Wat is je lievelings 2e wo boek?
- Gertos45
- Lid
Zo een moelijke vraag. Er liggen hier verspreid letterlijk honderden boeken over WO2, door de jaren gespaard...oude boeken, pulpboeken, degelijke boeken...vanalles wat, maar 1 van de allerbeste vind ik....
De dag van het einde 7 mei 1945, Tobias Brandt. Schitterend relaas van die laatste dagen, vanuit duits standpunt, over de verscillende fronten.
De dag van het einde 7 mei 1945, Tobias Brandt. Schitterend relaas van die laatste dagen, vanuit duits standpunt, over de verscillende fronten.
- pieter_pba
- Lid
Volledig mee eens!Sbf.Koch schreef:De donkere kamer van damocles - W.F. Hermans
Absoluut het geniaalste (WO2-)boek ooit geschreven.
De verbijstering en de onwetendheid waarin ik als lezer achterbleef, was erg apart.
Een echte aanrader!
Whoever saves one life, saves the world entire. Whoever destroys one life, destroys the whole universe.
-
- Lid
Lievelingsboek WO 2
"Hitler's War " door David Irving, de tweede wereldoorlog gezien vanuit het Duitse perspectief.
-
- Lid
wat is het ISBN nummer?Gertos45 schreef:Zo een moelijke vraag. Er liggen hier verspreid letterlijk honderden boeken over WO2, door de jaren gespaard...oude boeken, pulpboeken, degelijke boeken...vanalles wat, maar 1 van de allerbeste vind ik....
Ik heb er geen kracht meer voor
-
- Lid
Ik weet niet meer precies wat de Engelse titel was maar de Nerderlandse is : Moordenaars moeten sterven. Het gaat niet over de 2e wereldoorlog zelf maar ongeveer 20 jaar daarna.
In Zuid-Amerika hebben Nazi's zoals Mengle ( met behulp vant varticaan) een klein Nazi impirium opgebouwd. Met een hele grote Mausoleum waar de as van Hitler en andere hoge Nazi's ligt. 4 Amerikanen komen er bij toeval achter.
Het is een spanned boek en ondanks het niet over de 2e wereldoorlog gaat kan ik het jullie zeker aanraden. (als je van fictie houd natuurlijk)
In Zuid-Amerika hebben Nazi's zoals Mengle ( met behulp vant varticaan) een klein Nazi impirium opgebouwd. Met een hele grote Mausoleum waar de as van Hitler en andere hoge Nazi's ligt. 4 Amerikanen komen er bij toeval achter.
Het is een spanned boek en ondanks het niet over de 2e wereldoorlog gaat kan ik het jullie zeker aanraden. (als je van fictie houd natuurlijk)
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
- YPPY
- Lid
Het gaat dan weliswaar niet over wo2, maar wel over een uitloper daarvan. Het lijkt me wel een 'eng' boek, vooral als je je voor probeert te stellen hoe het geweest zou kunnen zijn als zij aan de macht waren gebleven.
Over Mengele is er een ander boek met film verschenen. Hij ging allemaal Hitler's klonen.
Over Mengele is er een ander boek met film verschenen. Hij ging allemaal Hitler's klonen.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*
-
- Lid
Vind ik ook een zeer goed verhaal !!FELIX schreef:Holland onder het hakenkruis. Dat is alweer een hele tijd geleden, maar wat ik me ervan kan herinneren is niet mis!
ook kan ik me een verhaal herrineren over enne Woes, die een moeder heeft die in afdeling ligt, omdat ze mishandelt is na de oorlog (moffenmeid dachten ze )
Weet toevallig iemand de titel? Volgens my was het een belgische schrijver
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
- Brianlinden
- Lid