Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hoe nederlands is iemand die 2 nationaliteiten heeft? Veel marrokanen hebben een dubbele nationaliteit. Nu zeg ik niet dat ze allemaal maar op moeten pleuren, maar ik bedoel het volgende:
het is een feit dat veel marrokanen zich geen nederlander voelen, ze hebben weinig met de nederlandse cultuur etc. Maar deze zelfde mensen voelen zich ook geen 'echte' marrokaan als ze op bezoek gaan bij familie in marroko. Nu geldt eigenlijk ook: Hoe marrokaans is iemand die 2 nationaliteiten heeft?
Deze mensen hebben het erg lastig, maar dit betekent natuurlijk niet dat ze rotzooi mogen trappen. Nogmaals, we snijden hier een erg moeilijk probleem aan.
Nu weer die dubbele nationaliteit. Laten we zie er weereens bijslepen. Zucht. Marokkanen zijn bij wet Marokkaan ongeacht hun andere nationaliteit en ongeacht waar ze wonen. Ze kunnen niet kiezen. De Marokkaanse wet staat niet toe dat ze hun Marokkaanse nationaliteit verliezen, zelfs al zouden ze geen Marokkaan willen zijn.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
www.ww-2.tk schreef:Hoe nederlands is iemand die 2 nationaliteiten heeft? Veel marrokanen hebben een dubbele nationaliteit. Nu zeg ik niet dat ze allemaal maar op moeten pleuren, maar ik bedoel het volgende:
het is een feit dat veel marrokanen zich geen nederlander voelen, ze hebben weinig met de nederlandse cultuur etc. Maar deze zelfde mensen voelen zich ook geen 'echte' marrokaan als ze op bezoek gaan bij familie in marroko. Nu geldt eigenlijk ook: Hoe marrokaans is iemand die 2 nationaliteiten heeft?
Deze mensen hebben het erg lastig, maar dit betekent natuurlijk niet dat ze rotzooi mogen trappen. Nogmaals, we snijden hier een erg moeilijk probleem aan.
Was het laatst niet in het nieuws dat je vanaf nu maar één nationaliteit mag hebben? Kiezen voor Nederland is goodbye ander land en andersom.
Marokkanen mogen niet kiezen, ook als ze wel willen. De Marrokaanse overheid mag ze vanwege de Marokkaanse wet niet uitschrijven. Zelfs als je uit Marokkaanse ouders in Nederland bent geboren heb je de Marokkaanse nationaliteit.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
www.ww-2.tk schreef:ik heb het over gevoel. Ze voelen zich misschien nederlander noch marrokaan.
Gevoel. Misschien. Wat weet je zeker?
hoe bedoel je wat weet je zeker? Dit is in lijn met een NOVA uitzending van een paar maand geleden.
Ik zeg het nogmaals: dit is een groot probleem, die we niet kunnen oplossen door maar wat (persoonlijke statements) te schreeuwen op een forum.
www.ww-2.tk schreef:hoe bedoel je wat weet je zeker? Dit is in lijn met een NOVA uitzending van een paar maand geleden.
Ik zeg het nogmaals: dit is een groot probleem, die we niet kunnen oplossen door maar wat (persoonlijke statements) te schreeuwen op een forum.