Mijn verzameling en mijn site

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

mooie site en collectie, jah antwerpx, tis nie echt moelijk om te raden wat jij wil é :P
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Een nette verzorgde site Stijn 8) , vind alleen dat sommige foto's wat donker zijn.
Collector of uniforms of the enemy
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Nico Roelofs schreef:Mooie collectie en site!! Ga zo door!

Alleen heb nog wel een kleine opmerking. De uitrusting op je patern 37 jasje mag je wel wat meer op orde maken. Zitten een paar fouten in.
waar is die uitrusting te zien?
Nico Roelofs
Lid

Bericht door Nico Roelofs »

Bij uniformen staat een patern 37 jasje en daar zie je op 2 foto's de uitrusting.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

ey dat was er net nog niet!
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Jaja Guido, gaat het allemaal een beetje te snel :p?
Er komt binnenkort nog meer op waaronder een handgranatenkist,munitie en wapens(ALLES ONKLAAR VOLGENS DE NEDERLANDSE WET :!: ) en wat meer Nederlands en Duits materiaal.
Sorry van dat Engelse jasje, maar Engels is niet helemaal mijn ding, ik heb het alleen gekocht zodat mijn verzameling niet te eentonig ging worden, ik zal wat meer onderzoek verrichten. Mag ik vragen wat er precies fout is, dan kan ik dat herstellen?
Nico Roelofs
Lid

Je veldfles hoort niet op de rug te hangen. Die hoort in de zij te hangen.
Je hebt 2 dezelfde kruisriemen, 2 vrouwtjes, hoort een mannetje en vrouwtje te zijn.
De kruisriem zit tussen de koppel en schephoesje zit gedraaid.
Wat heel veel mensen niet weten en ook vaak fout gedaan wordt is: Bij de gespen zitten kleine openingen aan 1 zijde. Deze openingen horen officieel naar beneden te wijzen.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

ey amsterdammertje even dimmen he :D

als je deze vakantie hier bent laat ik wel even zien hoe je dat moet ophangen ja?:D
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Nico Roelofs schreef:Je veldfles hoort niet op de rug te hangen. Die hoort in de zij te hangen.
Je hebt 2 dezelfde kruisriemen, 2 vrouwtjes, hoort een mannetje en vrouwtje te zijn.
Wat heel veel mensen niet weten en ook vaak fout gedaan wordt is: Bij de gespen zitten kleine openingen aan 1 zijde. Deze openingen horen officieel naar beneden te wijzen.
Terwijl in The British Soldier gewoon zoals op mijn manier word gedaan. Of heb je enig bewijs dat het werkelijk zo was?
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Nou dat is een mooi ingerichte site.
Ga je nu beginnen met het verzamelen van wapens om die kategorie vol te krijgen?
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Stijn schreef:Jaja Guido, gaat het allemaal een beetje te snel :p?
Er komt binnenkort nog meer op waaronder een handgranatenkist,munitie en wapens(ALLES ONKLAAR VOLGENS DE NEDERLANDSE WET :!: )
:)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Nico Roelofs
Lid

Jurryt schreef:
Nico Roelofs schreef:Je veldfles hoort niet op de rug te hangen. Die hoort in de zij te hangen.
Terwijl in The British Soldier gewoon zoals op mijn manier word gedaan. Of heb je enig bewijs dat het werkelijk zo was?
Ik neem aan dat het gaat over de gespen.
Toen ik op 5 mei in Wageningen liep in me uniform, werd ik aangesproken door 2 re-anectors. Tevens ook 2 bekenden van mij. Ze vertelde mij dat ik me gespen verkeerd had zitten. Ze hebben dat terplekke gewijzigd. In het verleden hadden zij dat ook fout gedaan maar door het re-anecten hoorde ze dit soort dingen weer van anderen.
In het boek The British Soldier staan sommige gespen ook met de opening naar boven. Dit is maar bij een enkeleling. Ik ben ook van mening dat het hier gaat om slordigheid foutjes in het boek.
In het boek staan wel meerdere foutjes. Deze worden ook weer recht getrokken in deel II. Maar ook niet alle zijn gewijzigd heb ik gehoord.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Tja, ik houd het gewoon zoals het nu is. Je kan me niet wijsmaken dat het zo ook niet gedragen werd ;)
Nico Roelofs
Lid

Jurryt schreef:Tja, ik houd het gewoon zoals het nu is. Je kan me niet wijsmaken dat het zo ook niet gedragen werd ;)
Zeg ook niet dat je het moet veranderen. In de oorlog zullen ze ook vast wel lang niet altijd hun uitrusting goed hebben zitten. Maar officieel hoort die gesp opening naar beneden. Zelf heb ik wel al mijn uitrusting daarop aangepast, vind het mooier als ik het er goed op heb zitten.
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

Nico Roelofs schreef:
Jurryt schreef:
Ik neem aan dat het gaat over de gespen.
Toen ik op 5 mei in Wageningen liep in me uniform, werd ik aangesproken door 2 re-anectors. Tevens ook 2 bekenden van mij. Ze vertelde mij dat ik me gespen verkeerd had zitten. Ze hebben dat terplekke gewijzigd. In het verleden hadden zij dat ook fout gedaan maar door het re-anecten hoorde ze dit soort dingen weer van anderen.
In het boek The British Soldier staan sommige gespen ook met de opening naar boven. Dit is maar bij een enkeleling. Ik ben ook van mening dat het hier gaat om slordigheid foutjes in het boek.
In het boek staan wel meerdere foutjes. Deze worden ook weer recht getrokken in deel II. Maar ook niet alle zijn gewijzigd heb ik gehoord.
mag ik trouwens vragen wie, want mijn vereniging was daar :)