Beurs: Ciney 25 april

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Geen borstzakken aanwezig.
Ik zal een foto op het forum zetten!
Timo
Lid

Bericht door Timo »

ik heb genoeg hk en ss gezien vlaggetjes enz enz bekers mokken bestek wel nep die laatste 3 dus tja
Starting up again
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Stijn schreef:Geen borstzakken aanwezig.
Ik zal een foto op het forum zetten!
Dan gaat het hier om een werkjasje en zijn de insignes er waarschijnlijk na de oorlog op gezet en weer verwijderd daar deze jasjes vrijwel nooit werden gebruikt als zomerjas, daarbij gaat het voornamelijk om de drillichjassen met borstzakken.
patrickh
Lid
Gegeven: 122 keer
Ontvangen: 94 keer

Bericht door patrickh »

Hoi Mooyman,ik zie je dan wel weer op de beurs in Duiven,wel wat kleiner,maar ook wat gezelliger :)
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Hier het jasje van Stijn....

Afbeelding

FF ter aanvulling en ter verzoek

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Brianlinden op 27 apr 2004, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

patrickh schreef:Hoi Mooyman,ik zie je dan wel weer op de beurs in Duiven,wel wat kleiner,maar ook wat gezelliger :)
Kleiner ja, maar daar kan je dan ook nog wel eens wat interessants kopen van Nordland versand :lol: :wink: .
Laatst gewijzigd door Mooyman op 28 apr 2004, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Inderdaad een werkjas Stijn, wat moest je daar nu voor betalen als ik vragen mag?.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Dat mag je best weten hoor, 125 euro.
Ik heb hem aan enkele mensen laten zien, waaronder de eigenaar van het museum 40/45 in Arnhem die al zo'n 25 jaar spaart en die vond hem ook goed, en als hij het zegt geloof ik het helemaal(al had ik er zelf geen twijvels bij).
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Hallo Stijn,

Aan de originaliteit heb ik geen moment getwijfelt en daar heeft Eef het ook juist, maar om eerlijk vind ik de prijs een beetje aan de hoge kant.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Ik vond het wel ok, ik heb nog geprobeerd verder te onderhandelen maar hij bleef uiteindelijk hangen bij 125.
Ik heb niet het idee dat er aan dit jasje geklooid is. De slijtages zijn van dien aard dat ze toch echjt door de jaren heen ontstaan zijn.
Op Drillichstof is het niet mogelijk om op die manier verkleuringen aan te brengen. De adelaar heeft er absoluut opgezeten, net als de kraagspiegels.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Hallo Stijn,

Nee de slijtage lijkt mij ook authentiek maar de insignes kunnen er ook later op gezet zijn en als zo’n jas dan een jaar of 20/30 in een collectie hangt verkleurt het jasje natuurlijk in zijn geheel maar niet onder de insignes.
Zou het daarom gewoon zo laten en er geen kraagspiegels etc op doen om zo de authenticiteit te waarborgen.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Ik heb niet het idee dat men 20 a 30 jaar geleden bedacht om adelaars en dergelijke op te naaien zodat die er in de 90er jaren vanaf kon worden gehaald om op die manier het jasje in prijs te laten doen stijgen. Originele spullen bestaan namelijk ook nog.
Na de oorlog moesten alle Duitse militairen die zich in gevangenschap bevonden adelaars en andere uniformstukken van hun uniform afhalen.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Hallo Stijn,

Als jij van mening bent dat er 20/30 jaar geleden niet met spullen "gerotzooid" werd dan is mij dat prima, maar vergeet niet dat de "beste" copie's, voornamelijk medailles en abzeichen, ongeveer uit de jaren 70 stammen omdat men al vrij snel door had dat er een goed betalende verzamelaars markt voor is.
Feit blijft dat het nimmer na te gaan is wanneer de insignes er nu op gezet zijn en er weer afgehaald is, daar het hier duidelijk om een werkjasje gaat waar normaal gesproken nimmer insignes op werden geplaatst.
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Mooyman schreef:Hallo Stijn,

Als jij van mening bent dat er 20/30 jaar geleden niet met spullen "gerotzooid" werd dan is mij dat prima, maar vergeet niet dat de "beste" copie's, voornamelijk medailles en abzeichen, ongeveer uit de jaren 70 stammen.
Die kopie's uit die periode kunnen we niet echt de beste noemen in mijns inziens.
Hetgeen sinds de jaren 80/85 tot nu,van copie's op de markt kwamen is andere koek vindt ik.

Dus nee,larie.

Adrian.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Dan heb jij de Engelse copie's uit die tijd misschien nog niet door de vingers gehad of misschien niet als zodanig herkent.
Heb een folder liggen van een Engels bedrijf die al zins de begin jaren 70 deze museum copies vervaardigt en waar men ze via het bij gesloten formulier kan bestellen.