Reenactment en Living History

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Ik dacht dat je pas vanaf je 18 militair kon reenacten :? .

mzzl :W
Darryl
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Guido weet jij misschien een reenactment club in Limburg :?

Mzzl :P
Darryl
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Nou ja het is niet alleen limburg hé. als je wil gaan re-enacten moet je waarschijnlijk vaak ergens anders heen als limburg. maar kijk eens op http://www.livinghistory.nl daar staan veel groepen waar je misschien bij kan.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Weet iemand waar ik replica uniformen kan kopen voor een redelijke prijs?
Ik heb er geen kracht meer voor
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

vincent schreef:Weet iemand waar ik replica uniformen kan kopen voor een redelijke prijs?
http://www.the-bunker.com
http://www.clementstrading.com
Laatst gewijzigd door Darryl op 30 okt 2004, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Marc 82 Recon schreef:www.quartermaster.be
Leuke site met mooie wapens :evil:
En misschien dat je hier nog iets vindt :
http://www.militaria-dealers.pagina.nl
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Guido schreef:Nou ja het is niet alleen limburg hé. als je wil gaan re-enacten moet je waarschijnlijk vaak ergens anders heen als limburg. maar kijk eens op http://www.livinghistory.nl daar staan veel groepen waar je misschien bij kan.
Bedankt Guido !!!
Ik zal er eens gaan rondsnuffelen :lol:
trooper paddy
Lid

Bericht door trooper paddy »

right,

42jaar Living history ww1 13th australian light horse trooper, AIF lewis gunner, Scots greys trooper, Lancaster fusiliers .stretcher bearer/ medic Rank :lance corporal.
Gezien mijn leeftijd gepast is in deze era en zie de old contemptables in 1914 er nog ouderwaren en ja. er waren er ook die zekr nu gezien overgewicht zouden hebben, en er ja oude mannen en jongens van14 vochten doe ik living history ww1.
Batle reenactments komen zelden of nooit voor. Wat wij laten zien is het veldleven van ww1 soldaten, Dagelijks leven zo goed als mogelijkhistorisch correct. Drill, wapens worden meestal alleen ter demonstratie geschoten. Veeleer willen wij door wat wij neerzetten laten zien wie er waren , wat zij droegen, en wat ze mee maakten. Velen van ons doen al jaren historisch onderzoek in wat zij neerzetten. En ook is het een manier om hen te gedenken. Er zijn niet veel veteranen in leven die hun verhaal nog kunnen vertellen. Vaak worden we gevraagt om herdenkingen in uniform bij te wonen zodat het publiek en vaak ook afstmmelingen van gesneuvelden een indruk kunnen krijgen hoe het er eigenlijk heeft uitgezien. Veel andere (dan nederlandse) ww1 reenactors...living historiens hebben een persoonlijke achtergrond om dit te doen...velen hebben een overgrootvader of ander familielid die gevochten of gesneuvelt is.

Wil hier geen moraal predikend verhaal ophouden want ik beleef erook veel plezier aan. Heb alleen een probleem met de cowboys die te pas en te onpas hun wpaens afschieten en als gekken over een veldrennen en ww2tje spelen. Prachtig voorbeeld de ss ers in historia mundi dit jaar. En savonds kotsend en bezopen op je eigen puptentje liggen.
trooper-Lewis gunner 13th Australian Light Horse
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

trooper paddy schreef:En savonds kotsend en bezopen op je eigen puptentje liggen.
....wat natuurlijk vaak genoeg gebeurde :)

Inderdaad spijtig dat sommige rotte apels, met hoeveel ze ook zijn, een hobby die prachtig om zien (of om te doen) kan zijn verbrodden.
Devilmorfose
Lid

Bericht door Devilmorfose »

trooper paddy schreef:En savonds kotsend en bezopen op je eigen puptentje liggen.
dat is nog het mooiste van het hele weekend ;)

welke vereniging zit je trouwens? (website?)
Mr_Flibble
Lid

Bericht door Mr_Flibble »

Zal me ook eens introduceren.

27 jaar, US 17th Engineer / 2nd Armored, Company B. Rank: Private.

Ik van vanuit mijn liefde voor WO2, computerspelletjes en Airsoft eigenlijk zo in Re-enactment terrecht gekomen. Klinkt misschien alsof ik een triggerhappy yuppie ben, maar dat ben ik absoluut niet. Ik praat liever met de bezoekers over de uitrusting en het dagelijkse leven van Jan Soldaat. De mockbattles zijn ook meestal maar een 15-tal minuten op 24 uur tijdens een display.
Ander belangrijk punt voor mij is de kameraadschap onder de deelnemers. Natuurlijk word dan als alle bezoekers weg zijn wel eens drank genuttigd en een modern sigaretje gepaft (ook die zak chips en blik knakworstjes blijft niet gespaard).
Er zijn altijd wel puntjes voor verbetering...100% authenticiteit is misschien niet haalbaar maar het moet wel een doel blijven.

Mooiste evenement tot nu voor mij toe was wel de Hell on Wheels tour deze afgelopen zomer. 80 re-enactors van de 82nd Recon/ 2nd Armored die in 10 dagen tijd in Kolonne van le Havre naar Genk reden.

Gallerij 1
Gallerij 2

10 dagen lang in Character leven, van kampeerplek naar kampeerplek.

Ik kreeg op een gegeven moment van een paar trotse Franse ouders een baby in mijn handen geduwd, of ik daarmee op de foto wilde. Veel ouderen die naar ons toe kwamen en hun herinneringen deelden. Echt prachtig.
In Tabulas Argenteas Refero
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

jah he flibble ;) dat zijn toch de prachtigste momenten dat je mee kan maken vind ik voor mij persoonlijk
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
marloes
Lid

Bericht door marloes »

trooper paddy schreef:right,

42jaar Living history ww1 13th australian light horse trooper, AIF lewis gunner, Scots greys trooper, Lancaster fusiliers .stretcher bearer/ medic Rank :lance corporal.
Gezien mijn leeftijd gepast is in deze era en zie de old contemptables in 1914 er nog ouderwaren en ja. er waren er ook die zekr nu gezien overgewicht zouden hebben, en er ja oude mannen en jongens van14 vochten doe ik living history ww1.
Batle reenactments komen zelden of nooit voor. Wat wij laten zien is het veldleven van ww1 soldaten, Dagelijks leven zo goed als mogelijkhistorisch correct. Drill, wapens worden meestal alleen ter demonstratie geschoten. Veeleer willen wij door wat wij neerzetten laten zien wie er waren , wat zij droegen, en wat ze mee maakten. Velen van ons doen al jaren historisch onderzoek in wat zij neerzetten. En ook is het een manier om hen te gedenken. Er zijn niet veel veteranen in leven die hun verhaal nog kunnen vertellen. Vaak worden we gevraagt om herdenkingen in uniform bij te wonen zodat het publiek en vaak ook afstmmelingen van gesneuvelden een indruk kunnen krijgen hoe het er eigenlijk heeft uitgezien. Veel andere (dan nederlandse) ww1 reenactors...living historiens hebben een persoonlijke achtergrond om dit te doen...velen hebben een overgrootvader of ander familielid die gevochten of gesneuvelt is.

Wil hier geen moraal predikend verhaal ophouden want ik beleef erook veel plezier aan. Heb alleen een probleem met de cowboys die te pas en te onpas hun wpaens afschieten en als gekken over een veldrennen en ww2tje spelen. Prachtig voorbeeld de ss ers in historia mundi dit jaar. En savonds kotsend en bezopen op je eigen puptentje liggen.
Goed!
Ik heb afgelopen jaar op Archeon meegedaan aan een Wo1 display, de Nederlandsche grens.
Ik was een Flaamsche vluchtelinge.
Als julle nog eens burgers nodig hebben...of een barmeid in een cafe achter de fronlinie? 8)
marloes
Lid

Bericht door marloes »

darryl1234_gubbels schreef:Ik dacht dat je pas vanaf je 18 militair kon reenacten :? .

mzzl :W
Darryl
Dat ligt aan de groep, de regel is wel bijna altijd dat je pas vanaf je 18e met een wapen mag rondlopen.
Maar ben je goed, enthousiast, authentiek en heb je een fyne club gevonden en vind je het niet erg even te wachten voor je een wapen mag vasthouden, dan mag je soms meedoen als ongewapende militair.
Er zijn zat rollen waarbij je geen wapen hebt, ook in het leger.