Of lag het aan de organisatie dat er geen duitse groepen aanwezig waren/mochten zijn?!Bart M. schreef:In Roermond heeft Fallschirmjäger Hübner gezeten. Deze hebben een waar terreurbewind gevoerd destijds. Men was ook bang voor reacties van inwoners.Ivo Wilms schreef:Bij santa fé komen geen Duitse re-enectors omdat de gemeente bang is dat neo's komen.
Duitsers verboden tijdens reenactment?
- Richard1976
- Lid
Mijn persoonlijke mening over duits op evenementen is dat wehrmacht onderdelen geen enkel probleem moeten zijn om te worden uitgebeeld, maar SS gaat te ver. Door de simpele reden dat de SS een paramilitaire organisatie is/was. Kan me moeilijk voorstellen waarom iemand SS wilt uitbeelden en met hun idealen geassocieerd wilt worden.
-
Erik S.
- Lid
Zonder duits is re-enactment niet mogelijk. Stel je eens voor een film zonder bad guy, dat klopt niet. Alleen een good guy hebben is niet leuk. En ja wie wil er nu knokken tegen een onzichtbare vijand.
Maar als je dan re-enact doe dan gewoon wehrmacht en niet SS, dan kan je beter fallschirmjaeger doen daar dit ook een elite is...
Mijn mening althans.
Maar als je dan re-enact doe dan gewoon wehrmacht en niet SS, dan kan je beter fallschirmjaeger doen daar dit ook een elite is...
Mijn mening althans.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
-
marloes
- Lid
Maar reenactment/levende geschiedenis evenementen hebben niet altijd een veldslag.
Ik ben naar evenementen geweest waar ik de hele dag in een jaren 40 kamer kousen heb zitten stoppen, daar heb ik geen Duitsers bij nodig.
Er zijn evenementen waar reenactors in militaire kampementen bij elkaar zitten en het publiek vertellen over hun uniformen en uitrusting, er wordt geen schot gelost.
Ook daar heb je ze niet echt voor nodig.
Ik ben naar evenementen geweest waar ik de hele dag in een jaren 40 kamer kousen heb zitten stoppen, daar heb ik geen Duitsers bij nodig.
Er zijn evenementen waar reenactors in militaire kampementen bij elkaar zitten en het publiek vertellen over hun uniformen en uitrusting, er wordt geen schot gelost.
Ook daar heb je ze niet echt voor nodig.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
HM van Randwijk 1909-1966
- Vergeldt
- Lid
nou bij een evenement al is er ook GEEN slag is zouden duitsers het wel realistischer kunnen maken door hen ook te laten vertellen van hun uitrusting,voertuigen enz. maar ook ik ben van mening dat het wel Wehrmacht moet zijn want ss gaat wat ver.
"one Conqeurer conqeurs the world - then another Conqeurer conquers him let that be me"
- marf
- Lid
Vergeldt schreef:nou bij een evenement al is er ook GEEN slag is zouden duitsers het wel realistischer kunnen maken door hen ook te laten vertellen van hun uitrusting,voertuigen enz. maar ook ik ben van mening dat het wel Wehrmacht moet zijn want ss gaat wat ver.
SS was er toch ook in de oorlog dus waarom tijdens re-nacment niet.
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
-
Wouter
- Lid
- Loek D.
- Lid
- screamingeagle90
- Lid
heb je gelijk in, als je de meeste oude mensen naar ss vraagt reageren ze meestal dat het beesten zijn, maar er zijn zoals hierboven genoemt wordt genoeg verschillen tussen algemeine en waffen ss maar dat wil de doorsnee mens niet begrijpen, de meeste mensen wat de oorlog hebben meegemaakt reageren over alle duitsers negatief. 
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
-
Wouter
- Lid
Nee, tuurlijk niet, waar er zit gewoon een fundamenteel verschil tussen de twee..Loek D. schreef:Je hebt wel dezelfde "SS" runen onder je kop staanWouter schreef: @Bob; kampbewaking is Allgemeine SS, en wij hebben het over de Waffen SS. Twee heel verschillende dingen!Ik denk niet dat de doorsnee toeschouwer dan het verschil nog ziet...
Deas Gu Cath
-
Rednas
- Lid
- screamingeagle90
- Lid
- Von Pratt
- Lid
- Sgt. Gallée
- Lid
Om even op de stelling ('Duitsers verboden tijdens reenactment?') te reageren:
Iedere keer blijkt uit deze topics dat het een beladen onderwerp is. Ooit heb ik een topic geopend met de stelling 'Geallieerd ja, Duits nee?'. In deze topic liepen de emoties soms hoog op en het leek wel of wel elkaar niet begrepen.
Zelf vind ik dat om een historisch correct beeld te gegeven het Duitse leger eigenlijk niet kan ontbreken, maar in hoeverre kan dat. De 'Tweede Wereldoorlog generatie' leeft nog en heeft de Tweede Wereldoorlog heeft bij velen van deze 'Tweede Wereldoorlog generatie'velen diepe sporen achter gelaten. Als je als opa samen met je kleinzoon een re-enacment dag bezoekt, aangezien jouw kleinzoon erg geintresseerd is in de Tweede Wereldoorlog, kom je daar ook een Duitse regiment tegen. Als door de personen in die outfit zwaar leed is toegebracht ten tijde van de Tweede Wereldoorlog (zowel fysiek als psychis) dan vraag ik me af of het wel waard is om het uit te beelden. Het is haast onmogelijk uit te leggen dat het regiment er is om het historisch uit te beelden.
Ik begrijp heel goed dat mensen die Duits re-enacmenten dat graag en vol overtuiging doen zonder de politike overtuigingen. Voor iemand waarvan 5 jaar van zijn jeugd is verpest doordat hij in honger o.i.d. leefde is dat toch moeilijker te bevatten. Daarom denk ik dat er heel goed moet worden nagedacht over de aanwezigheid van 'Duitsers'. Het zou dan bijvoorbeeld op de flyers etc. moeten worden uitgelegd dat er ook 'Duitsers' aanwezig zijn voor de historische correctheid.
Sgt. Gallée
Iedere keer blijkt uit deze topics dat het een beladen onderwerp is. Ooit heb ik een topic geopend met de stelling 'Geallieerd ja, Duits nee?'. In deze topic liepen de emoties soms hoog op en het leek wel of wel elkaar niet begrepen.
Zelf vind ik dat om een historisch correct beeld te gegeven het Duitse leger eigenlijk niet kan ontbreken, maar in hoeverre kan dat. De 'Tweede Wereldoorlog generatie' leeft nog en heeft de Tweede Wereldoorlog heeft bij velen van deze 'Tweede Wereldoorlog generatie'velen diepe sporen achter gelaten. Als je als opa samen met je kleinzoon een re-enacment dag bezoekt, aangezien jouw kleinzoon erg geintresseerd is in de Tweede Wereldoorlog, kom je daar ook een Duitse regiment tegen. Als door de personen in die outfit zwaar leed is toegebracht ten tijde van de Tweede Wereldoorlog (zowel fysiek als psychis) dan vraag ik me af of het wel waard is om het uit te beelden. Het is haast onmogelijk uit te leggen dat het regiment er is om het historisch uit te beelden.
Ik begrijp heel goed dat mensen die Duits re-enacmenten dat graag en vol overtuiging doen zonder de politike overtuigingen. Voor iemand waarvan 5 jaar van zijn jeugd is verpest doordat hij in honger o.i.d. leefde is dat toch moeilijker te bevatten. Daarom denk ik dat er heel goed moet worden nagedacht over de aanwezigheid van 'Duitsers'. Het zou dan bijvoorbeeld op de flyers etc. moeten worden uitgelegd dat er ook 'Duitsers' aanwezig zijn voor de historische correctheid.
Sgt. Gallée
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)