re-enactment

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

ik doe Amerikaans WOII 2nd Armored bij en van de clubs in Nederland.

wat kan ik zeggen over duits re-enactment in Nederland enige groep waar ik mee samengewerkt heb is der Windhund zeer goede groep met zeer correcte mensen die hun hobby serieus nemen en hun persoonlijke meningen buiten de hobby laten en gewoon op de feiten werken.

SS in Europa ik zou zeggen ga nar Engeland daar zijn SS groepen maar dat is waarschijnlijk ook alleen maar omdat engeland nooit bezet is geweest door Duitse troepen in de landen die eigenlijk niet zo bezet zijn geweest is het makkelijker om deze dingen te gaan uitbeelden. Der Windhund is een van de koplopers op gebied van legaal duits re-enactment dat is aangesloten bij het LPLG en niet een van de wilde duits groepen. En die hebben het soms heel moeilijk om hun evenementen kalender vol te krijgen door het onnozele gedrag van bepaalde mensen die gewoon willen dat legaal duits in nederland niet de put uitkomt. Zullen deze mensen maar niet bij naam gaan noemen of de organisaties waar deze het hoofd van zijn.
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

KevinP schreef:
Grenadier schreef: Hier ga ik gewoon niet verder over spreken, en 6 miljoen is allang bewezen een fictief getal te zijn.
Het is geen fictief aantal maar een schatting. Schattingen lopen tegenwoordig uiteen van 5,1 miljoen tot 6 miljoen.

Maar inderdaad gaat het in dit topic om re-enactment en daarvan heb ik vrij weinig verstand. Ik denk wel dat bovenstaande uitspraken enkel veroorzaken dat Duits re-enactment niet geaccepteerd wordt, hoe vervelend dit ook is voor de Duitse re-enacters die zich wel beseffen hoe serieus er omgegaan moet worden met deze geschiedenis. Weliswaar beeld je als Duitse re-enacter (in principe) geen moordenaars uit, maar je hebt wel het uniform aan van een natie die verantwoordelijk was voor massamoord. Enkel door dit te beseffen en dit op de juiste manier uit te leggen zullen mensen je respecteren. De holocaust bagatelliseren doet daar geen goed aan.
Goed gezegd!
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Richard1976
Lid

Re: re-enactment

Bericht door Richard1976 »

Brianlinden schreef:
Hoi Grenadier,

Ik ben zelf panzergrenadier bij der windhund.

Kijk hier voor meer info http://www.3kompagnie.org
Ik ben even op deze site wezen kijken en vind het jammer dat de agenda niet is bij gewerkt. Hebben jullie voor dit jaar nog activiteiten gepland staan?

Gr,

Shaft
Brianlinden
Lid
Lid

Re: re-enactment

Bericht door Brianlinden »

Shaft schreef:
Brianlinden schreef:
Hoi Grenadier,

Ik ben zelf panzergrenadier bij der windhund.

Kijk hier voor meer info http://www.3kompagnie.org
Ik ben even op deze site wezen kijken en vind het jammer dat de agenda niet is bij gewerkt. Hebben jullie voor dit jaar nog activiteiten gepland staan?

Gr,

Shaft
Voor zover ik weet..

30 september - 2 oktober Prive evenement Legerkamp Havelte
7-8-9- Oktober Tac. & battle in Baumholder bij Frankfurt a/ Main. US Army base
14-15-16 Prive event in Engeland ergens

Anders moet je contact opnemen met Mischa of Ed...email staat op de site