Duitsers verboden tijdens reenactment?

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Peter »

Wouter schreef:@Bob; kampbewaking is Allgemeine SS, en wij hebben het over de Waffen SS. Twee heel verschillende dingen!
Klopt, echter de bewaking van de concentratiekampen was in handen van de Totenkopf Wachverbände die voortgebracht werd uit de Allgemeine SS, waaruit later ook de Totenkopfdivision voortkwam. De Allgemeine SS gold als reservoir voor de Waffen SS, politie en Totenkopf Wachverbände en had naarmate de oorlog vorderde minder invloed. De Waffen SS is wel degelijk een militaire organisatie, die tactisch onder het commando van de Wehrmacht viel en niet verward moet worden met de Wachverbände en de Sondercommando's die achter de linies huishielden. Daarmee is niet gezegd dat de Waffen SS zich niet schuldig maakte aan misdaden tegen de menselijkheid, overigens. In dat opzicht zou een re-enactment event over bijvoorbeeld het Oostfront zonder SS-eenheden niet volledig zijn, hoe bizar ook. Re-enactment van de Einsatzgruppen is wel bizar, maar dát is een ander verhaal.... Ik persoonlijk beschouw een Waffen SS uniform als militaria, echter een zwart uniform van de Allgemeine SS niet daar dat een politieke organisatie is. De grens is lastig te trekken, maar naar mijn idee vormen uniformen van NSDAP organisaties zoals de SA een seperate verzamelgroep die zich naar mijn mening niet lenen voor re-enactment.
Daar is 'ie weer!
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Als door de personen in die outfit zwaar leed is toegebracht ten tijde van de Tweede Wereldoorlog (zowel fysiek als psychis) dan vraag ik me af of het wel waard is om het uit te beelden.
Dan snap ik niet dat zo iemand daar dan komt. Om de herinneringen terug te brengen heb je daar geen vijand voor nodig (lijkt mij tenminste, daarom ga ik ook nooit met mijn oudoom praten over zijn wo2 tijd in de KNIL, hij heeft vreselijk geleden in zo'n jappenkamp).
Sgt. Gallée
Lid

Bericht door Sgt. Gallée »

Rednas schreef:Dan snap ik niet dat zo iemand daar dan komt. Om de herinneringen terug te brengen heb je daar geen vijand voor nodig (lijkt mij tenminste, daarom ga ik ook nooit met mijn oudoom praten over zijn wo2 tijd in de KNIL, hij heeft vreselijk geleden in zo'n jappenkamp).
Ik zei daarom ook: 'Opa en kleinzoon verhaal'. Toch denk ik dat 'Duitsers' (veel sneller) een negatieve impact hebben.

Sgt. Gallée
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
marloes
Lid

Bericht door marloes »

Vandaar dat op de meeste evenementen waar men voorzichtig verantwoord Duits reenactment toe laat men waarschuwingsbordjes plaatst.
Mensen weten dan dat ze mensen in duitse uniform zullen zien als ze doorlopen.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
screamingeagle90
Lid

Bericht door screamingeagle90 »

Naar mijn mening moeten de personen in duits uniform een ''schoon'' verleden hebben zonder racistische acties in het verleden.

Het vernoemen van het feit dat er duitsers zijn op een flyer vind ik ook een prima idee.
Ook moet de strijd die wordt nagespeeld uitbeelden dat de duitsers sterven en dergelijke zodat het dan toch prettiger word om te zien dan dat er bijvoorbeeld duitsers zullen winnen in de strijd.
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Re-enactment leent zich mijns inziens nogal slecht tot het geven van een duidelijk historisch kader. Les daaruit te trekken: al wat je niet deftig uitgelegd krijgt laat je best weg tijdens publieke evenementen (en dat is nogal veel). Maar het leeuwendeel van de bezoekers aan dat soort evenementen komt waarschijnlijk toch louter voor het zien van een 3D-oorlogsfilm, wie daar nu juist tegen wie vecht is daarin minder belanrgijk.
marloes
Lid

Bericht door marloes »

Maar levende geschiedenis is juist uitermate goed voor het geven van een bepaalde diepte die bij puur reenactment inderdaad niet zoo duidelijk aanwezig is.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
jutter
Lid
Lid

Bericht door jutter »

Lui die Duits reenacten dwepen teveel met de NAZI's heb ik geleerd...Heb al vaak genoeg meegemaakt dat die lui heimelijk en thuis eigenlijk de nazi's bewonderen.
marloes
Lid

Bericht door marloes »

jutter schreef:Lui die Duits reenacten dwepen teveel met de NAZI's heb ik geleerd...Heb al vaak genoeg meegemaakt dat die lui heimelijk en thuis eigenlijk de nazi's bewonderen.
Niet generaliseren, velen die Duits reenacten denken daar heel anders over.
Imme
Lid
Lid

Bericht door Imme »

marloes schreef:
jutter schreef:Lui die Duits reenacten dwepen teveel met de NAZI's heb ik geleerd...Heb al vaak genoeg meegemaakt dat die lui heimelijk en thuis eigenlijk de nazi's bewonderen.
Niet generaliseren, velen die Duits reenacten denken daar heel anders over.
Justem, Ik kan er zo 5 opnoemen die ik liever niet op de koffie zou willen hebben, tegenover 500 waar helemaal NIETS mis mee is!!!!!
17th Engineers, We pave the way!
marloes
Lid

Bericht door marloes »

of andersom ;)

in ieder geval lust ik geen koffie :P
jutter
Lid
Lid

Bericht door jutter »

Ik generaliseer not ik zie het zo.
jacob
Lid

Bericht door jacob »

jutter schreef:Ik generaliseer not ik zie het zo.
En jij hebt zeker ook het rode zand uitgevonden.....
nickdompeling
Lid

Bericht door nickdompeling »

met duits reanacten is niets mis voor die mensen is het gewoon ook een hobby netzoals dat van de airbourne of what so ever ik kijk wel meer op tegen ss reanacten dat waren gewoon sadissten (wat overigens ook bekend is ) ik loop ook al een hele lange tijd te zeiken bij een duitse reactment groep (in nl) Grossdeutschlanddivisie
maar ben nog te jong (niet dat ik biojv ier special voor kies maar zo is mijn verzameling nu eenmaal :)) dit is mijn mening snap bets dat ouderen er vaag tegen opkijken tegen die (je weet rot moffen) en er ook van zullen schrikken maargoed wij mogen niet vergeten wat er gebeurd is 70% was tenslotte wehrpflichteger en deden het ook alleen maar voor het geld (omdat het een klerezooi was in duitslandse economie
whatever ik blijf mijn hobby voortzetten en zo heeft ieder zijn ding
laterzz nick
Only the strongest will survive, Lead me to heaven, when we die. I am a shadow on the wall
I'll be the one to save us all!
johan willaert
Lid
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 5 keer

Bericht door johan willaert »

En nu nog eens in het Nederlands.....??
29th Let's Go!!!!!