mzzl
Darryl
http://www.the-bunker.comvincent schreef:Weet iemand waar ik replica uniformen kan kopen voor een redelijke prijs?
Leuke site met mooie wapensMarc 82 Recon schreef:www.quartermaster.be
Bedankt Guido !!!Guido schreef:Nou ja het is niet alleen limburg hé. als je wil gaan re-enacten moet je waarschijnlijk vaak ergens anders heen als limburg. maar kijk eens op http://www.livinghistory.nl daar staan veel groepen waar je misschien bij kan.
Goed!trooper paddy schreef:right,
42jaar Living history ww1 13th australian light horse trooper, AIF lewis gunner, Scots greys trooper, Lancaster fusiliers .stretcher bearer/ medic Rank :lance corporal.
Gezien mijn leeftijd gepast is in deze era en zie de old contemptables in 1914 er nog ouderwaren en ja. er waren er ook die zekr nu gezien overgewicht zouden hebben, en er ja oude mannen en jongens van14 vochten doe ik living history ww1.
Batle reenactments komen zelden of nooit voor. Wat wij laten zien is het veldleven van ww1 soldaten, Dagelijks leven zo goed als mogelijkhistorisch correct. Drill, wapens worden meestal alleen ter demonstratie geschoten. Veeleer willen wij door wat wij neerzetten laten zien wie er waren , wat zij droegen, en wat ze mee maakten. Velen van ons doen al jaren historisch onderzoek in wat zij neerzetten. En ook is het een manier om hen te gedenken. Er zijn niet veel veteranen in leven die hun verhaal nog kunnen vertellen. Vaak worden we gevraagt om herdenkingen in uniform bij te wonen zodat het publiek en vaak ook afstmmelingen van gesneuvelden een indruk kunnen krijgen hoe het er eigenlijk heeft uitgezien. Veel andere (dan nederlandse) ww1 reenactors...living historiens hebben een persoonlijke achtergrond om dit te doen...velen hebben een overgrootvader of ander familielid die gevochten of gesneuvelt is.
Wil hier geen moraal predikend verhaal ophouden want ik beleef erook veel plezier aan. Heb alleen een probleem met de cowboys die te pas en te onpas hun wpaens afschieten en als gekken over een veldrennen en ww2tje spelen. Prachtig voorbeeld de ss ers in historia mundi dit jaar. En savonds kotsend en bezopen op je eigen puptentje liggen.
Dat ligt aan de groep, de regel is wel bijna altijd dat je pas vanaf je 18e met een wapen mag rondlopen.darryl1234_gubbels schreef:Ik dacht dat je pas vanaf je 18 militair kon reenacten.
mzzl![]()
Darryl
Gebruikers op dit forum: Claude en 0 gasten