de man Göbbels?
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
Siegfried Sassoon
- Tex
- Lid
- Narcolepticus
- Lid
- Mich
- Lid
In het Duits heet de stad inderdaad Nürnberg.
In het Nederlands noemen wij het Neurenberg (en niet Neurnberg, Neürenberg of weet ik wat allemaal.)
Het Engelse woord voor Nürnberg is Nuremberg, maar soms wordt ook Nuremburg gebruikt.
Even een handig taallesje geleverd.
In het Nederlands noemen wij het Neurenberg (en niet Neurnberg, Neürenberg of weet ik wat allemaal.)
Het Engelse woord voor Nürnberg is Nuremberg, maar soms wordt ook Nuremburg gebruikt.
Even een handig taallesje geleverd.

"They'll know that you've fought for your country
Siegfried Sassoon
Siegfried Sassoon