Beurs: Ciney 25 april
- Stijn
- Lid
- Mooyman
- Lid
Dan gaat het hier om een werkjasje en zijn de insignes er waarschijnlijk na de oorlog op gezet en weer verwijderd daar deze jasjes vrijwel nooit werden gebruikt als zomerjas, daarbij gaat het voornamelijk om de drillichjassen met borstzakken.Stijn schreef:Geen borstzakken aanwezig.
Ik zal een foto op het forum zetten!
- Brianlinden
- Lid

Hier het jasje van Stijn....

FF ter aanvulling en ter verzoek

FF ter aanvulling en ter verzoek

Laatst gewijzigd door Brianlinden op 27 apr 2004, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mooyman
- Lid
Kleiner ja, maar daar kan je dan ook nog wel eens wat interessants kopen van Nordland versandpatrickh schreef:Hoi Mooyman,ik zie je dan wel weer op de beurs in Duiven,wel wat kleiner,maar ook wat gezelliger
Laatst gewijzigd door Mooyman op 28 apr 2004, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stijn
- Lid
- Stijn
- Lid
Ik vond het wel ok, ik heb nog geprobeerd verder te onderhandelen maar hij bleef uiteindelijk hangen bij 125.
Ik heb niet het idee dat er aan dit jasje geklooid is. De slijtages zijn van dien aard dat ze toch echjt door de jaren heen ontstaan zijn.
Op Drillichstof is het niet mogelijk om op die manier verkleuringen aan te brengen. De adelaar heeft er absoluut opgezeten, net als de kraagspiegels.
Ik heb niet het idee dat er aan dit jasje geklooid is. De slijtages zijn van dien aard dat ze toch echjt door de jaren heen ontstaan zijn.
Op Drillichstof is het niet mogelijk om op die manier verkleuringen aan te brengen. De adelaar heeft er absoluut opgezeten, net als de kraagspiegels.
- Mooyman
- Lid
Hallo Stijn,
Nee de slijtage lijkt mij ook authentiek maar de insignes kunnen er ook later op gezet zijn en als zo’n jas dan een jaar of 20/30 in een collectie hangt verkleurt het jasje natuurlijk in zijn geheel maar niet onder de insignes.
Zou het daarom gewoon zo laten en er geen kraagspiegels etc op doen om zo de authenticiteit te waarborgen.
Nee de slijtage lijkt mij ook authentiek maar de insignes kunnen er ook later op gezet zijn en als zo’n jas dan een jaar of 20/30 in een collectie hangt verkleurt het jasje natuurlijk in zijn geheel maar niet onder de insignes.
Zou het daarom gewoon zo laten en er geen kraagspiegels etc op doen om zo de authenticiteit te waarborgen.
- Stijn
- Lid
Ik heb niet het idee dat men 20 a 30 jaar geleden bedacht om adelaars en dergelijke op te naaien zodat die er in de 90er jaren vanaf kon worden gehaald om op die manier het jasje in prijs te laten doen stijgen. Originele spullen bestaan namelijk ook nog.
Na de oorlog moesten alle Duitse militairen die zich in gevangenschap bevonden adelaars en andere uniformstukken van hun uniform afhalen.
Na de oorlog moesten alle Duitse militairen die zich in gevangenschap bevonden adelaars en andere uniformstukken van hun uniform afhalen.
- Mooyman
- Lid
Hallo Stijn,
Als jij van mening bent dat er 20/30 jaar geleden niet met spullen "gerotzooid" werd dan is mij dat prima, maar vergeet niet dat de "beste" copie's, voornamelijk medailles en abzeichen, ongeveer uit de jaren 70 stammen omdat men al vrij snel door had dat er een goed betalende verzamelaars markt voor is.
Feit blijft dat het nimmer na te gaan is wanneer de insignes er nu op gezet zijn en er weer afgehaald is, daar het hier duidelijk om een werkjasje gaat waar normaal gesproken nimmer insignes op werden geplaatst.
Als jij van mening bent dat er 20/30 jaar geleden niet met spullen "gerotzooid" werd dan is mij dat prima, maar vergeet niet dat de "beste" copie's, voornamelijk medailles en abzeichen, ongeveer uit de jaren 70 stammen omdat men al vrij snel door had dat er een goed betalende verzamelaars markt voor is.
Feit blijft dat het nimmer na te gaan is wanneer de insignes er nu op gezet zijn en er weer afgehaald is, daar het hier duidelijk om een werkjasje gaat waar normaal gesproken nimmer insignes op werden geplaatst.
-
Glenn Janssens
- Lid
Die kopie's uit die periode kunnen we niet echt de beste noemen in mijns inziens.Mooyman schreef:Hallo Stijn,
Als jij van mening bent dat er 20/30 jaar geleden niet met spullen "gerotzooid" werd dan is mij dat prima, maar vergeet niet dat de "beste" copie's, voornamelijk medailles en abzeichen, ongeveer uit de jaren 70 stammen.
Hetgeen sinds de jaren 80/85 tot nu,van copie's op de markt kwamen is andere koek vindt ik.
Dus nee,larie.
Adrian.
- Mooyman
- Lid